- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti
Kauno taryba pritarė apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį. Mažų emisijų zoną kertant tranzitu reikės sumokėti 2 eurus, tačiau jei žmonės čia užsibus, mokestis bus taikomas tik už parkavimą. Gyventojams numatyta išimčių.
Sukėlė diskusijų
Antradienį Kauno miesto taryba svarstė, ar apmokestinti visus įvažiavimus į Senamiestį. Posėdžio metu kilo diskusijų, ar tikrai apie visas situacijas pagalvota ir gyventojai nebus nubausti vien todėl, kad gyvena istorinėje Kauno vietoje.
„Jei gyventojas neturi pastovios parkavimo vietos, jam reikės mokėti? Ar buvo kalbama su verslo bendruomene, kaip tai paveiks kavinių, restoranų veiklą? Idėja gera, tačiau kai kur nėra aiškių atsakymų, kaip sistema funkcionuos. Norėtųsi, kad sistema būtų patogi ir gyventojams ir svečiams, todėl administracija turėtų detaliai išaiškinti visas situacijas“, – kalbėjo opozicijos atstovas Paulius Lukševičius.
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius aiškino, kad jei gyventojai turi parkavimo vietą, jiems reikės išsiimti leidimus, o tie, kurie neturi nuosavo parkingo, galės išsipirkti metinius parkavimo leidimus, į kuriuos bus įskaičiuotas ir įvažiavimas. Tiesa, dėl tokio parkavimo reikės keisti Senamiestyje galiojančias vietinės rinkliavos zonas. M. Matusevičius nurodė, kad kitame tarybos posėdyje būtent ir bus keičiama parkavimo zona, pagal ją bus išduodami leidimai gyventojams.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Pasak M. Matusevičiaus, kavinėms įtakos tai neturės, nes tie, kurie atvyksta pavalgyti, mokės už parkavimą, o ne įvažiavimą. Šis sprendimas esą skirtas mažinti tranzitą.
Rasa Duobaitė-Bumbulienė teiravosi, ar nereikėtų padaryti pereinamojo laikotarpio, kad gyventojai ir miesto svečiai priprastų prie naujos tvarkos. Be to, tarybos narei užkliuvo, kodėl apmokestinimas palies tik keturrates transporto priemones, tačiau daroma išimtis motociklams.
Eismo specialistas aiškino, kad motociklai – sezoninės transporto priemonės, todėl nėra tikslinga jų įtraukti į projektą.
Vis dėlto, nors kai kurie tarybos nariai teigė, jog klausimas nėra iki galo išdiskutuotas, tačiau sprendimui pritarta. Už šį klausimą balsavo 27 tarybos nariai, dar dešimt susilaikė.
Kaip apmokėti?
Apmokėti už įvažiavimą į Senamiestį bus galima keliais būdais. Viena siūlomų galimybių – užsiregistruoti svetainėje parkavimaskaune.lt, ten įrašyti savo automobilio valstybinius numerius, nurodyti asmens telefono numerį, e. paštą. Įvažiavęs į apmokestinamą Senamiesčio zoną, žmogus gautų pranešimą apie prievolę sumokėti arba už pravažiavimą, arba už stovėjimą. „Parkomatai yra integruojami į sistemą ir juose bus galima sumokėti arba už taršą, arba už parkavimą. Planuojama, kad šį mokestį bus galima apmokėti ir per parkavimo programėles, kad žmonėms būtų kuo patogiau“, – aiškino M. Matusevičius. Kam mokestis netaikomas?
Kauno miesto savivaldybės eismo specialistai „Kauno dienai“ kiek anksčiau aiškino, kam įvažiavimo rinkliavos mokėti nereikės. Pirmiausia, už įvažiavimą nereikės mokėtis, jei žmonės į Senamiestį atvyks pasibūti. Tuomet reikės mokėti tik už parkavimą.
Ar buvo kalbama su verslo bendruomene, kaip tai paveiks kavinių, restoranų veiklą?
Taip pat numatytos išimtys gyventojams, kurie čia turi nekilnojamojo turto arba jį nuomojasi. Numatyta, kad vienam nekilnojamojo turto objektui bus skiriamas vienas leidimas, nebent prie namo yra didesnė automobilių aikštelė. Tuomet nemokamai galės įvažiuoti tiek automobilių, kiek yra parkavimo vietų. Tačiau gyventojai turės parkavimaskaune.lt sistemoje registruoti savo automobilius. Esant poreikiui, jie galės įrašyti kitą automobilį.
„Tarybos sprendime įrašyta, kad mokestis netaikomas nuosavybės, nuomos, patikėjimo teise ar kitais pagrindais valdantiems nekilnojamojo turto vienetą. Manau, nuomos sutartis nebūtinai turės būti registruota Registrų centre, tačiau mes stengsimės išvengti atvejų, kai leidimo prašo ir turto savininkas, ir nuomininkas, nes bus galima registruoti tik vieną leidimą.
Gyventojai turės pasitvirtinti parkavimo schemą ir ją atnešti į „Parkavimas Kaune“. Pagal tai bus išduodami leidimai. Tie Senamiesčio gyventojai, kurie savo parkavimo vietų neturi, ir iki šiol gaudavo parkavimo leidimus, tad ir su įvažiavimo leidimais, manau, nebus problemų“, – aiškino M. Matusevičius.
Eismo specialistas aiškino, kad leidimų reikės ir Senamiestyje veikiančioms įmonėms. „Yra įmonių, kurios turi, tarkime, 20 parkavimo vietų. Jos turės taip pat registruoti darbuotojų automobilių numerius, kad jie galėtų nemokamai įvažiuoti. Jei automobiliai keičiasi, sistemoje turės būti pakeisti ir numeriai. Kitaip tariant, jei yra daugiau darbuotojų, nei įmonė turi parkavimo vietų, verslo atstovai turės prisijungti prie sistemos ir suteikti leidimus tiems, kuriems tuo metu reikia“, – sakė M. Matusevičius.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Mažų emisijų zona bus nemokama ir neįgaliesiems. Jie taip pat turės užsiregistruoti „Parkavimas Kaune“ sistemoje. Vienam negalią turinčiam asmeniui leidžiama užregistruoti vieną tuo metu mažoje emisijų zonoje esantį automobilį. Jei žmogus į Senamiestį važiuos kita transporto priemone, sistemoje turės pakeisti valstybinius numerius.
Nemokamai į Senamiestį bus leidžiama įvažiuoti gryniesiems elektromobiliams, tačiau įkraunamiems hibridiniams automobiliams jokių išimčių nenumatyta. Elektromobilių turėtojai taip pat turės užsiregistruoti „Parkavimas Kaune“ sistemoje.
Mažins tranzitą
Savivaldybės atstovai yra aiškinę, kad įdiegti mažų emisijų zoną Senamiestyje reikėjo būtent dėl tranzito, kai vairuotojai net nestabteli ir važiuoja pro Senamiestį, taip trumpindami kelią, ar rieda šiomis gatvelėmis išvis be konkretaus tikslo. Taip ne tik sudaromos spūstys, bet ir keliamas triukšmas, didėja oro užterštumas.
Dabar įrengtos švieslentės ir automobilių numerių skenavimo sistemos vienuolikoje vietų, pro kurias galima patekti į Kauno Senamiestį. Jos jau kurį laiką veikia ties Šv. Gertrūdos, Gimnazijos, Birštono gatvėmis ir Karaliaus Mindaugo prospektu. Kol dar nepatvirtinti tarifai, sistema tiesiog stebi transporto srautus.
Skaičiuojama, kad vidutiniškai kas mėnesį šią zoną įvažiuoja apie 44 tūkst., o per dieną – 1,5 tūkst. automobilių.
Regimanto Zakšensko nuotr.
2 eurų mokestis už įvažiavimą į Senamiesčio mažų emisijų zoną bus pradėtas taikyti nuo rugpjūčio 1 dienos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Metų mokytojo premija – ir Kauno pedagogui
Premjerė Ingrida Šimonytė ir švietimo ministrė Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė penktadienį įteikė apdovanojimus aštuoniems Metų mokytojams, taip pat Meilės Lukšienės premiją ir lituanistinio švietimo mokytojo (d...
-
Kaune pradedamos Ašigalio gatvės viaduko statybos virš Vilnius–Klaipėda magistralės1
Kaune pradedamos Ašigalio gatvės viaduko su greitėjimo ir lėtėjimo juostomis statybos virš automagistralės Vilnius–Klaipėda. Kitapus Islandijos plento beveik dviejų hektarų plote jau baigiami statybų teritorijos paruošimo da...
-
Prezidentas į Genocido centro tarybą siūlo Kauno IX forto muziejaus direktorių5
Prezidentas Gitanas Nausėdą į formuojamą Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro (LGGRTC) tarybą siūlo Kauno IX forto direktoriaus Mariaus Pečiulio kandidatūrą, pranešė Prezidentūra. ...
-
Labai svarbi žinia! Kaunas kviečia prisidėti prie Kalėdų stebuklo – ieško eglės7
Šiais metais kauniečius ir miesto svečius į kalėdinį miestelį vilios gyva eglė. Kauno miesto savivaldybė ieško, kas galėtų padovanoti gražiai nuaugusią ir mišku kvepiančią žaliaskarę. Gal kažkam kieme spygliuotoji gražuol...
-
Prie savivaldybės pastato – svarbi ir jautri padėka donorams2
Spalio 4-ąją minima Europos organų donorytės diena. Siekiant padėkoti žmonėms, kurie sunkiausią gyvenimo akimirką apsisprendžia padėti kitiems ir paaukoja artimiausių žmonių organus, miesto savivaldybė siunčia jautrią žinutę. ...
-
„Megos“ dovanų kortelių pirkėjams – maloni staigmena
Sveikatos specialistai pripažįsta, kad haloterapija, arba druskų terapija, turi gydomąją galią, todėl lankymasis druskų kambaryje gali padidinti organizmo atsparumą virusams ir bakterijoms, sumažinti astmos ir alergijos simptomus, nuraminti odos užd...
-
Prieš Eurolygos rungtynes Kaune – automobilių spūstys11
Šiandien Kauno „Žalgiris“ pradeda Eurolygos sezoną. Žalgiriečiai savo aikštėje 20 val. žais rungtynes su „Barcelona“. Dėl šios priežasties miesto centre ir kitose vietose susidarė automobilių spūstys. ...
-
Medicinos revoliucija Kaune: bus kuriami vaistai nepagydomoms ligoms gydyti34
Laikinoji sostinė nuo šiol turi savo vadinamąjį Silicio slėnį, įsikūrusį Aleksote ir gavusį „Alex“ pavadinimą. Pirmoji čia įsikūrusi įmonė tikisi, kad jų kuriami vaistai sukels revoliuciją medicinoje gydant nepagydomas ligas...
-
Sparčiausia NT plėtra – kairiajame Nemuno krante: į SBA vystomą rajoną investuos per 250 mln. eurų12
Nekilnojamojo turto (NT) ekspertų perspektyviausiu ir sparčiausiai besiplečiančiu rajonu Kaune vadinamas kairysis Nemuno krantas per ateinančius 6 metus sulauks kelių šimtų milijonų eurų investicijų. SBA grupės NT bendrovė „SBA Urban&l...
-
„Kauno diena“ pristato „Kauno detales“: kur prasidėjo Dainų šventės ir Kauno vandentiekio istorija
„Kauno detalių“ video pasakojimai – „Kauno dienos“ portale! Vienas šio projekto tikslų – kad patys kauniečiai geriau pažintų ir dar labiau pamiltų savo miestą. Nes, kaip sako „Kauno detalių“ įkūr...