„Santermitą“ pasamdžiusiems kauniečiams teko skaičiuoti nuostolius

Prieš keletą metų "Santermitą" pasamdžiusiems kauniečiams teko skaičiuoti nuostolius ir minti kelius, kad būtų ištaisytas darbo brokas. Juos stebina, kad dabar bendrovė vėl bruka savo paslaugas.

Ėmė plūsti vanduo

Naujakurių g. 76-ojo namo gyventojai ir šio daugiabučio savininkų bendrijos pirmininkė Malanija Kažutinienė patyrė, kad aklas pasitikėjimas įmonėmis, net ir tomis, kurios skelbiasi esą aptarnaujančios daugybę daugiabučių, gali būti labai nuostolingas.

Moteris įsitikino, kad pirmininkas ar kuris nors namo gyventojas turi ir pats išmanyti namo sistemas ir jų priežiūros subtilybes, kitaip galima patekti į labai nepatogią situaciją, kaip kad šios bendrijos nariams nutiko prieš kelerius metus.

Nemalonumų ir nereikalingų finansinių išlaidų gyventojai patyrė, kaip jie mano, dėl bendrovės "Santermita" kaltės. Ją buvo pasisamdę prižiūrėti šilumos punktą.

"Po truputį vis ginčydavomės su jais, bet vieną kartą man ėmė skambinti kaimynai, kad semiamas rūsyje esantis šilumos punktas. Vanduo varė siaubingai", – pasakojo moteris.

Įvykus šilumokaičio avarijai, į daugiabutį triukšmingai veržėsi karštas vanduo.

Padėti neskubėjo

Tikėdamasi pagalbos moteris paskambino šilumos punkto prižiūrėtojams. "Puoliau skambinti "Santermitai", o jie sako: reikia kreiptis į "Kauno energiją". "Kauno energija" siuntė atgal pas "Santermitą". Galų gale atvažiavo "Kauno energija", bet buvo sugaišta daug laiko, per tą laiką išbėgo daugybė karšto vandens, už kurį turėjo sumokėti gyventojai", – pasakojo M.Kažutinienė.

Pradėjus ieškoti teisybės, anot pašnekovės, jai plaukė atsakymai, kad situacijos likvidavimu šiuo atveju turėjo pasirūpinti "Santermita".

Bendrovei surašė pretenziją, kurioje įmonės darbuotojo, atsisakančio atvykti, elgesį įvardijo nekompetentingu, o vadovą – nesąžiningu. Nurodė, kad "dėl bendrovės darbuotojo aplaidumo ir kaltės" bendrijos nariai permokėjo, palyginti su kaimynų namų sąskaitomis, už šildymą beveik 2,5 tūkst. eurų.

Šildymo kaina apskaičiuojama pagal tai, kiek sunaudota karšto vandens šildant namo radiatorius.

Pirmininkė pareikalavo, kad "Santermita" gyventojams kompensuotų minėtą sumą.

Bendrija ant įmonės širdo ne tik dėl, kaip įvardijo, atsainaus elgesio įvykus avarijai, bet ir dėl to, kad, jų nuomone, būtent "Santermita" kalta, jog įvyko avarija.

M.Kažutinienės nuomone, didelė avarija neįvyksta nei iš šio, nei iš to. Jos manymu, jeigu būtų tinkamai prižiūrėtas šilumos punktas, nelaimės ir jos atneštų nuostolių būtų buvę galima išvengti. "Jeigu prakiuro, matai, kad laša kažkas, stabdyk visą tą reikalą, taisyk", – piktinosi pirmininkė.

Su vadovu šnekėjome ir gražiuoju, nes nenorėjome ilgos teisminės procedūros, ir piktuoju.

Derybos dėl remonto

Likvidavus avariją, laukė šilumos punkto remonto darbai. "Tiesiai šviesiai pareiškėme, kad "Santermita" turi sutvarkyti šilumokaitį. Su vadovu šnekėjome ir gražiuoju, nes nenorėjome ilgos teisminės procedūros, ir piktuoju. Sutarėme, kad jie padengs pusę šilumokaičio keitimo išlaidų", – neatlyžo M.Kažutinienė.

Ji skaičiavo, kad šilumokaičio pakeitimas iš viso galėjo kainuoti kone 3 tūkst. eurų, tad padengta bent pusė šios sumos jau nemaža paspirtis.

"Bet paskui atsirado stumdymasis. Buvo didžiulė laimė, kad "Santermitai" buvome skolingi. Pinigų iš jų niekaip nebūtume išsireikalavę, prisiteisę", – įsitikinusi pirmininkė.

Remontas vyko, bet, kaip teigė gyventojai, "Santermitai" turėjo daug priekaištų. "Jie vėl darė taip, kad mes vėl turėjome rašyti raštus, pretenzijas, kad nevykdo sutarties. Turėjo būti parengtas projektas, termoreguliatorius turėjo būti pritvirtintas ir uždengtas gaubtu. Projekto nebuvo, termoreguliatorius buvo tiesiog padėtas ant lentelių ir paliktas atviras – nesaugiai, vietomis nepadaryta šiluminė vamzdžių izoliacija. Nemoku apsakyti, kokie jie yra nepareigingi žmonės", – apgailestavo M.Kažutinienė.

Anot jos, buvo tiek daug susirašinėjimo, kad turėjo užvesti naują segtuvą: "Reikėjo nuolat rašyti, priminti, kad darbuotojai vis tiek neatvažiuoja, kad kažko vis nepadaro."

Ji teigė, kad šilumokaičio keitimo projekto taip ir negavo, dalį karšto vandens vamzdžių izoliuoti turėjo taip pat savo lėšomis. "Mums į naudą buvo tai, kad "Santermita" nemokamai iš trivamzdės sistemos padarė vienvamzdę", – pridūrė moteris.

Vėl siūlosi bendradarbiauti

Po ne itin smagios ir varginančios, kaip pasakojo, patirties sutartis su "Santermita" buvo nutraukta.

"Jie visada girdavosi, kad prižiūri šitiek namų. Sakau, turėti sutartis yra viena, bet juos reikia tinkamai prižiūrėti, kad būtų tvarkingi", – prisiminė M.Kažutinienė.

Tad ji labai nustebo neseniai vėl gavusi pasiūlymą užsisakyti "Santermitos" paslaugas. "Atrašiau jiems laišką. Reikia turėti padorumo vėl siūlytis. Labai neatsakingi žmonės", – savo patirtimi rėmėsi kaunietė.

Priminėme, kad jau praėjo keleri metai. "Abejoju, ar pasikeitė. Sprendžiant iš jų reklamų, kaip jie dėsto. Dykas sūris net ir pelėkautuose nebūna", – vertino M.Kažutinienė.

Savo kaltės nemato?

Kreipėmės komentaro į "Santermitą". Prašėme pateikti savo versiją dėl šilumokaičio avarijos, jos likvidavimo ir remonto darbų eigos, kuria skundėsi gyventojai.

Sulaukėme valdiško atsakymo: "2011 m. gegužės 9 d. buvo atlikti minėto namo sugedusio šilumokaičio keitimo darbai, šilumokaitis sumontuotas pagal galiojančius techninius reikalavimus, tą patvirtina ir bendrijos pirmininkės pasirašytas atliktų darbų aktas.

Įvykus avarijai mūsų eksploatuojamuose pastatuose reaguojame operatyviai, siekdami išvengti tokių situacijų įmonės specialistai teikia prevencines rekomendacijas ir pasiūlymus pastatų valdytojams dėl inžinerinių sistemų remonto ar atnaujinimo, minėti darbai iš anksto derinami su klientu.

Šilumos punkte esantys įrenginiai prižiūrimi (eksploatuojami) vadovaujantis LR energetikos ministro 2009 11 23 įsakymu dėl pastato šildymo ir karšto vandens sistemos priežiūros tvarkos aprašo."


Komentaras

Milda Levandraitytė, Valstybinės energetikos inspekcijos Bendrųjų reikalų skyriaus vyriausioji specialistė

Šilumokaitis yra vienas svarbiausių šilumos punkte esančių įrenginių, kuris naudojamas gyvenamųjų ir visuomeninių patalpų šildymui ir/arba karštam vandeniui ruošti.

Šis įrenginys turi būti eksploatuojamas laikantis šilumokaičio gamintojo rekomendacijų, Šilumos tinklų ir šilumos vartojimo įrenginių priežiūros (eksploatavimo) taisyklių bei Pastato šildymo ir karšto vandens sistemos priežiūros tvarkos aprašo reikalavimų: šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojas turi nuolatos tikrinti šilumokaičio būklę – stebėti, ar jis sandarus, ar neužsikimšęs, pagal poreikį atlikti šilumokaičio remontą, išvalyti užkalkėjusius šilumokaičio elementus ir pan. Labai svarbu tinkamai eksploatuoti šilumos punkto įrenginius – užtikrinti, kad nebūtų viršijama didžiausia šilumokaičiui leistina temperatūra ir slėgis, nes, esant dideliems temperatūros svyravimams, slėgio kryčiams, šilumokaitis gali būti pažeistas. Siekiant to išvengti, būtina reguliariai kontroliuoti šilumos punkto įrenginių darbą, sekti slėgių, temperatūrų ir debitų rodmenis ir anksčiau nustatyti galimus šilumokaičio darbo sutrikimus ir numatyti tinkamus veiksmus, kad neįvyktų avarija.

Be to, prieš kiekvieną šildymo sezoną turi būti atliekamas šilumokaičio hidraulinis bandymas ir patikrinamas jo sandarumas, o pagal poreikį, bet ne rečiau kaip kartą per ketverius metus, šilumokaitis turi būti išplaunamas naudojant specialias priemones, kurios jų neardo – nekelia korozijos.

Šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojas privalo lokalizuoti avariją, organizuoti avarijos likvidavimą jo priežiūros zonoje. Patys daugiabučio namo gyventojai neturėtų kreiptis į AB "Kauno energiją", tačiau, atsižvelgiant į jūsų nurodytą informaciją, manoma, kad patys namo gyventojai kreipėsi į AB "Kauno energiją", kai pastebėjo vandens nuotėkį, todėl ir ėmėsi veiksmų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ar žinote

Ar žinote portretas
SANTERMITA - tai Kauno energijos giminaiciu projektelis. Ar parasyti pavardes????!!!!

Riomas

Riomas portretas
Kaune Santermita yra geriausias pasirinkimas. Buvau su Žaidu, City servisu, Būsto valda, todėl puikiai žinau kokia tragedija pakliūti į jų nagus - iščiulps visu tavo pinigus, o darbų nepadarys. O Santermita dirba sąžiningai, todėl jos nekenčia mano minėtieji UAB'ai. Jie samdo straipsnius, vietoje darbo sėdi komentaruose, dėlioja laikus. Bet žmonės, kurie bešališki, jau ima suprasti, kad tik Santermita Kaune dirba sąžiningai.

Pilietis

Pilietis portretas
Namo šilumos punktą turėtų prižiūrėti pats namo pirmininkas arba vienas iš namo gyventojų.Niekada nepatikėčiau kitam žmogui.Tenai juk nedaug ką reikia žinoti,susipažinti reikia su prietaisais ir viskas.Moteris tą gali padaryti irgi,teko prižiūrėti ,jeigu kas neaišku galima pasikviesti šilumininką konsultacijai.Juk darbai,remontai jeigu reikalingi ar prireikus,juos atlikti kviečiami specialistai.Vienu žodžiu,būti namo pirmininku arba administratoriumi ,reikia mokėti.Manau ir pirmininkės yra ne sąžiningumo.Nes ji atidavė priežiūra nenutuokdama pasekmės.
VISI KOMENTARAI 15

Galerijos

Daugiau straipsnių