Pažintis su triukšmo mašinomis

Šeštadienį galimybę pažinti, iš arti pamatyti ir net patiems sukelti – audros, perkūno ir lietaus garsus Klaipėdos dramos teatre turėjo galimybę jaunieji klaipėdiečiai. Jiems pakluso barokinio teatro triukšmo mašinos, kurias jie žadino kartu su performanso „Blogi orai“ kūrėju, kompozitoriumi Arturu Bumšteinu.

Kūrybinės dirbtuvės Klaipėdos dramos teatro Kamerinėje salėje vaikams ir jaunimui rengiamos ne taip ir dažnai. Šį kartą – ypatinga proga. Į uostamiestį atgabentos triukšmo mašinos, kurios kadaise buvo naudojamos teatrų spektakliuose, siekiant sukelti įvairių gamtos reiškinių garsus.

Jaunieji klaipėdiečiai turėjo galimybę patys išbandyti, kaip veikia šie mechanizmai, kurių judesiai sukelia vėtros švilpesį, griaustinio gausmą ar lietaus šnarėjimą.

Šiuos milžiniškus medinius mechanizmus, naudotus visuose Europos barokinio teatro scenose,  nūdienos kūrėjai pritaikė savo performanse „Blogi orai“.

Vaikams apie triukšmo mašinas pasakojęs ir rodęs, kaip jos veikia menininkas A.Bumšteinas ne vienerius metus keliavo po įvairius Europos teatrus, tyrinėdamas senąsias triukšmų mašinas.

Ir savo kūrinyje „Blogio orai“ jis transformavo šių įrenginių triukšmus jau ne užkulisiuose, kur jie anksčiau buvo slepiami ir sudarė teatrinės iliuzijos dalį, o tos triukšmo mašinos tapo visos kūrinio koncepcijos epicentru.

Jauniesiems klaipėdiečiams tai buvo neįprasta patirtis ir pažintis su tuo, ko teatruose jau kadaise nebėra.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių