- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno apygardos prokuratūra ne tik patvirtino vieša paslaptimi buvusią dviejų lakūnų žūties 2019-ųjų gruodžio 8-ąją pakaunėje priežastį, bet ir įvardijo jos kaltininką.
Kaip jau rašyta, tą sekmadienio popietę Kauno rajone, netoli Noreikiškių kaimo, nukrito dvimotoris lėktuvas „Piper PA-30“. Jis tėškėsi į žemę vieno Saulėtekio gatvės gyvenamojo namo kieme.
Abu šiuo lėktuvu skridę pilotai žuvo. Vienas iš jų buvo išsviestas iš orlaivio. Kitas liko įstrigęs nuolaužose.
Pasak vietos gyventojų, sudužęs lėktuvas skrido bauginančiai žemai, o prieš jam nukrentant pasigirdo pokštelėjimas.
Tokiomis aplinkybėmis žuvo žinomas lakūnas Viktoras Ramonas, kuriam buvo 65-eri. Anot kolegų, jis buvo bene labiausiai patyręs Kauno aviatorius. Kartu su juo užsimušė 30-metis Bulgarijos pilietis.
Teisėsaugininkų pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl šios tragedijos užtruko, nes daugiau kaip trejus metus, kaip rašoma prokuratūros pranešime, laukta Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus prie Lietuvos Respublikos Teisingumo ministerijos saugos tyrimo ataskaitos, kas lėmė pilotų žūtį. Ji gauta tik pernykštę gruodžio 28-ąją.
Tačiau Kauno aeroklubo direktorius Algimantas Žentelis su kolegomis portalui kauno.diena.lt buvo įvardijęs to priežastį dar praėjusią vasarą. Pradėta nuo to, kad tądien buvo labai prastos oro sąlygos. Ir šis lėktuvas iš S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo tą sekmadienį kilo vienintelis.
Tragedija įvyko, kai, pakilus iš jo ir nuskridus iki Karmėlavos, buvo grįžtama atgal į Aleksotą.
A. Žentelio žiniomis, kartu su V. Ramonu skridęs užsienietis taip pat buvo lėktuvų pilotas, siekęs komercinės licencijos ir treniravęsis tada šiuo dvimotoriu lėktuvu, nes skraidymas juo yra svarbiausias minėtai licencijai gauti.
„Kiek pamenu, tada, sustojus varikliui, buvo bandoma pakeisti skrydžio kryptį. Lėktuvas, netekęs greičio, krito žemyn. Jo variklis tada sustojo dėl to, kad jį nepateko benzino, nes, šiam pasibaigus viename iš bakų, o dvimotorio lėktuvo sparnuose jie net keturi, nespėta persijungti į kitą. Lėktuvas tada turėjo skristi su kitu varikliu, tačiau jis iškreipia skrydžio kryptį. Jeigu benzinas baigiasi dideliame aukštyje, tai perjungi į kitą baką ir skrendi su kitu varikliu. Tačiau tada į vieną krūvą sukrito labai daug aplinkybių: labai blogas oras kilimo metu, posūkyje sustojęs variklis, laiko greitai perjungti į kitą baką stoka, nes reikėjo ištiesinti lėktuvą, kadangi atlikti minėtą perjungimą galima tik ištiesinus orlaivį, bet ir to rezultatas būna gal po 30 sek. Susidarius tokiai įvykių grandinei ir esant žemam aukščiui, aviacijoje dažniausiai kelio pabaigoje būna kapinės“, – pasakojo, kas lėmė minėtą tragediją, A. Žentelis ir teigė, kad tai ne jo vieno, bet ir kolegų nuomonė.
Tada šiam ikiteisminiam tyrimui, kurį atliko Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kriminalinės policijos sunkių nusikaltimų tyrimo valdybos pareigūnai, vadovavęs Kauno apygardos prokuratūros prokuroras Andrius Kiuršinas tegalėjo patvirtinti, kad tragedijos vietoje beveik nerasta degalų likučių.
Šiandien Kauno apygardos prokuratūra pranešė, kad, pagal visus ikiteisminio tyrimo metu surinktus duomenis, pagrindinė tragedijos, per kurią žuvo minėto sportinio lėktuvo instruktorius ir jo mokinys, yra ta, jog pilotai prarado lėktuvo valdymo kontrolę jo varikliams vienam po kito praradus galią. O tai atsitiko dėl degalų trūkumo, kurį nulėmė netinkamas jų sąnaudų valdymas ir netinkamai veikianti degalų kiekio matavimo sistema.
Ikiteisminio tyrimo metu buvo nustatyta, kad tądien šiuo lėktuvu buvo atlikti du skrydžiai. Jau pirmojo metu sugedo važiuoklės išleidimo mechanizmas, dėl ko ji buvo išleista avariniu būdu. Tačiau, neįvertinus, kad skrendant iškleista važiuokle padidėja degalų sąnaudos, buvo priimtas sprendimas tarp skrydžių degalų nepasipildyti ir vykdyti skrydžius toliau.
Būtent tai ir lėmė, kad antrojo skrydžio metu pasibaigė lėktuvo degalai, dėl ko abu jo varikliai prarado galią. Nesugebėjus šioje situacijoje suvaldyti lėktuvo, jis nukrito.
Vilmanto Raupelio nuotr.
Galiausiai prokuratūros pranešime konstatuojama, kad minėtos aplinkybės įrodo, jog pagrindinė šios oro eismo avarijos priežastis – lėktuvo įgulos vado aplaidumas, savalaikiai nepapildžius lėktuvo degalais bei rizikingas skrydžio tęsimas esant minimaliems jų likučiams,
Įgulos vadui bei jo mokiniui žuvus, priimtas nutarimas ikiteisminį tyrimą nutraukti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaune aptiktas irstantis vyro kūnas3
Kaune pirmadienį rastas mirusio vyro kūnas irimo stadijoje, informavo policija. ...
-
A1 kelyje – dvi avarijos: sužaloti BMW ir „Volkswagen“ vairuotojai4
Pirmadienį A1 kelyje pranešta apie dvi eismo nelaimes, per kurias nukentėjo lengvųjų automobilių vairuotojai. ...
-
Košmarišką kelionę taksi vainikavo įsiteisėjęs nuosprendis: už keleivės išžaginimą laukia grotos15
Kauno apygardos teismas, kuriam taksistas Virginijus Ančerys apskundė Kauno apylinkės teismo nuosprendį, kuriuo jis pasiųstas už grotų dėl į dukras tikusios keleivės, įsėdusios į jo automobilį išėjus paryčiais iš naktinio klubo, i...
-
Vyras ant kojų sukėlė tarnybas: per „TikTok“ transliaciją skelbė norintis nusižudyti5
Penktadienio popietę į Rasos gatvę Kėdainiuose teko skubėti specialiosioms tarnyboms. ...
-
E. Čekanavičius – jau Kaune: namo parvežė ir į butą penktame aukšte užvilko kalėjimo pareigūnai63
Šiandien apie 12.30 val. į laisvę iš Pravieniškių 2-ojo kalėjimo paleistas ilgą laiką kauniečių, auginančių berniukus, ir ne tik jų, siaubu buvęs Ervydas Čekanavičius, kuriam – jau 75-eri. Šis ne kartą už seksu...
-
Kirtis kontrabandininkams: pakaunėje ir sostinėje likviduoti nelegalaus alkoholio sandėliai11
Pareigūnai Kauno rajone ir Vilniuje aptiko nelegalaus alkoholio sandėlius, pirmadienį pranešė Muitinės kriminalinės tarnybos (MKT). ...
-
Po 15 metų į Kauną grįžta sūnus auginančių tėvų siaubas: baigiasi pedofilijos veterano įkalinimas35
Pirmadienį į laisvę turi būti paleistas garsiausio Lietuvos pedofilo titulą už grotų praradęs Ervydas Čekanavičius. Portalo kauno.diena.lt žiniomis, jį planuojama išleisti iš Pravieniškių 2-ojo kalėjimo, į kurį penkiolikai ...
-
Kauno senamiestyje – masinės muštynės41
Kaune sekmadienio rytas buvo neramus. ...
-
Smarkios avarijos Kaune detalės: moteriai prireikė medikų2
Šeštadienio pavakarę Kaune, Taikos prospekto ir Garažų gatvės sankryžoje, įvyko avarija. Anot nelaimės liudytojų, automobiliai buvo sumaitoti nepataisomai. Sekmadienį ugniagesiai gelbėtojai ir policijos pareigūnai pateikė daugiau inci...
-
Smarki avarija „Aklųjų“ sankryžoje: viename iš suknežintų automobilių – 4-erių vaikas14
Darganą šeštadienio vakarą Kaune, Savanorių pr. ir Taikos pr., vadinamojoje „Aklųjų“ sankryžoje, įvyko smarki eismo nelaimė. Liudininkai pasakoja apie specialiųjų tarnybų sujudimą ir suknežintas transporto priemones. ...