Tragedija netoli Noreikiškių: teisėsaugininkai įvardijo aviakatastrofos kaltininką

  • Teksto dydis:

Kauno apygardos prokuratūra ne tik patvirtino vieša paslaptimi buvusią dviejų lakūnų žūties 2019-ųjų gruodžio 8-ąją pakaunėje priežastį, bet ir įvardijo jos kaltininką.

Kaip jau rašyta, tą sekmadienio popietę Kauno rajone, netoli Noreikiškių kaimo, nukrito dvimotoris lėktuvas „Piper PA-30“. Jis tėškėsi į žemę vieno Saulėtekio gatvės gyvenamojo namo kieme.

Abu šiuo lėktuvu skridę pilotai žuvo. Vienas iš jų buvo išsviestas iš orlaivio. Kitas liko įstrigęs nuolaužose.

Pasak vietos gyventojų, sudužęs lėktuvas skrido bauginančiai žemai, o prieš jam nukrentant pasigirdo pokštelėjimas.

Tokiomis aplinkybėmis žuvo žinomas lakūnas Viktoras Ramonas, kuriam buvo 65-eri. Anot kolegų, jis buvo bene labiausiai patyręs Kauno aviatorius. Kartu su juo užsimušė 30-metis Bulgarijos pilietis.

Teisėsaugininkų pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl šios tragedijos užtruko, nes daugiau kaip trejus metus, kaip rašoma prokuratūros pranešime, laukta Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus prie Lietuvos Respublikos Teisingumo ministerijos saugos tyrimo ataskaitos, kas lėmė pilotų žūtį. Ji gauta tik pernykštę gruodžio 28-ąją.

Tačiau Kauno aeroklubo direktorius Algimantas Žentelis su kolegomis portalui kauno.diena.lt buvo įvardijęs to priežastį dar praėjusią vasarą. Pradėta nuo to, kad tądien buvo labai prastos oro sąlygos. Ir šis lėktuvas iš S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo tą sekmadienį kilo vienintelis.

Tragedija įvyko, kai, pakilus iš jo ir nuskridus iki Karmėlavos, buvo grįžtama atgal į Aleksotą.

A. Žentelio žiniomis, kartu su V. Ramonu skridęs užsienietis taip pat buvo lėktuvų pilotas, siekęs komercinės licencijos ir treniravęsis tada šiuo dvimotoriu lėktuvu, nes skraidymas juo yra svarbiausias minėtai licencijai gauti.

„Kiek pamenu, tada, sustojus varikliui, buvo bandoma pakeisti skrydžio kryptį. Lėktuvas, netekęs greičio, krito žemyn. Jo variklis tada sustojo dėl to, kad jį nepateko benzino, nes, šiam pasibaigus viename iš bakų, o dvimotorio lėktuvo sparnuose jie net keturi, nespėta persijungti į kitą. Lėktuvas tada turėjo skristi su kitu varikliu, tačiau jis iškreipia skrydžio kryptį. Jeigu benzinas baigiasi dideliame aukštyje, tai perjungi į kitą baką ir skrendi su kitu varikliu. Tačiau tada į vieną krūvą sukrito labai daug aplinkybių: labai blogas oras kilimo metu, posūkyje sustojęs variklis, laiko greitai perjungti į kitą baką stoka, nes reikėjo ištiesinti lėktuvą, kadangi atlikti minėtą perjungimą galima tik ištiesinus orlaivį, bet ir to rezultatas būna gal po 30 sek. Susidarius tokiai įvykių grandinei ir esant žemam aukščiui, aviacijoje dažniausiai kelio pabaigoje būna kapinės“, – pasakojo, kas lėmė minėtą tragediją, A. Žentelis ir teigė, kad tai ne jo vieno, bet ir kolegų nuomonė.

Tada šiam ikiteisminiam tyrimui, kurį atliko Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kriminalinės policijos sunkių nusikaltimų tyrimo valdybos pareigūnai, vadovavęs Kauno apygardos prokuratūros prokuroras Andrius Kiuršinas tegalėjo patvirtinti, kad tragedijos vietoje beveik nerasta degalų likučių.

Šiandien Kauno apygardos prokuratūra pranešė, kad, pagal visus ikiteisminio tyrimo metu surinktus duomenis, pagrindinė tragedijos, per kurią žuvo minėto sportinio lėktuvo instruktorius ir jo mokinys, yra ta, jog pilotai prarado lėktuvo valdymo kontrolę jo varikliams vienam po kito praradus galią. O tai atsitiko dėl degalų trūkumo, kurį nulėmė netinkamas jų sąnaudų valdymas ir netinkamai veikianti degalų kiekio matavimo sistema.

Ikiteisminio tyrimo metu buvo nustatyta, kad tądien šiuo lėktuvu buvo atlikti du skrydžiai. Jau pirmojo metu sugedo važiuoklės išleidimo mechanizmas, dėl ko ji buvo išleista avariniu būdu. Tačiau, neįvertinus, kad skrendant iškleista važiuokle padidėja degalų sąnaudos, buvo priimtas sprendimas tarp skrydžių degalų nepasipildyti ir vykdyti skrydžius toliau.

Būtent tai ir lėmė, kad antrojo skrydžio metu pasibaigė lėktuvo degalai, dėl ko abu jo varikliai prarado galią. Nesugebėjus šioje situacijoje suvaldyti lėktuvo, jis nukrito.

Vilmanto Raupelio nuotr.

Galiausiai prokuratūros pranešime konstatuojama, kad minėtos aplinkybės įrodo, jog pagrindinė šios oro eismo avarijos priežastis – lėktuvo įgulos vado aplaidumas, savalaikiai nepapildžius lėktuvo degalais bei rizikingas skrydžio tęsimas esant minimaliems jų likučiams,

Įgulos vadui bei jo mokiniui žuvus, priimtas nutarimas ikiteisminį tyrimą nutraukti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Vienu žodžiu, lėktuvas niekam tikęs . Pirmo pasaulinio karo laikų. Bet jau tada oro mūšiuose nebereikėdavo rankiniu būdu perjunginėti bakų. Šitas gal dar brolių Raitų laikų koks ?

Nežinomas

Nežinomas portretas
Tas vadas buvo tiek "pasižymėjęs", kad tragedija jo atžvilgiu, tai buvo tik laiko klausimas. Sakot perskrido atlantą?! Pasiskaitykit to skrydžio istoriją, jau tada reikėjo anuliuoti jo piloto licenziją visam laikui. "Patyręs", bemokslis.

Asas

Asas portretas
Tikras nutupia ir be variklio,bet tik Asas.
VISI KOMENTARAI 12

Galerijos

Daugiau straipsnių