Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa

Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos ir šliuzo pobūdžio, praneša Vidaus vandens kelių direkcija.

Tai valstybinės reikšmės objektas, ypatingai svarbus žingsnis nepertraukiamai 500 km laivybai Nemunu nuo Druskininkų, pro Kauną iki Kuršių marių, taip sujungiant Nemuno aukštupį ir žemupį. Kelias atsivers pastačius laivybos šliužą Kauno HE užtvankoje.

„Laivyba mūsų šalyje jau kurį laiką išgyvena renesansą. Savo ruožtu dedame pastangas, kad sudarytume tam palankias sąlygas, kurdami infrastruktūrą. Praėjusių metų rugpjūtį pabaigtas ambicingas projektas, kurio metu buvo modernizuotas laivybos kelias tarp Kauno ir Klaipėdos, jau raško savo sėkmės vaisius. Šis kelias Kauną tiesiogiai sujungia su Klaipėdos jūrų uostu ir tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje. Į viską žiūrime kompleksiškai. Jau pradėjome darbus ir Nemuno aukštupyje ties Alytumi, Druskininkais. Tikslas – eksploatuoti abi Nemuno upės atkarpas abipus Kauno HE užtvankos, kam neabejotinai reikalinga įrengti laivų šliuzą. Šiandien pasirašyta sutartis – pagrindas įgyvendinant tolimesnius planus. Sutartis reikalinga, kad būtų galima atsakyti į klausimus prieš pasirenkant tinkamiausius sprendinius, įvertinant projekto sudėtingumą. Kauno miesto savivaldybės skiriamos lėšos leis įvertinti poveikį aplinkai, pateikti projektinius pasiūlymus, terminus ir šliuzo statybos kainą. Akivaizdu, kad projektui būtinas Valstybinės svarbos objekto statusas“, – komentuoja Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

2023 metų vasario 28 dieną Kauno miesto savivaldybė ir Vidaus vandens kelių direkcija pasirašė sutartį dėl laivybos šliuzo ties hidroelektrine poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo finansavimo. Tai ypatingai svarbus žingsnis šalies laivybai, todėl buvo vykdomos tarptautinio viešojo pirkimo procedūros. Laimėtoju buvo pripažinta įmonė „Aplan“. Sutarties terminas – du su puse metų. Planuojamų darbų vertė – 490 tūkst. Eur be PVM.

Šliuzo įrengimas ties vadinamuoju HES‘u yra pažymėtas Kauno bendrajame plane. Tačiau nuo pat 1962-ųjų, kai buvo pastatyta hidroelektrinė, šliuzo projektas liko neįgyvendintas.

Šliuzo įrengimą Kauno miesto savivaldybė įtraukė į Kauno strateginį veiklos planą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Eilinė \\\\\.../////

Eilinė  \\\\\...///// portretas
kocerv'wątnykų provokacija naikinti Lietuvą ir jos gyventojus ir turtą.___Kada to brudo atsikratysim?

Čiučius

Čiučius portretas
Bus nuostabus vandens kelias tarp Kauno su Durnių laivu, iki Žiegždrių poilsio namų elektriniams garlaiviams ir vėgėlėms, karosams. kilbukams. Išsipildys visų nuokvankų svaja. Volioooo.

?

? portretas
negi lietuvoj nera tokios jegos kuri tokiu projektu sumanytojus sukistu i kaliuzes??????????? cia gi atviras valstybes pinigu vogimas
VISI KOMENTARAI 39

Galerijos

Daugiau straipsnių