- technologijos.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Ar teko kada nors sėdėti automobilyje "Ferrari"? Tuomet turėkite galvoje, kad sėdėti „184“ salone – dešimt kartų įdomiau“, – žada vienas iš megadronus „184“ sukūrusios ir pristačiusios bendrovės "EHang" įkūrėjų George'as Yanas. „Dešimt kartų įdomiau“ neperdedant būtų galima pataisyti į „šimtus kartų įdomiau“. Mat keliaudami „184“, viską aplinkui matysite iš paukščio skrydžio.
Bepilotes skraidykles (dronus) gaminanti bendrovė iš Kinijos pristatė milžinišką elektrinį kvadrokopterį, kuris yra toks didelis, kad jo salone telpa žmogus. Žmogus jame ne tik telpa, bet ir juo gali skristi. Kinai įsitikinę, kad netrukus šios unikalios transporto priemonės, pavadinimu „184“, sukels tikrą miesto transporto revoliuciją ir galbūt taps išmaniuoju taksi.
Technologijų parodoje CES 2016 Las Vegase (Nevada, JAV) pristatytas kinų megadronas „184“ turi keturias atšakas, o ant kiekvienos – po du propelerius. Taigi, iš viso aštuoni propeleriai. Bendrovė teigia, kad „184“ yra autonominė skraidyklė, todėl keleiviui tereikės į ją įsėsti, į išmaniojo programėlę įvesti kelionės tikslą, patogiai įsitaisyti ir mėgautis skrydžio panorama arba darbuotis (jei tik pajėgsite atsispirti aplink atsiversiančioms erdvėms).
Šis dronas nevaldomas ir nuotoliniu būdu. Jo salone be krėslo yra tik vieta išmaniajam telefonui ar planšetei ir niša puodeliui.
„Manau, daugelyje mūsų tebegyvena mažas vaikas, svajojantis skraidyti, – pasakoja G. Yanas. – Aš nenoriu plūktis pilotų kursuose ir tik po to gauti licenciją skraidyti – aš noriu skraidyti dabar ir iš karto. Mes išpildysime jūsų svajones."
„Įvedus kelionės tikslą, skraidyklėje viskas bus apskaičiuota taip, kad jūs į vietą būtumėte nuskraidintas optimaliausiu keliu – be jokios rizikos ore susidurti su kitomis skraidyklėmis, - tikina G. Yanas. – Be to, skraidyklės kompiuteryje yra daug atsarginių programų: jei kuri nors sistema sugestų, skraidyklės valdymą perims kita.“
Jei skrydžio metu kas nors atsitiktų, keleivis galės sustabdyti droną ir tiesiog kyboti ore.
Megadrono modelio „184“ skaitmenys parinkti ne šiaip sau: 1 – reiškia vieną keleivį, 8 – aštuonis propelerius, 4 – keturis statramsčius propeleriams. Nenaudojamą skraidyklę galima patogiai sulankstyti.
Ehang teigimu, ši transporto priemonė sukurta trumpoms ir vidutinio nuotolio kelionėms – ne ilgesnėms kaip 15 km. O skris šitoks oro lėktuvėlis maždaug 100 km/val. greičiu. „184“ kyla ir leidžiasi vertikaliai – kaip sraigtasparniai. Taigi, jiems nereikia jokių specialių pakilimo takų.
„Jei „184“ išpopuliarėtų, tai sumažintų tragiškų įvykių dėl vairuotojo/piloto kaltės skaičių, – įsitikinęs EHang vadovas Huazhi Hu. – Sukurti tokią transporto priemonę buvo ir yra mano gyvenimo tikslas. Tokiomis skraidyklėmis keliauti būtų greičiau, paprasčiau ir patogiau nei kada nors iki šiol. Neabejoju, kad EHang pradės globalinę transporto revoliuciją, kuri palies dešimtis pramonės šakų.“
„184“ kurtas 2,5 metų, o bendrovė planuoja šiemet pristatyti jau ir komercinę skraidyklės versiją – viskas priklausys nuo to, kaip seksis saugumo testai ir kaip judės teisiniai dronų eismo reikalai.
Tačiau bene didžiausias barjeras – pasitikėjimas. Ar tikrai drąsiai sėsite į nevaldomą autonominę transporto priemonę, pagamintą Kinijoje, kuri pakels jus į velnias žino kokį aukštį? Kažin. Tačiau idėjos autoriai dėl to nesikremta.
„Prisiminkite, kaip buvo prieš gerus 100 metų, – siūlo jie, – kai žmonės iš kinkinių persėdo iš pradžių į automobilius, o vėliau – ir į orlaivius. Anais laikais irgi turbūt retam kuriam nesudrebėdavo širdis pagalvojus, o kas bus, jei mašina ar orlaivis suges? Viskas taip pat ir su mūsų keleivinėmis skraidyklėmis.“
EHang planuoja įsteigti ir specialių skrydžių valdymo centrą, kurio darbuotojai užtikrins absoliutų skrydžių saugumą. Jų profesija ir darbo
užduotys bus labai panašios į oro uostų dispečerių darbą.
Komercinę šių skraidyklių gamybą ir infrastruktūros diegimą pradėti planuojama jau artimiausiais mėnesiais. Iš pradžių „184“ skraidys tik Kinijoje – ten bus ir pirmasis skrydžių kontrolės centras, kuriame dirbs apie 300 darbuotojų. Tikimasi, kad netolimoje ateityje šie megadronai išpopuliarės ir kitose valstybėse.
Su kvapą gniaužiančios „184“ galimybės – vaizdo pristatyme:
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Retas astronominis reiškinys: planetos surengė paradą
Vakar, sausio 21 d., įvyko ne itin dažnas astronominis reiškinys, kai vienoje linijoje pasirodė kelios Saulės sistemos planetos. Tai vadinama planetų paradu. Panašus reiškinys laukiamas ir vasario 28-ąją. Šis reginys – ...
-
JAV atšauktos DI saugos priežiūros priemones
Naujai inauguruotas JAV prezidentas Donaldas Trumpas atšaukė Joe Bideno administracijos vykdomąjį įsaką, kuriuo buvo nustatytos įtakingus dirbtinio intelekto (DI) modelius kuriančių įmonių priežiūros priemonės. ...
-
JAV stabdo „Starship“ raketų skrydžius po sprogimo bandymo metu1
Penktadienį JAV sustabdė planuojamus raketų „Starship“ skrydžius ir įpareigojo milijardieriaus Elono Musko bendrovę „SpaceX“ atlikti tyrimą dėl skrydžio metu virš Karibų jūros sausio 16 d. sprogusios raketos, prane&sca...
-
ES plečia tyrimą platformos „X“ atžvilgiu1
Europos Sąjunga (ES) penktadienį pareikalavo, kad platforma „X“ pateiktų daugiau informacijos apie savo algoritmus, Elono Musko pareiškimams dėl Europos politikos didinant spaudimą blokui imtis veiksmų. ...
-
„TikTok“ apskųsta Europoje1
Už privatumą internete kovojantys aktyvistai ketvirtadienį pranešė skirtingose Europos šalyse pareiškę nusiskundimų šešioms kinų bendrovėms, įskaitant „TikTok“, kaltindami jas „neteisėtai“ si...
-
Mokslininkai ištyrė Peru mumijas: turėjo išskirtinių tatuiruočių
Mokslininkai ištyrė apie 100 mumijų iš Peru Čankajaus kultūros civilizacijos, klestėjusios iki Inkų imperijos ir europiečių atvykimo. Visi asmenys turėjo vienokias ar kitokias tatuiruotes ant plaštakų, žastų, dilbių ar kitų k...
-
Paleista „Blue Origin“ raketa „New Glenn“
Milijardieriaus Jeffo Bezoso įkurta kosmoso bendrovė „Blue Origin“ anksti ketvirtadienį pirmą kartą paleido savo didžiulę raketą „New Glenn“. ...
-
„SpaceX“ į kosmosą iškėlė dar du lietuviškus palydovus2
JAV kosmoso bendrovė „SpaceX“ misijos „Transporter 12“ metu antradienio vakarą į kosmosą iškėlė du Lietuvos įmonės „Kongsberg NanoAvionics“ („NanoAvionics“) palydovus. ...
-
Kodėl traškučių pakeliuose tiek daug oro: retas žino ar susimąsto apie tai2
Į šį klausimą atsakė patys gamintojai. Faktas yra tas, kad traškučių pakuotėje esantis oras atlieka pagrindinį vaidmenį. Pasak gamintojų, tai – ne šiaip paprastas oras, kaip daugelis mano, o azotas, kuris naudojamas tam, ka...
-
Tarptautinis faktų tikrintojų tinklas: Zuckerbergo pareiškimas apie cenzūrą yra netiesa2
Įmonės „Meta“ steigėjo ir generalinio direktoriaus Marko Zuckerbergo pareiškimas, kad feisbuko faktų tikrinimo programa pavirto į cenzūrą, yra „netiesa“, ketvirtadienį pranešė Tarptautinis faktų tikrintojų tinkl...