- Asta Dykovienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjus lygiai metams, kai Bastionų tilto projektas buvo įvardytas neprioritetiniu Klaipėdos savivaldybės klausimu, sumanymas vėl pamažu imtas gaivinti. Tilto atsiradimas dabar labai domina Bastionų teritorijos vystytojus, kurie savo lėšomis pasiryžę atlikti dar vieną šio objekto galimybių studiją.
Kalbos – už uždarų durų
Vakar savivaldybėje su Bastionų teritorijos vystytojais organizuotos konsultacijos dėl to, koks turėtų būti būsimasis Bastionų tiltas.
Dienraščio žiniomis, verslininkai sutinka savo lėšomis atlikti nedidelio formato galimybių studiją, kokio dydžio tilto miestui reikėtų.
Esą ir pagal detalųjį planą teritorijos vystytojai turėtų padėti suprojektuoti tiltą.
„Kol kas tai buvo tik vidinis pasitarimas. Apie tiltą stipriai nediskutavome, iš vystytojų pusės yra užklausimas dėl jo. Pirmiausia reikėtų viską įvertinti. Kol kas nieko nenorėčiau komentuoti. Kas prieš, kas už, negalėčiau pasakyti. Kai bus sudėlioti visi argumentai, galėsime pasakyti aiškiau. Tas konkretumas bus, tik reikia luktelėti“, – tikino Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Andrius Dobranskis.
Nuplaukė europinės lėšos
Pernai balandžio pabaigoje, pateikdamas savo metinę veiklos ataskaitą, Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis kelis kartus paminėjo, kad Bastionų tilto statybų yra atsisakoma, o sutartis su projektuotojais bus nutraukta.
Nors šis sumanymas jau buvo įsibėgėjęs – buvo parengtas tilto projektas, iš Bangų g. 11 gyventojų, kurių namas esą būtų trukdęs tilto ir gatvės jungčiai, savivaldybė visuomenės reikmėms paėmė nekilnojamąjį turtą, kompensacijoms skyrusi beveik trečdalį milijono eurų.
Buvo atliekamas poveikio aplinkai vertinimas, betrūko tik techninės projekto ekspertizės ir statybas leidžiančio dokumento.
Nepaisant to, keturių eismo juostų pakeliamojo Bastionų tilto idėja pernai buvo atidėta nežinia kuriam laikui, nes savivaldybės vadovams tilto projektas pasirodė gana brangus.
Kalbėta, kad miestui reikėtų mažesnių gabaritų tilto, todėl esą reikėtų ir kuklesnio projekto.
Dėl to tilto statybai buvo prarastos tikslinės ES lėšos (apie 7 mln. eurų), kurias reikėjo įsisavinti iki 2022 m.
Reikės transporto arterijos?
Iš pradžių aktyviai eskaluota nuomonė apie Bastionų tilto reikalingumą Klaipėdos miestui kardinaliai ėmė keistis po pernykščių savivaldos rinkimų.
Tada kai kurie miesto tarybos naujokai dėjo pastangas, kad tiltas apskritai būtų skirtas tik pėstiesiems.
O tilto idėjos iniciatoriai apgailestavo, kad tokiu atveju „miestas neišlips iš sąstingio“.
Galiausiai kilnojamam tiltui atsirasti kelius užkirto paveldosaugininkai, kurių manymu, pakeltas tiltas „užstos architektūrinius mūsų miesto šedevrus“.
Tiltui nepritarė ir aplinkosaugininkai. Jie prašė parengti alternatyvas.
Pagaliau atsiradus teritorijos vystytojui, teks dar kartą įvertinti, kurie sprendiniai, įgyvendinant tilto projektą, būtų pragmatiškesni.
Esą vystytojams gyvybiškai reikia kelio-tilto, kuris būtų šalia vystomos jų teritorijos, nes jei ten atsiras pastatai, jiems reikės transporto arterijų.
Teks ieškoti pinigų
Beje, pernai amžiaus statybos teko atsisakyti dar ir todėl, kad paaiškėjo, jog planuojamos keturių eismo juostų gatvės (nuo Bangų g. iki Bastionų tilto) gruntas yra nestabilus, jį sudaro durpės ir sapropelis, todėl sutvirtinant tektų kalti polius.
Preliminari šios jungties vertė buvo apie 20 mln. eurų. Iš pradžių buvo skelbiama, kad naujo tilto su pakeliamu mechanizmu per Dangę statyba, prieigų sutvarkymas upės pakrantėje bei Bastionų gatvės tiesimas turėjo kainuoti 9,6 mln. eurų.
ES turėjo skirti 6,9 mln. eurų, savivaldybė – 1,95 mln., valstybės biudžetas numatė 454 tūkst., o Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo fondas – 306 tūkst. eurų.
Planuoto Bastionų tilto ilgis turėjo būti 55,5 m, plotis – 19,8 m. Jo važiuojamosios dalies aukštis turėjo būti 4,91 m virš jūros lygio.
Planuota Bastionų gatvė po tilto atsiradimo turėjo būti praplatinta iki keturių eismo juostų su 1,5 m pločio pėsčiųjų takais abiejose pusėse ir 3 m pločio dviračių taku vienoje pusėje.
Buvo paskaičiuota, kad per parą Bastionų gatve važiuotų apie 19 tūkst. automobilių, iš jų – iki 1,5 tūkst. autobusų.
Krovininio transporto eismas juo būtų draudžiamas.
Tačiau kol kas apie tilto statybas dar nekalbama, tik gaivinama idėja, koks tas tiltas turėtų būti, kad visiems patiktų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iš komisariato – liūdnos nuotaikos: mums reikia ne tik tokių, kurie šaudo, gaudo
Savo profesinę šventę Angelų sargų dieną policininkai pasitiko protesto akcijomis ir reikalavimais didinti atlyginimus. Prastokomis nuotaikomis dalijosi ir Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas Alfonsas Motuzas....
-
Klaipėdos rajono sodyboje rasta kontrabandinių cigarečių
Sodyboje Klaipėdos rajone, Šukaičių kaime, antradienį pareigūnai rado kontrabandinių cigarečių, kurių vertė didesnė nei 900 MGL (minimalusis gyvenimo lygis). ...
-
Palangos senojoje gimnazijoje atnaujintas stadionas ir sutvarkytas vidinis kiemelis
Palangos senojoje gimnazijoje antradienį oficialiai atidarytas atnaujintas mokyklos stadionas ir sutvarkytas vidinis kiemelis, pranešė Palangos savivaldybė. ...
-
Klaipėdoje prisišvartavo Prancūzijos fregata „La Fayette“5
Spalio 1–5 d. Klaipėdoje lankosi Prancūzijos karinio jūrų laivyno fregata „La Fayette“ (F710), pranešė Lietuvos kariuomenė. Užduotis Baltijos jūroje šiuo metu vykdanti „La Fayette“ klasės fregata šiuo...
-
Palangos alėjai – skautų lyderio vardas2
Palangoje vėl bus skautų įkūrėjo Roberto Baden-Powello vardu pavadinta alėja. Tokį sprendimą priėmė kurorto taryba. R. Baden-Povelio alėjos vardas suteiktas S. Dariaus ir S. Girėno gatvės ruožui nuo Meilės alėjos iki Birutės alėjos. ...
-
Saulės elektrinių populiarumas blėsta?7
Uostamiestyje saulės elektrinių ant daugiabučių namų, ugdymo ar kitų įstaigų pastatų fasadų, stogų labai sparčiai nedaugėja, tačiau jų nauda įsirengusiesiems – akivaizdi. Neatmetama galimybė, kad kitąmet atsiradus kvietimams įrengti sa...
-
Uostamiestyje – iškilminga ceremonija4
Pirmadienio vidurdienį į uostamiestį atvyko šimtai uniformuotų kareivių – Klaipėdos universiteto aikštėje įvyko Lietuvos didžiojo etmono Jono Karolio Chodkevičiaus pėstininkų brigados „Žemaitija“ vadų pasikeitimas....
-
Žuvusio šokėjo gedi ir klaipėdiečiai: vaikino ryžtas imti ginklą buvo gilus ir tvirtas
Karas, už tūkstančio kilometrų daužantis likimus, mus, klaipėdiečius, ypač skausmingai paliečia tada, kai sužinome apie pažįstamo žmogaus netektį. To, kurio šypsena, kalbą ar darbus prisimename. ...
-
„Tavo idėja“: lapkritį Klaipėdos rajono gyventojai galės balsuoti už labiausiai patikusias idėjas
Du mėnesius trukęs gyventojų idėjų priėmimas – baigėsi. Šiais metais iš viso sulaukta 32-jų idėjų, kurių bendra vertė – daugiau kaip du milijonai eurų. Spalį vyks pateiktų idėjų vertinimas, o jau lapkritį Klaipėdos ...
-
Klaipėdos Atgimimo aikštė – užminuota: tai, kas rasta, yra labai pavojinga15
Klaipėdos Atgimimo aikštę ruošiant renovacijai, atidengtas didelis kiekis Antrojo pasaulinio karo laikų sprogmenų. Tiek vokiški, tiek ir sovietų sprogmenys paslėpti atkastuose pastatų pamatuose. Dalis jų – su sprogdikliais, t...