Kaune vieni darbai dar nebaigti, o jau braižomi nauji

Jau artėja spalio pabaiga, tačiau nemažai Kauno gatvių remonto darbų pabaigos dar nematyti. Išrausta žiemoti liks ne tik Laisvės alėja, bet ir kai kurios kitos erdvės.

Didieji metų darbai

Kaunas nemažina gatvių remonto darbų tempų, todėl specialistai neslepia, kad dalis jų nebus užbaigti šiemet.

"Šiais metais užbaigsime įrengti dviračių takus Savanorių prospekte ir Veiverių gatvėje. Šioje gatvėje taip pat nuo Europos prospekto beveik iki Vytauto Didžiojo tilto dar šiemet planuojame atnaujinti važiuojamąją kelio dangą. Savanorių prospekte taip pat pakeista dalis važiuojamosios kelio atkarpos. Darbai baigti keliaujant nuo centrinės miesto dalies iki sankryžos su Taikos prospektu", – "Kauno dienai" teigė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Pasak jo, jau sutvarkyta ar tai bus padaryta artimiausiu metu – A.Šapokos, J.Pabrėžos, Vilties gatvės. Iš pagrindų atnaujinta  K.Donelaičio gatvė.

Atveš granitą

Dar vienas didelis šių metų pavasarį prasidėjęs projektas – Laisvės alėjos rekonstrukcijos antrasis etapas. Didžiule statybų aikštele virtusioje pagrindinėje pėsčiųjų gatvėje neliko senųjų plytelių, pakeistos požeminės komunikacijos, tačiau darbų pabaigos dar nematyti. Tiesa, žadama dar  šiais metais pradėti kloti naujas granito plokštes.

"Šiuo metu Laisvės alėjos atkarpose tarp I.Kanto ir Maironio bei S.Daukanto ir  A.Mickevičiaus gatvių (II ir IV etapai) baigiami įrengti gatvės pagrindai, montuojami lietaus surinkimo latakai bei atliekami medžių įrėminimo darbai. Atsižvelgiant į dirbti tinkamas oro sąlygas, šiose atkarpose dar šiemet planuojama pradėti ir granito dangos klojimo darbus. Granito plokštės Lietuvą iš Kinijos turėtų pasiekti gruodį", – pasakojo Laisvės alėjos rekonstrukciją vykdančios AB "Kauno tiltai" Gatvių tiesimo aikštelės vadovė Jolanta Varkalienė.

Ji tikino, kad lygiagrečiai vyksta ir senosios dangos ardymo darbai, jie įpusėjo Laisvės alėjoje tarp Vilniaus ir I.Kanto gatvių (I etapas), šioje atkarpoje jau įrengti lietaus nuotekų tinklai, baigiami rekonstruoti vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklai.

"Netrukus bus pradėtas Laisvės alėjos rekonstravimo III etapas tarp Maironio ir  S.Daukanto gatvės. Šioje atkarpoje iš pradžių bus ardoma buvusi danga, įrengiami lietaus nuotekų surinkimo latakai, rekonstruojamos požeminės komunikacijos, atliekama pastatų pamatų hidroizoliacija, montuojamos medžius įrėminančios konstrukcijos, įrengiami gatvės pagrindai. Laisvės alėjos pabaigoje esanti sankryža su Senamiesčiu bus rekonstruojama jau kitais metais", – kalbėjo J.Varkalienė.

Atsižvelgiant į dirbti tinkamas oro sąlygas, dar šiemet planuojama Laisvės alėjoje pradėti granito dangos klojimo darbus.

Jos teigimu, Laisvės alėjos rekonstrukcijos darbai vyksta sklandžiai, tačiau darbus šiek tiek pristabdė netikėtai aptikti radiniai – senųjų monetų lobis bei akmeninis grindinys, taip pat per rekonstrukciją rasti vandentiekio tinklų neatitikimai.

"Pagal sutartį rekonstrukcija turi būti atlikta per dvejus metus, bet mes spaudžiame rangovus ir tikimės, kad kitais metais jie viską užbaigs", – teigė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas A.Pakalniškis.

Nespėjo suderinti projektų

Vasaros pabaidoje žadėta, kad jau rugsėjį Žemaičių gatvės įkalnėje automobilių eismas bus uždarytas ir darbus pradės kelininkai, tačiau dabar planuojama šiuos darbus perkelti į 2019 metus.

"Dabar vyksta pirkimo procedūra, surasime rangovą, tačiau darbus vykdysime kitais metais. Planavome darbus pradėti dar šiemet, tačiau užtrukome su įvairiomis derinimo procedūromis. Šiemet eismas vyks įprasta tvarka, o kitąmet, greičiausiai kol vyks darbai, teks įkalnę uždaryti. Liūtys buvo pridariusios bėdų, bet kol kas avarinę būklę sutvarkėme ir pagrindinius darbus perkelsime kitiems metams", – sakė A.Pakalniškis.

Anot jo, dabar  Žemaičių gatvės įkalnę planuojama pradėti tvarkyti kitų metų kovą.

"Žemaičių gatvė yra viena iš paskutinių miesto centre, primenančių senuosius Kauno laikus. Šios gatvės rekonstrukcija yra gan didelis iššūkis, nes darbų metu kelininkams teks užduotis specialia technologija sutvirtinti slenkantį kalno šlaitą.

Taip pat bus atskirtos buities ir lietaus nuotekų sistemos, įrengti gatvės ir šaligatvio pagrindai, paklotas naujas asfaltas, įrengti nauji šaligatviai ir apšvietimas", – anksčiau apie minėtos gatvės tvarkymo darbus pasakojo Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Vilius Šiliauskas.

Darbai Senamiestyje

Kauno planuose – ir pagrindinės Senamiesčio gatvės rekonstrukcija. A.Pakalniškis kol kas negalėjo atsakyti, kaip vyks Vilniaus gatvės rekonstrukcijos darbai. Svarstomi du remonto scenarijai – arba tvarkyti visą Vilniaus gatvę vienu metu, arba dalimis.

"Kalbėsimės su verslininkais, kaip jie įsivaizduoja šį procesą, nes galime projektą įgyvendinti per dvejus metus. Gali būti per vienus metus padaryta viskas, arba suskaidyta į kelias dalis", – patikslino Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.

BNS skelbė, kad, rekonstravus Vilniaus gatvę, šioje gatvėje didžiausia naujovė bus granitiniai šaligatviai bei akmenimis grįstos gatvės viduryje planuojama 1,2 m granito juosta, kuri bus skirta dviratininkams. Dalyje gatvės bus įrengta lietaus kanalizacija, kurios iki šiol tenai nebuvo. Taip pat bus restauruojami apšvietimo stulpai ir mažosios architektūros elementai.

"Didžiausi darbai lauks perklojant akmenis, kadangi dabar po kiekvienos žiemos jie išsikilnoja, o taip yra dėl to, kad akmenys sudėti ant seno asfalto. Įrengus naują, tvirtą pagrindą, šią problemą galėsime užmiršti ilgam", – komentavo V.Šiliauskas.

Kapitalinio gatvės remonto projekte nurodoma, jog Vilniaus gatvėje planuojama pasodinti 19 naujų medžių, įrengti naujų šviestuvų, kurie bus perkelti nuo grindinio ant šaligatvių, grindinyje vietomis turėtų atsirasti šviečiantys įspėjamieji taškai.

Pagrindinei Senamiesčio gatvei rekonstruoti planuojama skirti apie 3 mln. eurų. Ją tikimasi užbaigti iki 2019 m. pabaigos arba 2020-ųjų pradžios.

Kitų metų planai

Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas A.Pakalniškis "Kauno dienai" tikino, kad šiemet naujų projektų pradėti nebeketinama. Kol kas derinami projektai ir ieškoma, kas galės tai įgyvendinti, o realūs darbai perkeliami į pavasarį.

"Dabar vykdome pirkimus ir darbus pradėsime pavasarį, nes jau geriau pradėti kitais metais, nei dabar, ir po to strigti, kai prasidės šalčiai", – pažymėjo specialistas.

Dar nėra patvirtintas kitų metų Kauno biudžetas, nežinome, koks bus Automobilių kelių direkcijos skirtas finansavimas, tačiau žinome apie objektus, kuriuos būtina tvarkyti.

A.Pakalniškis tikino, kad mieste, kartu su kitomis savivaldybės įmonėmis, vyksta nemažai jungtinių projektų. Tokiose gatvėse pirmiausia reikia sutvarkyti požemines komunikacijas, o po to klojama nauja danga, todėl paprastai darbai užtrunka ilgiau. Tikimasi kitąmet ne vienoje Kauno vietoje užbaigti tęstinius darbus.

"K.Sprangausko, J.Petruičio, Kalvarijos Vyčio Kryžiaus, Brastos gatvėse "Kauno vandenys" už europines lėšas vykdo lietaus nuotekų įrengimo darbus, tad kitais metais mes planuojame sutvarkyti pačias gatves. J.Čapliko gatvėje taip pat vyksta tęstiniai darbai, greičiausiai visų šiemet neužbaigsime", – sakė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.

Tačiau 2019 m. Kauno laukia ir daug didesnių projektų įgyvendinimas. Kitąmet bus užbaigta Ateities plento rekonstrukcija, tad ši miesto arterija bus paplatinta iki keturių eismo juostų. Taip pat bus sutvarkytas ir Ateities plento viadukas.

Kitais metais statybų aikštele, be minėtos Vilniaus gatvės, virs ir Taikos prospektas bei Tvirtovės alėja. Pokyčių lauks ir Šv.Gertrūdos, Šauklių ir Jonavos gatvės žiedinė sankryža. Veiksmo netrūks ir kitoje Neries pusėje. Šiuo metu jau yra parengtas ir ekspertų vertinamas naujasis P.Vileišio transporto mazgo projektas, jo įrengimo darbus taip pat planuojama pradėti kitąmet. Dėl naujojo transporto mazgo reikia sutvarkyti Brastos gatvę, kuri taps svarbia arterija, vedančia link planuojamo statyti Kėdainių tilto.

Greta atnaujintos Brastos gatvės, P.Vileišio (Vilijampolės) tilto prieigose bus įrengtos dvi žiedinės sankryžos, o po tiltu eis nauja jungtimi. Šis sprendimas turėtų taip pat padėti pažaboti miesto centre susidarančias eismo spūstis. Pagal projektą numatyta, kad vairuotojai, atvažiuojantys nuo centro pusės, galės be didesnių stabdymų, kirtę tiltą važiuoti Jurbarko gatve, o norėdami važiuoti link Brastos gatvės ar Neries krantinės vairuotojai turės įveikti žiedines sankryžas.

"Žinoma, dar nėra patvirtintas kitų metų Kauno biudžetas, nežinome, koks bus Automobilių kelių direkcijos skirtas finansavimas, tačiau žinome apie objektus, kuriuos būtina tvarkyti, todėl apie juos kalbame bei įtraukiame į Kauno gatvių tvarkymo programą", – kalbėjo A.Pakalniškis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Skaitytoja

Skaitytoja portretas
Teisingai, reikia planuoti. Jeigu žmogus nieko neplanuoja, -tai jis jau beveik miręs .

L.A.

L.A. portretas
Būtų įvairiau ir įdomiau turėti senąjį pavyzdį bei galimybę palyginti Laisvės Alėjos raidą jos kitimo eigoje. Dar yra išlikusi jos originali atkarpa prie Maironio g. Būtų pats metas išsaugoti nedidelę jos dalelytę kaip to meto dizaino atkarpėlę, kol tokia galimybė dar yra.

L.A.

L.A. portretas
Dėl Laisvės Alėjos rekonstrukcijos išsaugant kelis jos senuosius mažosios architektūros elementus, kaip praeities akcentus ateičiai. Ne paslaptis, kad Laisvės Alėja miestiečiui yra svarbus Kauno miesto akcentas. Daugelis kauniečių ją prisimins tokią, kokia ji buvo ilgą laiką ir yra vizualiai prie jos prisirišę. Apie tai teko kalbėtis tiek su jaunais, tiek su vyresniais gyventojais, kas ir pastūmėjo parašyti šį pasiūlymą. Todėl siūlome išsaugoti to meto originalią Laisvės Alėjos dizaino atkarpą – nedidelį pavyzdį su originalioms mažosios architektūros detalėmis senosios atminimui. Tai sudantytų senasis kompleksinis pavyzdys - abiejose pusėse esantys suoliukai, betoniniai medžių klombų apvadai ir šiukšliadėžės bei grindinys. Manau, kad siaurąją senojo pavyzdžio atkarpėlę būtų nesunku integruoti, galimai nepaliekant platesnių senosios dangos šonų, kad netrukdytų rekonstruojamiems vandentakiams.
VISI KOMENTARAI 47

Galerijos

Daugiau straipsnių