- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Rūta Petkevičiūtė.
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
-
Nauji skaitmeniniai įrankiai – pagalba ne tik specialiųjų ugdymo poreikių turinčių vaikų mokytojams
Kaune vykusioje respublikinėje konferencijoje „Integruok „DIGIT4SEN“: Skaitmeniniai įrankiai įtraukiajam ugdymui“ šalies mokytojams buvo pristatyta interneto svetainė, kurioje galima gauti nemokamus skaitmeninių priemonių naudojimo pamokoms kursus, pamokų turinio pavyzdžių, bei virtualių išteklių biblioteka, kuria naudotis gali visi mokytojai.
Patys gali kurti skaitmeninius įrankius
Pasak projekto koordinatorės, „Erudito“ licėjaus tarptautinių ryšių koordinatorės ir moksleivių mentorės Rūtos Petkevičiūtės, šio projekto tikslas – sukurti tokią platformą, kuri būtų pasiekiama visiems mokytojams, joje vyktų online kursai, kaip parengti interaktyvias pamokas, užduotis, bei virtualiųjų išteklių biblioteka, kurioje mokytojai galėtų dalintis savo užduotimis. Šie įrankiai gali palengvinti ne tik su specialiųjų ugdymo poreikių (SUP) turinčiais moksleiviais dirbančių mokytojų kasdienybę, bet ir praturtinti kitas pamokas.
Partnerio nuotr.
„Interaktyvi pamoka yra įdomi pamoka, o panaudojant šiuolaikines skaitmenines priemones, galima pamokas paversti įdomiomis ir neprarasti mokinių susidomėjimo“, – įsitikinusi konferencijos organizatorė ir projekto DIGIT4SEN koordinatorė R. Petkevičiūtė.
Sukurtas įrankis leidžia mokytojams patiems talpinti ugdymo turinį ir taip prisidėti prie skaitmeninių įrankių bibliotekos plėtros Lietuvos ir Europos mokytojams.
Partnerio nuotr.
„Virtualių išteklių biblioteka patogi tuo, kad ja naudotis gali visi – ne tik gauti pamokų ir užduočių pavyzdžių, bet ir kurti bei talpinti savo sukurtus pamokų planus ar atskiras užduotis“, – teigė R. Petkevičiūtė.
Užtenka užsiregistruoti ir susikurti paskyrą interneto svetainėje https://digit4sen.eu/lt ir galima naudotis ne tik virtualių išteklių biblioteka, bet ir pasinaudoti mokomojo vadovo instrukcijomis, nemokamai išklausyti nuotolinio mokymosi kursus pradinių klasių mokytojams ir SUP personalui.
Partnerio nuotr.
Anot projekto koordinatorės, mokomasis vadovas – labai naudingas įrankis mažai žinančiam arba apie šiuos įrankius negirdėjusiam pedagogui, suteikiantis naudingų žinių.
„Virtualaus mokomojo vadovo užduotis – supažindinti su diferencijuotu ugdymu, patarimais, kaip suplanuoti interaktyvią pamoką, bet ir su nuotoliniais kursais, kuriuos išklausius galima pačiam kurti virtualius skaitmeninius įrankius ir pamoką“, – sakė R. Petkevičiūtė.
Partnerio nuotr.
Praėję kursą, mokytojai gali pasitikrinti savo žinias ir gebėjimus, įsivertinti patirtį modulio viktorinose. Žinias galima taikyti ir tikrinti neribotą skaičių kartų.
„Mūsų tikslas – kad mokytojai pabandytų patys sukurti pamokos medžiagą, pasinaudodami bent vienu iš šių įrankių. Jais tikrai labai paprasta naudotis, tai pavyks kiekvienam mokytojui“, – skatino projekto koordinatorė. Ji džiaugiasi, kad keturi projekto partneriai iš visos Europos, tarp kurių yra ir „Erudito“ licėjus Lietuvoje, suvienijo savo jėgas tam, kad pasiūlytų mokytojams naudingos medžiagos, kurią jie gali pasiekti vienu mygtuko paspaudimu.
Partnerio nuotr.
Didina mokinių įsitraukimą ir pamokos efektyvumą
Virtualių išteklių bibliotekoje šiuo metu galima rasti virš šimto užduočių lietuvių, anglų, turkų, ispanų ir bulgarų kalbomis, jomis naudotis kaip pavyzdžiais arba dalintis savo gerosiomis praktikomis ir įkelti savo sukurtas užduotis.
„Šie skaitmeniniai įrankiai ypač pasiteisina dirbant su vaikais, turinčiais specialiųjų ugdymo poreikių“, – pastebėjo R. Petkevičiūtė. Dažniausiai sunkiausiu uždaviniu mokytojams tampa tokių mokinių sudominimas, nes, tarkime, disleksiją turintys vaikai greit praranda susidomėjimą, pradeda nuobodžiauti, pamokos turinys jiems tampa nebesuprantamas.
Partnerio nuotr.
„Projektas „DIGIT4SEN“ gimė per pandemiją, kai ugdymas persikėlė į nuotolį. Tačiau skaitmenizacija tik auga, tad projektas aktualus šiandien, išliks aktualus ir toliau, tikime gražia jo ateitimi“, – teigė projekto įgyvendinimą koordinavusi R. Petkevičiūtė. Anot Rūtos, vaikai ir technologijos sparčiai tobulėja, tad mokytojas turi taikytis prie naujų iš to kylančių poreikių, žinių ir besikeičiančio skaitmeninio pasaulio.
„Kai dirbame su vis labiau į skaitmeninį pasaulį žengiančiu jaunimu, suprasti, kaip veikia skaitmeninės programos, įrankiai ir mokėti jais naudotis, yra būtinybė, o ateityje, žengiant į dirbtinio intelekto erą, ši būtinybė taps nebeišvengiama“, – neabejojo Rūta ir skatino mokytojus nebijoti bandyti prisijaukinti naujų skaitmeninių įrankių.
Partnerio nuotr.
„Pati dėstau lietuvių kalbą tarptautinėms klasėms ir mokau trijų skirtingų lygių vaikus. Lietuvių kalba yra labai sunki tiems, kuriems ji – ne gimtoji, tačiau įdomesnės skaidrės, filmukas, interaktyvi priemonė ir įsitraukimas pamokos efektyvumą gerokai išaugina ir rezultatų pasiekiame daug lengviau“, – patirtimi dalijosi „Erudito“ licėjaus tarptautinių klasių moksleivių mentorė R. Petkevičiūtė.
Visa virtualių įrankių medžiaga yra pritaikyta Lietuvos mokytojui ir turi lietuviškus subtitrus. Išklausę kursus (visus ar tik pasirinktus pagal poreikį), mokytojai gali patys kurti interaktyvias pamokas, pritaikytas mokiniams, jų gebėjimams, esamoms sveikatos problemoms ir pan., ir šiomis pamokomis dalytis su kolegomis virtualių išteklių bibliotekoje.
Partnerio nuotr.
„Norėčiau, kad ši svetainė taptų mokytojų vienijimo ir įkvėpimo platforma, kurioje jie dalytųsi vieni su kitais savo planais, turiniu, įrankiais. Tikiu, kad tik vieni kitus palaikydami ir prasmingai dirbdami dėl vaikų iš tiesų tobulėjame ir galime sukurti vertingą ugdymo turinį“, – projekto uždarymo konferencijoje kalbėjo R. Petkevičiūtė.
Projektas DIGIT4SEN: Mokytojų skaitmeninių įgūdžių tobulinimas siekiant geresnio internetinio įtraukiojo SUP mokinių ugdymo“ (Nr. 2021-1-LT01-KA220-SCH-000031624) yra Europos Sąjungos rėmimo programos „Erasmus+“ dalis. Jis skirtas mokytojams ir suteikia galimybę dirbantiems su specialių ugdymo poreikių (SUP) turinčiais mokiniais klasėje ir apskritai dirbantiems mokytojams paįvairinti savo dalyką, padaryti jį patrauklų ir įdomų. „Erasmus+“ yra Europos Sąjungos rėmimo programa, suteikianti mokymosi ir tobulėjimo galimybių įvairaus amžiaus, statuso, profesijų asmenims bei galimybę įvairioms organizacijoms, įstaigoms, institucijoms įgyvendinti programos kriterijus atitinkančius projektus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iš kunigystės traukiasi žinomas dvasininkas: apsisprendė santuokoje gyventi su mylima moterimi6
Iš kunigystės traukiasi žinomas kunigas Gintaras Vitkus. ...
-
IX forto muziejus ieško rangovo antram renovacijos etapui, ruošia ekspozicijos projektą7
Kauno IX forto muziejus iki gruodžio laukia rangovų paraiškų antro etapo renovacijai, tuo pačiu ruošia ekspozicijos projektą. ...
-
A. Valujavičius: 100 tūkst. sekėjų babai buvo ne rodiklis – klausdavo, kada susirasiu normalų darbą19
Keliautojas Aurimas Valujavičius šeštadienį grįžo į Kauno kultūros centro „Girstučio“ padalinio salės sceną, kurioje kadaise su bendraamžiais šventė šimtadienį. Šįkart – ne su šokiais ir ...
-
„Rugutės“ padėkos vakarą nušvietė ir sušildė gerumo šiluma
„Žalgirio“ arenos amfiteatras penktadienį buvo sklidinas gėrio, dainų ir padėkų. Čia vyko rudeninės paramos akcijos „Rugutės“ fondui baigiamasis koncertas „Draugystės gija“. Susirinko akcijoje dalyvavusių š...
-
Kauną surinko iš nuotraukų16
Į savo nuotraukų albumą kaunietis Remis Ščerbauskas sukėlė žmonių istorijas. Jos, o ne architektūra, anot fotomenininko, geriausiai iliustruoja miesto veidą. ...
-
V. Senvaičio gyvenimas – tarsi amerikietiški kalneliai
90-metį šiomis dienomis pažymintis Garliavos senbūvis Valerijonas Senvaitis – itin turiningos biografijos žmogus, iki šiol aktyviai pildantis jos puslapius. ...
-
Savivaldybė: tokio absurdo Kaunas seniai nematė – ateityje nesikartos šie nesusipratimai108
Penktadienio ryte Kaune buvo paralyžiuotas eismas. Dėl plikledžio įvyko gausybė avarijų, vėlavo viešasis transportas. Kauniečiai klausė, kur kelininkai? Kauno miesto savivaldybė pateikė paaiškinimą dėl rytinio chaoso. ...
-
Vieta, menanti skaudžias istorijos pamokas3
Tęsdami istorinį pasakojimą apie pastatus Laisvės alėjoje, prieiname anuometinę Nikolajaus pr. 60 (vėliau Laisvės al. 60, dabar Laisvės al. 84) valdą. ...
-
Šiaurės prospekte atsodinami medeliai24
Pernai Šiaurės prospekto skiriamojoje juostoje buvo pasodinta šimtai medelių sodinukų. Šiemet kone pusę jų teko pakeisti naujais, nes pirmieji neprigijo. ...
-
Kauno gatvėse – sudėtinga situacija: vėluoja viešasis transportas11
Penktadienio rytą Kaune buvo paralyžiuotas eismas. ...