- Ieva Šernienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kauniečių apklausa: senjorai mikroautobusų nepasiges, nes važinėja taksi
-
Kauniečių apklausa: senjorai mikroautobusų nepasiges, nes važinėja taksi
-
Kauniečių apklausa: senjorai mikroautobusų nepasiges, nes važinėja taksi
-
Kauniečių apklausa: senjorai mikroautobusų nepasiges, nes važinėja taksi
-
Kauniečių apklausa: senjorai mikroautobusų nepasiges, nes važinėja taksi
-
Kauniečių apklausa: senjorai mikroautobusų nepasiges, nes važinėja taksi
-
Kauniečių apklausa: senjorai mikroautobusų nepasiges, nes važinėja taksi
-
Kauniečių apklausa: senjorai mikroautobusų nepasiges, nes važinėja taksi
-
Kauniečių apklausa: senjorai mikroautobusų nepasiges, nes važinėja taksi
Kauno gyventojai jau susitaikė su mintimi, kad nuo liepos 1 d. miesto gatvėse nebepamatysime riedančių mikroautobusų. Bendrovė „Kautra“ paskelbė apie nuostolingus minimos veiklos rezultatus, todėl jų nuspręsta atsisakyti ir juos keisti mažais ir dideliais autobusais.
Panaikinus maršrutinius taksi, viešojo transporto tinkle įsigalios vieninga bilietų kainų sistema. Vadinasi, kelionė mažos talpos autobusais, troleibusais ir įprastais autobusais kainuos vienodai. Taip pat visame viešojo transporto tinkle bus taikoma dabar veikianti lengvatų sistema, o keleiviai, nuo kelionės pradžios nepraėjus daugiau nei 30 minučių, turės galimybę į kitą transporto priemonę persėsti nemokamai. Tačiau verta paminėti, kad visi Kaune kursuojantys mažos talpos autobusai, pakeisiantys mikroautobusus, nuo liepos 1 d. stos tik stotelėse.
Tarp miesto ir rajono atsivėrė bedugnė?
Tokiomis viešojo transporto atstovų paskelbtomis žiniomis patenkinti tikrai ne visi kauniečiai. Paskelbus naujienas, portale kauno.diena.lt pasipylė į neviltį įvarytų kauniečių komentarai. Žmonės džiaugiasi dėl suvienodintų viešojo transporto kelionių kainų, tačiau piktinasi dėl išretintų troleibusų ir autobusų grafikų. Bene didžiausias pasipiktinimas keltas dėl naikinamo 56-ojo maršrutinio taksi. Iki šiol šis mikroautobusas važiavo Ringaudai–Neveronys maršrutu. Ringaudiškiams pasiekti miesto centrą buvo suteiktos idealios galimybės: maršrutinis taksi važiavo pro Marvelę, Aleksoto tiltą, Ožeškienės, Griunvaldo gatvėmis, pro autobusų ir geležinkelio stotis, prekybos centrą „Molas“, galiausiai pasiekdavo Neveronis. Nuo liepos 1 d. panaikinus šį maršrutą susisiekimas su miestu taps daug sudėtingesnis – iš Ringaudų kursuos 18-ojo maršruto autobusas, kuris važiuos vos tris kartus per dieną (kai tuo tarpu 56-asis mikroautobusas kursavo visą dieną kas 20-30 minučių), taip pat važiuos 32-ojo maršruto autobusas, kuris į geležinkelio stotį važiuoja pro Aleksotą.
Kad buvo pakilusi mikroautobusų bilietų kaina man buvo nesvarbu, jeigu man reikia greičiau ir patogiau nuvažiuoti į darbą ar į studijas, aš galiu mokėti ir kelis eurus.
Portalo kauno.diena.lt žurnalistai susidariusią situaciją apibūdinti paprašė miesto gatvėse sutiktų kauniečių.
„Kadangi gyvenu Neveronyse, man tai labai aktualu. Girdėjau, kad ir aplinkiniai žmonės kalba, kad bus labai sunku. Pažįstamos sako: neįsivaizduoju, negi iš darbo reikės išeiti? Autobusas važiuoja tik kartą per valandą. Ką reikės daryti paskui, nežinau. Aš pati nevairuoju, šeimoje daug vairuojančių, bet mūsų darbo grafikai nesutampa“, – sakė Virginija. Paklausta, ar džiaugiasi, kad viešojo transporto bilietų kainos bus suvienodintos, moteris sako, kad kai žmogui valstybė daro geriau, tada ir gyventojai laimingesni.
„Blogai, kad jį panaikino, nes man asmeniškai jis važiavo nuo namų iki darbo ir universiteto, todėl buvo itin patogu. Kai važiuoju į darbą, aš visada rinkdavausi važiuoti maršrutiniu mikroautobusu, nes jis nuvažiuodavo nepalyginamai greičiau, kadangi nestodavo kiekvienoje stotelėje. Kad buvo pakilusi mikroautobusų bilietų kaina man buvo nesvarbu, jeigu man reikia greičiau ir patogiau nuvažiuoti į darbą ar į studijas, aš galiu mokėti ir kelis eurus“, – apie atimtą galimybę važiuoti 56-uoju mikroautobusu kalbėjo kaunietė Ovidija.
„Nesuprantam, kodėl naikinami mikroautobusai… Pritariu, kad vasara – atostogų metas, todėl keleivių visada sumažėja, bet mikroautobusais naudojasi tikrai labai daug žmonių. Aš gyvenu Palemone, liks vienas autobusas – 39 numerio, kuris važiuoja vieną kartą per valandą. Kelionė iki centro trunka apie 40 minučių. Kaimynai net rinko parašus, kad nepanaikintų mikroautobusų, nešė į savivaldybę, bet prašymas buvo atmestas“, – piktinosi ir dar viena kaunietė Raisa.
Beda pirštu į kainas
Žmonių, kuriems kelia stresą 56-ojo maršruto panaikinimas, miesto gatvėse pasitaikė itin daug. „Labai gaila, kad nebeliks 56-ojo mikroautobuso. Kelionė autobusu truks daug ilgiau, o visgi, amžius ir sveikatos tiek daug nebeturime. Aišku, sportuojame ir prisižiūrime save, bet, pavyzdžiui, grįžtant iš miesto turime parsinešti krepšius iš parduotuvių – o tai bus daug sunkiau“, – svarstė Nijolė, sutikta Kauno muzikinio teatro stotelėje.
Paklausta, ar pastebėjo, kad mikroautobusų paslauga besinaudojančių žmonių sumažėjo, moteris neslėpė – važiuojančiųjų tikrai mažiau. „Bet pagalvokite, kokia aukšta kaina! Įsivaizduokite, jei pensininkas važiuoja ir grįžta iš miesto mikroautobusu, kelionė kainuoja beveik tris eurus! O jei dar reikia kažkur persėsti… Mūsų pensijos nėra tokios didelės“, – apmaudą liejo Nijolė. Moteris sakė, kad žinia, jog viešasis transportas stos tik jam skirtose stotelėse ją nudžiugino – esą šiuo metu keleiviai taip įsidrąsinę, kad prašo vairuotojo sustoti kas kelis metrus. „Vairuotojui yra sunku, patikėkit. Dabar į miestą atvažiavau su vairuotoju, kuris, mačiau, buvo piktas. Bet gal jis pervargęs nuo tokių keleivių?“, – vairuotojų pusėn stojo Nijolė.
Skundų kalbintų kauniečių tarpe pasitaikė ir dėl kitų maršrutų mikroautobusų. „Važinėju 52-ojo ir 54-ojo maršruto mikroautobusais. Buvo taip gerai, kai važiuodavo Šiaurės prospektu. Iš pradžių sumažino mikroautobusų kiekį, paskui pakėlė bilietų kainą, o dabar bankrutavo… Būtų nepakėlę, nepanaikinę, sulyginę viso viešojo transporto kainas ir būtų buvę viskas gerai“, – apmaudą liejo mieste sutikta Dalė. Paklausta, ar pastebėjo, kad yra sumažėjęs žmonių srautas, kuris važinėja mikroautobusais, moteris tvirtino, kad tikrai ne.
„Gyvenu centre, todėl visur važiuoju troleibusu. Bet į kapines Karmėlavoje vykstu tik mikroautobusu. Jeigu panaikins šitą maršrutą, bus baisu. Į tas kapines važiuoja visos močiutės, jei panaikins šitą maršrutą – joms bus tragedija“, – apie susidariusią situaciją kalbėjo vienoje iš miesto stotelių sutikta kaunietė Zina.
Mikroautobusų pasiges ne visi
Tačiau, panašu, ne visi senjorai skundžiasi maža pensija. Laisvės alėjoje kalbinta kaunietė Zita pasakojo mikroautobusų paslaugomis išvis nesinaudoja. „Nevažinėju nei troleibusais, nei autobusais – naudojuosi taksi ir pavėžėjų paslaugomis. Kaip patogu – paima iš pasirinktos vietos ir kainuoja labai pigiai. Važiuoju ne viena, važiuojame keliese – taip dar pigiau. Svarbu, kad nepanaikintų taksi ar pavėžėjų paslaugų. Paskutinį kartą jų paslaugomis naudojausi, kai vykau į laidotuves – važiuojant taip pasikalbėjome, kad, atrodo, net skausmas dėl mirusios sesers sumažėjo Vairuotojai tokie linksmi, gražūs, jauni, papasakoja istorijų, pasišnekame“, – šmaikštavo senjorė Zita.
Pasitaikė ir tokių, kurie dėstė, kad jų gyvenimo kokybei mikroautobusų panaikinimas įtakos neturi. „Man asmeniškai tai nėra aktualu, bet mano pažįstamiems tai labai svarbu. Jie bijo, kad bus nepatogu, taip pat svarsto dėl nepatogaus kelionių laiko – su mikroautobusais viskas vyko daug greičiau. Aš pati naudojuosi troleibusų ir autobusų viešuoju transportu“, – apie tarp pažįstamų sklandančias kalbas sakė Kristina.
„Gyvenu centre, kur reikia vykstu troleibusais. Jei ir reikia kažkur nuvažiuoti, net negalvoju apie mikroautobusus. Kam jų išvis reikia – jų kiekis taip sumažėjęs, kad net atrodo nereikalingi“, – sakė mieste sutiktas vyras.
Nevažinėju nei troleibusais, nei autobusais – naudojuosi taksi ir pavėžėjų paslaugomis. Kaip patogu – paima iš pasirinktos vietos ir kainuoja labai pigiai.
Nors didžioji dauguma Kauno gyventojų, besinaudojančių miesto viešuoju transportu, jaučiasi palikti nežinioje, kiti laikosi kiek kitokios nuomonės. „Labai protingas sprendimas. Miesto ateitis – autobusai, o ne maršrutiniai taksi, kurie yra brangesni“, – belieka tik spėlioti – ar šis išsireiškimas tik sarkazmas, ar tikra mintis.
Portalas kauno.diena.lt primena, kad nuo birželio 15 d. iš pardavimų išimamas terminuotas maršrutinių taksi bilietas, tad turintys terminuotą bilietą juo galės naudotis iki liepos 1 d. Pinigų suma, turima kortelėje, galės būti išnaudota žymėti bilietus autobusuose ir troleibusuose. Daugiau informacijos apie naujus maršrutus ir tvarkaraščius nuo liepos 1 d. kviečiama ieškoti interneto svetainėse: www.kaunoautobusai.lt, www.kvt.lt bei www.stops.lt/Kaunas. Informaciją nemokamu telefonu 8 800 20 000 teiks kauniečių aptarnavimo centras „Mano Kaunas“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Artėja įkalnės platinimas: kas laukia Milikonių kalno medžių?
Portalo kauno.diena.lt skaitytojas sujudo besileisdamas Milikonių kalnu pastebėjęs, kad kai kurie medžiai pažymėti raudonais dažais. ...
-
Siūlo sužinoti, kokia pagalba jums priklauso
Kauno savivaldybėje taikomas atvejo vadybos modelis, kuris užtikrina visokeriopą pagalbą intelekto ar psichosocialinę negalią turintiems miestiečiams. Gyventojams su specialiaisiais poreikiais asmeninis vadybininkas padeda nuvykti į įstaigas, suprasti...
-
Savivaldybė: girdėjome svaičiojimų, bet realybė – kitokia
Iš senosios Kauno ledo arenos čiuožėjams persikėlus į šiuolaikiškus Ledo rūmus greta „Girstučio“, nugyventos patalpos Aušros gatvėje tapo daugiafunkciu sporto kompleksu. Pokyčių imtasi dėl išaugusio tre...
-
Garliavietės iškovojo sidabrą
Sausio 31 d. Garliavoje įvyko 2024–2025 mokslo metų Lietuvos mokyklų žaidynių (LMŽ) bendrojo ugdymo mokyklų merginų, gimusių 2009 m. ir jaunesnių, finalinės rankinio varžybos. Dėl nugalėtojų titulo kovojo keturios aukščiausias viet...
-
Prioritetas: saugus žmonių gyvenimas
Du dešimtmečius gyvuojanti Kauno rajono priešgaisrinė saugos tarnyba išgyveno daug pokyčių, tačiau savo pagrindinę misiją – užtikrinti gyventojų saugumą, skatinti prevenciją ir bendruomeniškumą – vykdo kasdie...
-
Kauno rajono visuomenės sveikatos biurui – 15!
Vasario 5-osios pavakarę susiburti į Raudondvario dvarą pakvietė graži proga – buvo švenčiamas Kauno rajono visuomenės sveikatos biuro (KRVSB) 15-asis gimtadienis. ...
-
Savivaldybės dalijasi patirtimi
Šią savaitę Kauno rajono savivaldybėje svečiavosi delegacijos iš Marijampolės ir Alytaus rajono savivaldybių. Kolegos atvyko pasidomėti ir pasisemti gerosios patirties apie centralizuotai vykdomą švietimo, kultūros ir sporto įsta...
-
Gaivinti Vilkijos litvakų paveldą padės tarptautinė sutartis
Vasario 6 d. Raudondvario pilyje Kauno rajono meras Valerijus Makūnas ir organizacijos „Jewish Heritage in Lita“ prezidentas, Ahavas Torah Baranovich ješivos Jeruzalėje vadovas Elchononas Baronas pasirašė bendradarbiavimo sutartį,...
-
Kviečia verslą kartu spręsti iššūkius
Gausus būrys verslininkų ir įmonių vadovų vasario 5 d. susirinko į Kauno pramonės, prekybos ir amatų rūmų (KPPAR) inicijuotus verslo pusryčius, per kuriuos Kauno rajono meras Valerijus Makūnas pateikė aktualios informacijos apie investicinę aplin...
-
Pakaunėje bus sparčiau atnaujinamos melioracijos sistemos
Nuo sausio 1 d. Kauno rajone įsigaliojo pernai savivaldybės tarybos patvirtinti Melioracijos fondo nuostatai – pirmasis toks dokumentas Lietuvoje. Veiklą pradėjo ir Melioracijos fondo komisija, atsakinga už lėšų paskirstymą. Pakaunėje bus...