Pietrytinis aplinkkelis kelia klausimų

Kauno pietrytinis aplinkkelis statomas jau ne vienus metus. Vos prieš kelis mėnesius atverta 1,5 km atkarpa, tačiau gyventojams kelia abejonių darbų terminai ir jų eiga.

Prašo paaiškinimų

Į „Kauno dieną“ kreipėsi Palemono gyventojai, siekiantys gauti atsakymų dėl statomo Pietrytinio aplinkkelio. Žmonės svarstė, ar tikrai visi darbai vyksta pagal numatytą planą. Kauniečiams abejonių kėlė ir tolesni aplinkkelio statybos etapai.

„Mes džiaugiamės Kaune statomais tiltais, taisomomis gatvėmis ir tiesiamais dviračių takais. Norisi pasidžiaugti ir pradėjusia veikti 1,5 km Pietrytinio aplinkkelio atkarpa, kuri, pasak miesto vadovų, yra patogus kelias į Petrašiūnus ir Palemoną. Deja, tuo pasidžiaugti negalime.

Amaliuose pastatyti tuneliai ir toliau liks apendiksu iki tol, kol transportas, iš tiesų aplenkdamas Petrašiūnus, galės važiuoti ant Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankos. Tačiau, kada tai įvyks, ko gero, niekas nežino. Atrodo, aplinkkelio kontūrai ėmė ir nutrūko, nebaigę įsibėgėti“, – dėstė vietos gyventojai.

Ji priminė, kad tuneliai po geležinkeliu Amaliuose atidaryti dar 2019 m., tik šių metų gegužę atidaryta 1,5 km aplinkkelio atkarpa.

Dirbant tokia sparta, pabaigos teks laukti dar ketverius penkerius metus.

„Dirbant tokia sparta, pabaigos teks laukti dar ketverius penkerius metus, – atsakymų dėl aplinkkelio statybos norėjo gyventojai. – Aplinkkelio dalis nuo geležinkelio tunelių iki vasarnamių kol kas iš viso nepradėta. Nesužymėta trasa, neiškirsti medžiai, nors tvirtinama, kad darbai toliau vyksta T. Masiulio gatvės ir HE link. Tiesa, nuo HE visgi darbai pradėti, bet ir jie stringa.“

Atidaryta atkarpa

Kauno miesto savivaldybės administracijos Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius priminė, kad kelininkai šių metų gegužę baigė darbus 1,5 km ilgio dviejų juostų atkarpoje tarp Palemono gatvės ir geležinkelio trasos ties Amaliais.

„Šios projekto dalies įgyvendinimas atsiėjo apie 17,8 mln. eurų. Iš jų 11 mln. sudarė savivaldybės biudžeto lėšos. Įgyvendinta viena iš trijų pirmojo etapo dalių. Čia pastatyti viadukai, įrengtos žiedinės sankryžos, pėsčiųjų ir dviračių takai, triukšmo slopinimo sienelė, nutiesti nuotekų, elektros tinklai ir kitos požeminės komunikacijos, pakloti visi dangos sluoksniai“, – kokie darbai jau atlikti, vardijo specialistas.

Atidaryta: gegužę eismas paleistas 1,5 km atkarpoje. Regimanto Zakšensko nuotr.

Jis aiškino, kad po geležinkeliu ir viadukais esantys tuneliai turi dvejopą paskirtį. Vienuose nutiesta ir eksploatuojama R. Kalantos gatvė. „Kiti skirti naujai įrengtam Ateities plento tęsiniui, kuris vėliau susijungs su tolesne trasa Kauno HE link“, – aiškino V. Abramavičius.

Kaip suplanuoti darbai?

Pasak miesto atstovų, pirmąjį Pietrytinio aplinkkelio statybos etapą iš viso sudaro trys atkarpos. Dabar toliau darbai vyksta nuo M. Gimbutienės gatvės iki pat Kauno HE.

„Pirmąjį etapą užbaigs paskutinė atkarpa nuo M. Gimbutienės gatvės iki minėtos geležinkelio pervažos – kur, kaip pasigirsta nuomonių viešojoje erdvėje, kelias veda į niekur.

Likusiose dviejose pirmojo etapo dalyse suplanuota požeminių komunikacijų statyba, šviesoforų diegimas, kelio pagrindai su aukščiausios kokybės asfalto danga, jungiamosios gatvės, pėsčiųjų ir dviračių takai, viadukas ir atraminė sienelė šlaitams sutvirtinti“, – laukiančius darbus vardijo Statybos valdymo skyriaus vedėjas.

Jis nurodė, kad bendrai visą Pietrytinį aplinkkelį sudarys keturi etapai. Specialistas pažymėjo, kad kol kas kalbama tik apie pirmąjį etapą.

Mazgas: vietos gyventojai įsitikinę, kad Amaliuose pastatyti tuneliai dar neveikia taip, kaip turėtų. Regimanto Zakšensko nuotr.

„11 km kelias sujungs magistralę A1 su „Via Baltica“ trasa Varšuvos kryptimi. Ši trasa nukreips dalį tranzitinio srauto nuo Vakarinio aplinkkelio ir apvažiavimo pro prekybos ir pramogų centrą „Mega“. Dar svarbiau, kad, įgyvendinus visą projektą, žymiai sumažės pagrindinėmis Petrašiūnų gatvėmis pravažiuojančių automobilių. Vadinasi, mažiau triukšmo ir oro taršos vietos gyventojams“, – teigė V. Abramavičius.

Antrajame etape laukia Ateities plento rekonstrukcija nuo A1 magistralės iki Palemono gatvės, įrengiant 2,6 km ilgio kelią. Trečiame etape numatyta 5,1 km ilgio Marijampolės plento atkarpos rekonstrukcija.

Pats ambicingiausias – ketvirtasis etapas. Jame suplanuota naujo tilto ir jo prieigų ir jungčių statyba žemiau HE.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Amzinas projektas

Amzinas projektas portretas
Kai pabaigs paskutini etapa tai pirmajam jau reiks kapitalinio remonto. Bet kauno klerkai viska paskaiciavo

Anonimas

Anonimas portretas
dabar tiltų ir trinkelių "banga" , netrukdykit
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių