Kauno senamiestyje – vakarietiška praktika: betiksles keliones ribos Sumažintos taršos zona

  • Teksto dydis:

Siauromis Senamiesčio gatvelėmis keliones trumpinantys vairuotojai nuo šių metų rugpjūčio turės apie tai geriau pagalvoti – ties Šv. Gertrūdos, Gimnazijos–Birštono gatvėmis ir Karaliaus Mindaugo prospektu juos pasitiks įdiegta Sumažintos taršos zonos (STZ) sistema. Papildomai kainuos ne įvažiuoti, bet pervažiuoti per Senamiestį tranzitu. Atvykstantys asmeniniais reikalais naujo mokesčio nepajus – į STZ mokestį bus įskaičiuota pirmoji valanda už automobilio parkavimą.

Dauguma trumpino kelią

Kauno senamiestyje Sumažintos taršos zonos diegimas vyko kelerius metus. Pernai sistema testuota, o per pirmus penkis šių metų mėnesius fiksuota nuogąstavimų nepatvirtinusi statistika – didžioji dalis vairuotojų savo kelionėms Senamiestį renkasi kaip tranzitą, kirsdami jį keliui sutrumpinti.

„Per dieną Sumažintos taršos zonoje vidutiniškai fiksavome apie 1,5 tūkst. transporto priemonių. Daugiau kaip pusė jų Senamiestyje užtrukdavo trumpiau nei valandą. Automobiliai, ypač piko metu, paralyžiuoja siauras gatveles. Taip sudaromos spūstys, keliamas triukšmas, didėja oro užterštumas. Su šiomis problemomis labiausiai susiduria vietos gyventojai, čia dirbantys ar besimokantys kauniečiai“, – situaciją konstatavo Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Už įvažiavimą į Sumažintos taršos teritoriją numatytas vienkartinis 2 eurų mokestis – lygiai tiek, kiek šiuo metu kainuoja automobiliui stovėti valandą raudonoje zonoje.

 

Pirmajame etape STZ apims dalį Senamiesčio. Iš viso vairuotojus pasitiks dešimt transporto priemonių atpažinimo vietų, kurios įrengtos ties A. Jakšto, M. Valančiaus, Kumelių, M. Daukšos, J. Jablonskio, Kurpių, Palangos, L. Zamenhofo gatvėmis, taip pat Karaliaus Mindaugo prospekto prieigose ties Aleksoto gatvele.

Apie Sumažintos taršos zoną primena įrengtos švieslentės su užrašu „Žalias Kaunas“ ir skiriamieji ženklai.

Vienkartinis mokestis

Už įvažiavimą į Sumažintos taršos teritoriją numatytas vienkartinis 2 eurų mokestis – lygiai tiek, kiek šiuo metu kainuoja automobiliui stovėti valandą raudonoje zonoje. Taigi, pavyzdžiui, atvykus į Rotušės aikštę asmeniniais reikalais ar pasivaikščioti, vairuotojas pirmiausia mokės 2 eurų STZ rinkliavą, o pirmoji parkavimo valanda papildomai nebekainuos.

Paprastai tariant, STZ mokestis tolygus parkavimo mokesčiui už pirmąją valandą – nuo įvažiavimo iki išvažiavimo. Senamiesčio teritorijoje užsibuvus ilgiau nei valandą, toliau tereikės susimokėti už likusį stovėjimo laiką.

Atsiskaitymas už rinkliavą bus numatytas portale parkavimas

kaune.lt: susikūrus paskyrą ir priskyrus transporto priemonės valstybinius numerius, sistema automatiškai suformuos mokėtiną sumą. Per septynias kalendorines dienas bus galima susimokėti tiek banko pervedimu, tiek ir fiziškai atvykus į įstaigą Puodžių g. 24. Galimybes patogiai sumokėti STZ rinkliavą ruošia ir populiariausių išmaniųjų programėlių administratoriai.

Kauno miesto taryba pritarė tokiam sprendimui, tad naujovės turėtų įsigalioti nuo rugpjūčio 1 d.

Kauno savivaldybės administracijos nuotr.

Taikys lengvatas, išduos leidimus

Sumažintos taršos zonoje numatytos lengvatos: nekilnojamojo turto objektus turintiems fiziniams ir juridiniams asmenims, grynųjų elektromobilių savininkams, specialiosioms tarnyboms, neįgaliesiems. Asmenys, teritorijoje susiformavę sklypus, gaus tiek leidimų, kiek juose yra suformuota parkavimo vietų.

Didieji Europos miestai centrinėse dalyse jau seniai prioritetą skiria pėstiesiems. To siekiame ir mes.

 

Naująją sistemą prižiūrės biudžetinė įstaiga „Parkavimas Kaune“. Ji išduos leidimus asmenims, turintiems teisę nemokamai įvažiuoti ir išvažiuoti iš sumažintos taršos teritorijos.

Vairuotojai iki liepos galės registruotis leidimams gauti atvykę į įstaigos biurą (Puodžių g. 24). Nuo liepos 1 d. leidimai bus išduodami ir internetu: parkavimaskaune.lt.

Europietiška praktika

Kauno senamiestyje įrengta Sumažintos taršos zona – jokia naujiena Europoje. Analogiški sprendimai sėkmingai įgyvendinti Belgijos, Prancūzijos, Vokietijos, Italijos, Nyderlandų, Portugalijos, Ispanijos, Švedijos ir Jungtinės Karalystės miestuose.

„Didieji Europos miestai centrinėse dalyse jau seniai prioritetą skiria pėstiesiems. To siekiame ir mes. Kasmet tobuliname susisiekimo infrastruktūrą – tvarkome gatves, plečiame pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą. Iš pagrindų atnaujinome viešąjį transportą. Siekiame sukurti tokias sąlygas, kad kauniečiai savo kelionėms turėtų kuo daugiau alternatyvų.

Suprantame, kad Sumažintos taršos zona sulauks įvairių reakcijų iš vairuotojų. Tęsdami Kauno plėtrą atsižvelgiame ir į jų poreikius – pradėjome vadinamojo Kėdainių tilto statybas tarp Vilijampolės ir Marvelės, kuris padės tolygiau paskirstyti transporto srautus ir leis vairuotojams išvengti važiavimo per Senamiestį ir miesto centrą. Netolimoje ateityje laukia Vilijampolės transporto mazgo rekonstrukcija ties P. Vileišio tiltu“, – pridūrė Kauno mero pavaduotojas Andrius Palionis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

tadas

tadas portretas
mane tai domina kitas aspektas, kaip galima apmokestinti visu musu nuosavybe?

Valio!!!

Valio!!! portretas
Labai gerai,dar ir 5 eurus lai ima.O visi advokatai,notarai ir kiti aferistai lai keliasi į Šančius, Panemunę bei Vilijampolę..Miestas turi plėstis...Valio...

P.S.

P.S. portretas
Tai kad mirusi ta rotušės aikštė, viduryje dienos nei senų nei naujų kibirų........net nejauku.
VISI KOMENTARAI 14

Galerijos

Daugiau straipsnių