- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Festivalis „TheATRIUM“ – teatro triumfas pandemijos sustabdytoje kasdienybėje
-
Festivalis „TheATRIUM“ – teatro triumfas pandemijos sustabdytoje kasdienybėje
-
Festivalis „TheATRIUM“ – teatro triumfas pandemijos sustabdytoje kasdienybėje
-
Festivalis „TheATRIUM“ – teatro triumfas pandemijos sustabdytoje kasdienybėje
-
Festivalis „TheATRIUM“ – teatro triumfas pandemijos sustabdytoje kasdienybėje
Oficialus nuo birželio 8-osios vykusio tarptautinio teatro festivalio „TheATRIUM“ uždarymo koncertas vyko birželio 20 d.
Teatro aikštėje skambėjo svečių iš Italijos „Musica Nuda“ koncertas. Bet po šventiško finalo festivalis tęsėsi toliau – tik jau nebe viešais renginiais. Meistriškumo klasės pamokas aktoriams vedė teatro legenda iš Rusijos Dmitrijus Krymovas.
Režisieriaus D. Krymovo vizito net nebuvo festivalio programoje, jos sudarymo metu buvo per daug kliūčių režisieriaus vizitui Klaipėdoje. „Jo atvykimas – neįtikėtina istorija, visiška avantiūra, bet dirbame tokiame lauke, kur buriasi panašiai mąstantys ir panašiai drąsūs žmonės, – pasakodamas apie įžymybės viešnagę Lietuvoje kalbėjo Klaipėdos dramos teatro vadovas Tomas Juočys. – Su režisieriumi dėl jo atvykimo buvome sutarę dar gegužę, bet susiklostė tokia situacija, kad jam nebebuvo kaip atvykti pas mus. Žvalgėme pačius įvairiausius maršrutus, bet vis neradome sprendimo. Žinojau, kad galima atvykti iki Kaliningrado ir pėsčiomis į Lietuvą pereiti vadinamąjį Tilžės tiltą, bet atrodė, kad to nepridera siūlyti pasaulinio garso režisieriui“, – juokėsi teatro vadovas.
Anot jo, kalbant su režisieriumi ir jo žmona būtent ji ir pasiūlė šią išeitį – ji pasakojo, kad kalbėjo su į Lietuvą vykstančiais aktoriais ir kad jie irgi gali taip atvykti. „Taigi D. Krymovas su žmona atvyko į Kaliningradą, sėdo pas aktorius vežiojančią Mariną į mašiną ir atvažiavo į pasienį. Toks vaizdas: stovime su Gintaru Grajausku prie aptvertos teritorijos ir žiūrime, kaip siauru koridoriumi pas mus su lagaminais ateina D. Krymovas. Sveikinamės, džiaugiamės ir staiga iš paskos ėjusi moteris atpažįsta savo dievuką – beveik cypia iš laimės, prašo nusifotografuoti. Atrodo, kad taip gyvenime nebūna. Kažkas nerealaus.“
„Jau antrus metus svajojome „TheATRIUM“ programoje parodyti D. Krymovo spektaklį, vis nepavyksta to padaryti – jis neturi savo teatro, aktoriai dirba skirtingose vietose, labai sunku suderinti tinkamą laiką. Jo meistriškumo klasė mūsų aktoriams – nuostabi kompensacija, – T. Juočį papildė ir pratęsė Klaipėdos dramos teatro meno vadovas Gintaras Grajauskas. – D. Krymovas yra nuostabus žmogus ir genialus režisierius. Susitikę su juo dar kartą perkalbėjome ateities planus. Labai tikimės, kad kitais metais, jei tik leis aplinkybės, galėsime atsivežti jo spektaklį. Jau tarėmės kokį, kartu išmatavome mūsų sceną – viskas telpa, viskas įmanoma. Beliko įgyvendinti.“
Tris dienas trukusiuose meistriškumo klasės užsiėmimuose aktoriai nagrinėjo keturias Antono Čechovo pjeses. Pasirinkę ištraukas aktoriai pateikinėjo savo režisūrines-aktorines versijas, vėliau saviškę siūlė D. Krymovas. „Jis aiškino tekstą, santykius. Pasakojo, kaip daro visi, kaip įprasta, o paskui pateikė savo versiją, šiek tiek kitokią, velniškai įdomią, netikėtą ir be galo logišką. Neįtikėtinas malonumas stebėti jo mąstymo eigą“, – paskutinėmis dienomis teatre vykusių susitikimų turinį apibūdino G. Grajauskas.
Neįtikėtinų manevrų sudėtingoje, nuolat kintančioje situacijoje prireikė planuojant ne tik D. Krymovo vizitą. „Ruošiantis čekų vizitui su Jano Klatos spektakliu „Faustas“ atrodė, kad viskas veikia prieš mus. Pagal tuometinę tvarką galėjo būti taip, kad spektaklio sąmata išaugs keliasdešimčia tūkstančių eurų, mat grįžę iš Klaipėdos visi trupės nariai, kurių per 30, turėjo kasdien penkias dienas testuotis. Mums pasisekė, Lietuva buvo išbraukta iš juodojo čekų sąrašo prieš pat čekų vizitą“, – sudėtingą festivalio rengimo rutiną minėjo T. Juočys.
Anot teatro vadovo, šiųmečio „TheATRIUM“ rengimas buvo didžiulis iššūkis jo komandai, bet turėti lūkesčiai buvo patenkinti su kaupu ir įsitikinta, kad sprendimas nesustoti – teisingas. „Proceso metu gal kartais atrodo, kad galima daryti paprasčiau – laukti tinkamo laiko, bet tiesa ta, kad tinkamo laiko niekada nėra. Tinkamas laikas visada yra dabar, – sakė T. Juočys. – Perėjome daug sunkių epizodų, manau, kad daug pasiekėme ir dėl to, kad patys buvome išjungę stabdžius. Tai, kas atrodė neįmanoma, dabar atrodo juokinga. Tai – didžiulis visos komandos nuopelnas.“
„Man atrodo, kad iš visų jau vykusių „TheATRIUM“ festivalių savo programa šis buvo stipriausias, – apibendrino G. Grajauskas. – Ji buvo šiek tiek apkandžiota pandemijos, negalėjo atvykti svečiai iš Japonijos, bet visi rodyti spektakliai buvo aukščiausio lygio. Labai džiaugiuosi, kad išsaugojome spektaklius, kad rodėme ne įrašus, o atvežėme juos gyvai.“
Kai kurie iš jų programoje atsirado gana vėlai, kaip kad numatytus svečius iš Japonijos pakeitęs Valstybiniame jaunimo teatre lenkų teatro įžymybės Krystiano Lupos pagal W.G.Sebaldo knygą kurtas „Austerlicas“.
Festivalis pradėtas Klaipėdoje kurto žymios lenkų režisierės Agatos Dudos-Gracz spektaklio „Tarp Lenos kojų, arba „Švenčiausiosios Mergelės Marijos mirtis“ pagal Mikelandželą Karavadžą“ premjera.
Šis tarptautinės komandos kūrinys liko teatro repertuare ir jį galės spėti pamatyti visi norintieji. Ypatingas įvykis festivalyje buvo Alessandro Serra spektaklis „Makbetas“ pagal trumpiausią V. Šekspyro tragediją tuo pačiu pavadinimu ir kūrybinės dirbtuvės aktoriams. 2017 m. „Makbetas“ buvo tituluotas geriausiu metų spektakliu Italijoje.
„Daug tikėjausi iš šio spektaklio, jo nebuvo tekę matyti gyvai ir jis buvo toks puikus, kaip ir numaniau. Dar anksti apie tai kalbėti, bet A. Serra planuoja sausio mėnesį atvykti į Klaipėdą ir rengs dar vienas dirbtuves mūsų teatro aktoriams, panašu, kad tęsime darbą su juo“, – kalbėjo G. Grajauskas. Jis atkreipė dėmesį, kad festivalio sėkmė yra ne tik laimingi jo lankytojai, festivalis teikia didžiulę naudą ir pačiam teatrui: „Tai – neįkainojama: ryšiai, kontaktai, žiūrovų auginimas. Pamenu, kaip prieš penkerius metus svarstėme, ar verta pradėti rengti festivalį, ar mieste yra žmonių, kurie ateis žiūrėti.“ Kasmet sulaukiami teigiami atsiliepimai ir padėkos, anot meno vadovo, patvirtina, kad „TheATRIUM“ buvo teisingas teatro žingsnis.
G. Grajauskas apgailestavo, kad vienintelis dalykas, kurį teko šiais metais praleisti – lietuviško teatro vitrina. Jos surengti nepavyko dėl logistinių priežasčių. Kita vertus, pavyko įgyvendinti nuo pat pirmo „TheATRIUM“ puoselėtą alternatyvios erdvės viziją. „Triumo“ programa „Hofe“ traukė nemokamais, žanro ribas peržengiančiais lietuvių menininkų darbais. Ten pat Tadas Vincaitis-Plūgas ant sienos ištapė įspūdingą šiųmečio „TheATRIUM“ įvaizdį – Apoloną.
Kaip ir kiekvienais metais, šiemet „TheATRIUM“ festivalis buvo rengiamas su palaikančios miesto bendruomenės pagalba. Nuo pat pirmųjų jo metų festivalį remia įvairių sričių miesto verslininkai – nuo didžiųjų uosto kompanijų iki nedidelių verslų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Finalinė Klaipėdos pilies džiazo festivalio diena: „Grammy“ laureatė ir gražiausias Italijos balsas
Nugriaudėjo paskutinė jubiliejinio XXX Klaipėdos pilies džiazo festivalio diena. Birželio 27-29 dienomis Klaipėdos Teatro aikštėje skambėjo gražiausios melodijos, kurias atliko muzikantai iš įvairių pasaulio šalių. ...
-
Klaipėdos pilies džiazo festivalis: lietų prišaukusi grupė, NATO orkestras ir apdovanojimas3
Birželio 27–29 dienomis Klaipėdos širdyje, Teatro aikštėje, vyksta jubiliejinis XXX Klaipėdos pilies džiazo festivalis. ...
-
„The Tall Ships Races“ žvaigždės koncertas atidarė muzikinius pasirodymus Kruizinių laivų terminale1
„The Tall Ships Races“ žvaigždės iš Škotijos – Nathano Evanso koncertas atidarė penktadienio muzikinius pasirodymus Kruizinių laivų terminale. Pasaulinę šlovę pelniusio hito „Wellerman“ atlikėją mies...
-
Prasidėjo Klaipėdos pilies džiazo festivalis: scenoje – ir svečiai iš užsienio
Klaipėdos pilies džiazo festivalis 30 kartą kviečia klausyti geriausių džiazo virtuozų iš viso pasaulio. ...
-
Klaipėdos festivalis ant marių kranto: apie maištaujančią žmogaus dvasią pasakos „Carmina Burana“
Praėjusių metų Klaipėdos festivalio kulminacija tapęs videografinis spektaklis pagal to paties pavadinimo Carlo Orffo sceninę kantatą „Carmina Burana“ rugpjūčio 8 dieną 22.30 valandą publikos prašymu grįžta į senąjį elingą. ...
-
Pirmasis Klaipėdos pilies džiazo festivalio renginys „Vyšnia džiazo sode“5
Klaipėdos pilies džiazo festivalis startuoja pristatydami Vyganto Švobos knygą apie legendinį Lietuvos saksofonininką profesorių Petrą Vyšniauską. ...
-
Palangoje poilsiautojų sielas gaivins kultinis virtualios realybės filmas „Angelų takais“1
Šimtus tūkstančių žiūrovų pakerėjęs kultinis virtualios realybės filmas „Angelų takais“ vasarą nutūps Palangoje. Pasinerti į Mikalojaus Konstantino Čiurlionio kūrybos gelmes virtualia realybe Palangos koncertų salėje kurorto...
-
Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje – šimtmečio šventė6
Mažosios Lietuvos istorijos muziejus gyvuoja jau 100 metų. Šia proga miesto bendruomenė pakviesta į šventę piliavietės Konferencijų salėje. Sveikinimą jubiliejaus proga atsiuntė ir iš Klaipėdos kilęs Lietuvos Respublikos Prezid...
-
Spektaklio „Reverb’as“ premjera Klaipėdos festivalyje: choreografas siūlo šokiu mėgautis lyg muzika
Rugpjūčio 2 ir 3 d. elinge Klaipėdos festivalio gerbėjai išvys žinomų choreografų – Gajaus Žmavco (Slovėnija, Lietuva) ir Douglaso Lee (Jungtinė Karalystė, Vokietija) šokio spektaklio „Reverb‘as“ pasaulinę prem...
-
Tarptautinis Klaipėdos festivalis: rugpjūčio pradžioje – šokio spektaklio „Reverb‘as“ premjera
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupė sugrįžta į gamtos stichijoms atvirą Klaipėdos festivalio sceną senajame elinge. ...