Kauno senamiestyje – parkavimo pokyčiai

Kauno taryba priėmė sprendimą apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį tiems, kurie šią zoną kerta tranzitu. Kad sistema veiktų tinkamai, reikia pakoreguoti ir parkavimo zonų įkainius.

Kokie įkainiai?

Šiuo metu Senamiestyje yra dvi parkavimo zonos – oranžinė, juosianti Rotušės aikštę, ir raudona, apimanti likusią senojo miesto dalį.

Artimiausiame tarybos posėdyje politikai svarstys, ar sujungti šias dvi zonas. Taip būtų sudarytos galimybės įvažiavus į Senamiestį mokėti vienodą rinkliavą, nepriklausomai nuo to, kurioje istorinėje Kauno vietoje automobilis būtų paliekamas. Rinkliava už parkavimą sutaptų su įvažiavimo mokesčiu – 2 eurais.

„Sprendimas reikalingas dėl galimybės vairuotojams, sumokėjus Senamiesčio sumažintos taršos mokestį, nemokėti rinkliavos už transporto priemonės stovėjimą Senamiesčio zonoje vieną valandą. Todėl siūloma abi zonas prilyginti vienai, pigesnei zonai, kurioje automobilio stovėjimas valandą kainuotų 2 eurus. Dabar Rotušės aikštėje parkavimas kainuoja 2,5 euro už valandą“, – teigė biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ vadovas Justas Limanauskas.

Tarybai pritarus, 2 eurų valandinis automobilio stovėjimo įkainis Senamiestyje galiotų visą parą.

Sistema: ties visais įvažiavimais sumontuoti numerių skaitytuvai pradės veikti nuo rugpjūčio 1 d. / Regimanto Zakšensko nuotr.

Metiniai leidimai

Senamiestyje gyvenantiems kauniečiams bus sudarytos galimybės įsigyti metinį parkavimo leidimą, jei žmonės nėra susiformavę sklypų ir stato automobilius mokamoje zonoje.

„Metinio parkavimo leidimo kaina nesikeičia, kainuos tiek pat, kiek ir kitose Kauno miesto rinkliavos zonose – 50 eurų metams. Senamiesčio gyventojams įvažiavimo leidimai į Senamiesčio sumažintos taršos zoną bus išduodami nemokamai“, – aiškino J. Limanauskas.

Ar keisti Senamiesčio vietinės rinkliavos mokestį, taryba svarstys birželio 11 d.

Siūloma abi zonas prilyginti vienai, pigesnei, kurioje automobilio stovėjimas valandą kainuotų 2 eurus.

Pokyčiai nuo rugpjūčio

Primename, kad nuo rugpjūčio 1 d. Senamiestyje pradės veikti mažų emisijų zona. Tad norint ją kirsti tranzitu, teks susimokėti 2 eurus. Tačiau jei kauniečiai ir miesto svečiai Senamiestyje užsibus ilgiau, šis mokestis atstos pirmos valandos parkavimo mokestį.

Šioje zonoje nekilnojamojo turto turintys asmenys ar nuomininkai galės gauti nemokamus leidimus. Jų skaičius bus išduodamas pagal tai, kiek asmuo ar verslas turi įrengtų stovėjimo vietų. Pavyzdžiui, jei name penki butai ir penkios stovėjimo vietos, tik tiek leidimų žmonės ir galės gauti. Jei vietų įrengta daugiau, nei yra nekilnojamojo turto vienetų, leidimų skaičius bus atitinkamai didinamas.

„Jei gyventojai turi sklypą ir jame laisvą stovėjimo vietą, svetainėje parkavimaskaune.lt jie galės užregistruoti svečių automobilio numerius ir tada jiems nebus taikomas įvažiavimo mokestis. Jei gyventojai turi vieną leidimą ir jų automobilis užima tą stovėjimo vietą, keisti numerių nebus galima. Tai galioja tuo atveju, jei yra laisva vieta, nes kelios transporto priemonės toje pačioje parkavimo vietoje vienu metu negalės būti“, – „Kauno dienai“ yra aiškinęs Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Nemokamai į Senamiestį galės įvažiuoti ir neįgalieji, sistemoje registravę savo transporto priemonę ir neįgaliojo kortelę. Taip pat mokestis nebus taikomas tikrųjų elektromobilių vairuotojams, tačiau jie taip pat turi būti registruoti parkavimaskaune.lt sistemoje.

Sumokėti už įvažiavimą į Senamiestį bus galima keliais būdais. Viena galimybių – užsiregistruoti svetainėje parkavimaskaune.lt, ten įrašyti savo automobilio valstybinius numerius, nurodyti asmens telefono numerį, e. paštą. Įvažiavęs į apmokestinamą Senamiesčio zoną, žmogus gautų pranešimą apie prievolę sumokėti arba už pravažiavimą, arba už stovėjimą. „Parkomatai integruojami į sistemą ir juose bus galima sumokėti arba už taršą, arba už parkavimą. Planuojama, kad šį mokestį bus galima sumokėti ir per parkavimo programėles, kad žmonėms būtų kuo patogiau“, – aiškino M. Matusevičius.

Regimanto Zakšensko nuotr.

Mažins tranzitą

Savivaldybės atstovai yra aiškinę, kad įdiegti mažų emisijų zoną Senamiestyje reikėjo būtent dėl tranzito, kai vairuotojai net nestabteli ir važiuoja Senamiesčiu, taip trumpindami kelią, ar rieda šiomis gatvelėmis išvis be konkretaus tikslo. Taip ne tik sudaromos spūstys, bet ir keliamas triukšmas, didėja oro užterštumas.

Dabar vienuolikoje vietų įrengtos švieslentės ir automobilių numerių skenavimo sistemos, pro kurias galima patekti į Kauno Senamiestį. Jos jau kurį laiką veikia ties Šv. Gertrūdos, Gimnazijos, Birštono gatvėmis ir Karaliaus Mindaugo prospektu.

Skaičiuojama, kad vidutiniškai kas mėnesį į šią zoną įvažiuoja apie 44 tūkst., o per dieną – 1,5 tūkst. automobilių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Prie ko čia meras

Prie ko čia meras portretas
visos tos nesąmonės išeina iš mūsų numylėto, šlovinamo Briuselio.

Na \\\\\.../////

Na  \\\\\...///// portretas
dėl senamiesčio afioros Visvaldui balų neprideda,negi ir čia koncerv"Wątnykai savo nagus prikišo,kaip AMB'alo paminklui.

Kaunietis

Kaunietis portretas
Eilinis savivaldybės pasipinigavimas. Kaip ir aplink Kauno Klinikas. Itariu atsirado kazkoks dolbajobas kuris kuris merui subine bučiuoja ir dabar va koks aš prastūmsiu naują projektą gausim dar pinigų.
VISI KOMENTARAI 27

Galerijos

Daugiau straipsnių