Spektaklis „Kvėpavimas“ kviečia pažvelgti į globalios krizės akivaizdoje gyvenančios poros istoriją

  • Teksto dydis:

Pripažinimo sulaukusi jaunosios kartos režisierė Agnija Leonova, žinoma spektakliais „Y: Alisa“, „Ryšys“, „Tinklas“ ir „Sapiens“, nagrinėjančiais modernias temas apie technologijų ir virtualios realybės sąsajas su žmonėmis, pristato naujausią savo pastatymą „Kvėpavimas“, skirtą jaunam šiuolaikiniam žmogui, pasimetusiam pasaulinės pandemijos kontekste.

Spektaklis „Kvėpavimas“ pagal šiuolaikinio britų dramaturgo Duncan Macmillan pjesę „Plaučiai“ („Lungs“) Lietuvoje statomas pirmą kartą. Premjera, kurią žiūrovai galės išvysti gruodžio 11, 12 dienomis Kauno miesto kamerinio teatro scenoje, nagrinėja situaciją, kurioje gyvename kiekvienas.

„Mes visi ką tik patyrėme globalią pandemijos krizę, kai mums buvo sunku priimti sprendimus, susijusius su asmenine ateitimi. Spektaklis analizuoja kitą globalią problemą – klimato kaitą – ir klausia, kaip paleisti dar vieną gyvybę į vis sudėtingėjantį pasaulį? Spektaklyje nagrinėjama pora yra išsilavinusi ir apsišvietusi globalinių problemų srityje, todėl jai sunku planuoti savo asmeninę ateitį, suvokiant tų problemų grėsmę. Spektaklis atskleidžia, kaip globalinės krizės veikia mūsų kasdienį gyvenimą ir dvasinę būseną“, – kūrinį pristato režisierė A. Leonova.

Spektaklis skirtas jaunam šiuolaikiniam žiūrovui, kuris teatrą mato kaip platformą diskusijoms apie moderniausias temas. Ypač tinka poroms, kurios ieško prasmingo ir turiningo laiko praleidimo.

„Spektaklis turi ir komedijos, ir dramos elementų, visą emocijų spektrą. Atėjęs žiūrovas galės ir drąsiai pasijuokti iš santykių absurdo, ir kartu patirti skaudžius šios poros gyvenimo įvykius“, – spektaklio nuotaiką komentuoja jo kūrėja.

Šarūnas Zenkevičius ir Inga Šepetkaitė. / Organizatorių nuotr.

Režisierės A. Leonovos spektakliai išsiskiria šiuolaikiškomis temomis ir priemonėmis. Pastatymuose „Tinklas“ bei „Sapiens“ ji nagrinėjo interneto ir skaitmenizacijos poveikį, galimybes ir įtaką individui. Spektaklis „Y: Alisa“ apie dirbtinį intelektą buvo nominuotas dviem „Auksiniams scenos kryžiams“. Naujasis spektaklis „Kvėpavimas“ pratęsia režisierės iki šiol nagrinėtą ateities temą, tačiau nuo ankstesniųjų darbų skiriasi išraiškos forma.

„Dažniausiai tai, ką kuriu, susiję su ateities tema, technologijomis. Šįkart, kaip globalių problemų ir klimato kaitos klausimai veiks mūsų ateitį. Tačiau dabar siekiu maksimalaus atvirumo, nuoširdumo ir atpažįstamumo per žmogų. Ekranuose rodomais vaizdais tik pabrėžiu, kaip per medijas globalios problemos veržiasi į mūsų protus ir asmeninius gyvenimus“, – panašumus ir skirtumus su ankstesniais darbais vardija spektaklio režisierė.

Pagrindinius vaidmenis kuria aktorius Šarūnas Zenkevičius, atlikęs virš 30 vaidmenų teatro scenoje ir kine, vaidinęs tokiuose spektakliuose kaip Oskaro Koršunovo „Žmogus iš Podolsko“, Eimunto Nekrošiaus „Dieviškoji komedija“ ir „Rojus“, bei aktorė Inga Šepetkaitė, atlikusi virš 20 vaidmenų teatre ir kine, dirbusi su režisieriumi Oskaru Koršunovu spektakliuose „Šokis Delhi“, „Kankinys“ bei Žilvinu Vingeliu spektaklyje „Sonio Bliuzas“.

Inga Šepetkaitė. / Organizatorių nuotr.

Pasak aktorių, spektaklio tema jiems yra labai artima. „Be globalių problemų, mums labai įdomi ir Y karta, kuriai priklauso tiek trisdešimtmečiai pjesės herojai, tiek mes patys. Veikėjai atspindi realius šiuolaikinius žmones, kurie artėjančios globalinio atšilimo katastrofos akivaizdoje besąlygiškai nori priimti teisingus sprendimus, kuo mažiau kenkti planetai ir būti laimingais. Y kartos atstovai pasižymi susireikšminimu, karjeros siekimu, todėl susiduria su įvairiomis psichologinėmis problemomis, nerimu, priklausomybėmis“, – ryšius su pjesės herojais ir kuriamais vaidmenimis atskleidžia aktoriai Š. Zenkevičius ir I. Šepetkaitė.

Š. Zenkevičius pabrėžia, koks svarbus kiekvieno asmeninis indėlis globaliu mastu. „Mes visi esame vartotojai, norime to ar ne. Savo egzistavimu savaime darome įtaką planetai. Suprantu, kad mūsų pasirinkimai turi didelės įtakos, todėl tiek dėl gyvulininkystės pramonės daromos žalos, tiek dėl etinių priežasčių jau 14 metų nevartoju mėsos, pieno produktų“, – sako jis.

Su šiais aktoriais režisierė dirba ne pirmą kartą. Abu jie kūrė vaidmenis spektaklyje „Y: Alisa“, Š. Zenkevičius vaidmenį kūrė ir spektaklyje „Sapiens“.

„Perskaičiusi pjesę iškart supratau, kad Š. Zenkevičius ir I. Šepetkaitė turi tas asmenines savybes, kurių reikia, kad atskleistų veikėjų charakterius. Labai jais pasitikiu. Manau, kad jie yra labai darbštūs ir talentingi“, – aktorių pasirinkimą komentuoja režisierė A. Leonova.

Spektaklio scenografė – Guoda Jaruševičiūtė, choreografė – Gintarė Šmigelskytė. Šviesų dailininkas Dainius Urbonis, video projekcijų dailininkas Ričard Žigis ir kompozitorius Demetrio Castellucci kuria spektaklio vizualinę ir garsinę estetiką.

Šarūnas Zenkevičius. / Organizatorių nuotr.

Spektaklis statomas Kauno miesto kamerinio teatro erdvėje. „Pastatymas yra kamerinis, todėl būtent nedidelė salė leidžia žiūrovui pasijusti taip, lyg jis „pro rakto skylutę“ stebėtų poros santykius svetainėje ir miegamajame. Erdvė, scenografija ir apšvietimas – viskas tarnauja maksimaliam realistiškumui. Be to, tarp teatro žmonių Kauno kamerinis teatras yra pagarsėjęs kaip itin draugiškas ir jaukus teatras“, – pasirinkimą spektaklį statyti Kauno miesto kameriniame teatre komentuoja A. Leonova.

Pastaraisiais metais Kauno miesto kamerinis teatras didžiausią dėmesį skiria jaunų menininkų kūrybai ir jaunoms auditorijoms, todėl teatre kunkuliuoja jaunatviška fantazija ir energija, atsiranda naujos, netikėtais atradimais nustebinančios teatro formos.

„A. Leonovos spektaklis „Kvėpavimas“ puikiai įsilieja į jaunų teatro menininkų spektaklių kryptį, kurioje mes matome šiuolaikinius save, kaip mes keičiamės keičiantis pasauliui“, – repertuaro papildymą jaunajai auditorijai skirtu spektakliu aiškina Kauno miesto kamerinio teatro direktorė Jurga Knyvienė.

Kauno miesto kameriniam teatrui tai jau šešta ir paskutinė premjera šiais metais, kuriuos palydėti teatras kvies kartu su viena įdomiausių šių metų premjerų – tarsi iš virtualios realybės į sceną persikėlusiu komišku Nauberto Jasinsko spektakliu „bowel“.

„Specialiai parinkome jį naujametiniam vakarui, kad kartu su iš kompiuterinio „The Sims“ žaidimo atkeliavusiais spektaklio personažais atsisveikintume su virtualiąja savo gyvenimo puse ir Naujuosius pradėtume gyvesni, tikresni. O jau sausio mėnesį pristatysime pirmąjį šio teatro šokio spektaklį „Pakankamas atstumas“ – šių metų festivalio „Išeities taškas“ eskizų konkurso nugalėtoją“, – naujienas pristato Kauno miesto kamerinio teatro direktorė Jurga Knyvienė.

Spektaklio „Kvėpavimas“ premjera – 2021 m. gruodžio 11, 12 d. Kauno miesto kameriniame teatre.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių