Dyzelinas su aliejumi, dyzelinas be aliejaus… Kas geriau?

  • Teksto dydis:

Kadangi daugeliui šis klausimas aktualus, pasiteiravome „Apoil“, žinomos kaip tiekiančios aukščiausios kokybės dyzeliną, bendrovės vadovo Pauliaus Zavecko.

– Ar tiesa, kad gaminamas ir parduodamas dyzelinas arba su aliejumi, arba be aliejaus?

– Dalis tiesos šiame pasakyme yra, ir ta tiesos dalis yra ta, kad joks dyzelinas nėra gaminamas su aliejumi. Tas liaudies vadinamas dyzelinas su aliejumi iš tikro yra su priedu RMME (riebiųjų rūgščių metilo esteris). Riebiųjų rūgščių metilo esteris išgaunamas perdirbant augalinės kilmės riebalus, įprastai ir dažniausiai tai yra palmių aliejus. Perdirbimo metu jau gaunamas kitas produktas, todėl niekaip negalima sakyti, kad dyzelinas yra su aliejumi. Tačiau žmonės įprato taip paprasčiau jį vadinti.

Dyzelinas, kuris liaudiškai vadinamas be aliejaus, iš tikro yra su kitu biopriedu – HVO. Jis išgaunamas hidrinant gyvulinės / augalinės kilmės riebalus. Populiariausias ir čia yra palmių aliejus. Hidrinant iš esmės pakeičia pirminių natūralių žaliavų savybes, todėl vadinamas sintetiniu priedu, nepaisant to, kad pirminės žaliavos natūralios. Po hidrinimo jau gautas produktas pereina ir izomerizacijos procesą. Tai jau absoliučiai kitas bioproduktas, kuris kaip biodalies priedas naudojamas įmaišymui į dyzeliną, pagamintą iš iškastinių žaliavų. Pagal galiojantį įstatymą biodalis (RMME arba HVO) turi sudaryti 7 procentus sudėtyje.

– Kaip vartotojui atsiliepia tokie skirtingi produktai? Kas geriau?

– Mes nesame gamintojai, laboratorinių tyrimų patys neatliekame. Žinoma, galime pakomentuoti žmonių atsiliepimus, kurie vartodami, tam tikra prasme, ir atlieka tyrimus. O atsiliepimų ir nuomonių sulaukiame labai skirtingų, nors turiu pažymėti, kad apie dyzeliną su HVO sulaukiame labai daug ypač gerų atsiliepimų. Kai kas netgi juokauja, kad tai dyzelinas su vitaminais. HVO ypač gerai susijungia su dyzelinu, pagamintu iš iškastinio kuro. HVO labai žema užšalimo temperatūra, netgi minus 40 laipsnių Celsijaus, todėl nesukelia jokių problemų netgi šaltukui paspaudus. Taip pat turiu pažymėti, kad daugiausia tiekiame suomišką dyzeliną su HVO (Hydrated Vegetable Oil), kuris gaminamas pagal „Neste OYJ“ patentuotą technologiją „Nextbtl“ (Next Generation Biomass To Liquid). Tokio dyzelino aukštesnis cetaninis skaičius, o tai labai gerai, t. y. toks dyzelinas lengviau užsidega, visavertiškai sudega. Iš tokio dyzelino gaunama daugiau energijos ir tai būtų panašu, kaip naudoti aukštesnio oktano benziną ir taip pat gauti daugiau energijos. Važiuojant tokiu kuru varomu automobiliu, akceleratoriaus pedalą spausti reikia švelniau / mažiau. Tokį dyzeliną lengva ir atskirti, nes jis labai skaidrus, beveik bespalvis.

Apie dyzeliną su RMME sulaukiame taip pat įvairių atsiliepimų. Daugiausia vartotojų sako, kad skirtumo nepajuto, dalis nelabai patenkinti, esą „aliejus“ linkęs sluoksniuotis, todėl kišasi filtrai, mažėja takumas. Paspaudus šaltukui, kažkodėl sunkiau vedasi automobiliai. Gali būti, kad paspaudus šaltukui, ir jei tik „aliejus“ yra atsisluoksniavęs, jautriose kuro sistemos vietose kuras arba „aliejus“ pradeda stingti, nes jo užšalimo temperatūra vos minus 4 laipsniai Celsijaus. Veikiausiai tai tiesa, nes žiemos periodui ir „Orlen“ nebenaudoja „aliejaus“.

Taigi turime labai įvairių atsiliepimų tiek apie dyzeliną su RMME, tiek su HVO, o vairuotojams linkime teisingai pasirinkti ir gero kelio.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Sūduvis

Sūduvis portretas
Na gal nepudrinkite smegenų su tuo dyzelinu primaišyto yvairaus varvalo, juk dyzeliniai varikliai sukonstruoti dirbti su iš NAFTOS pagamintu Dyzelinu, o visi šie varvalai tai tik kenkia varikliams, ir jokios naudos aplinkos taršai. Būkite geri parašykite kiek to varvalo pila į dyzeliną Lenkijoje, Vokietijoje, Niderlanduose, nes užsipylus kuro jų degalinėse variklis daug gyvesnis ir meta ženkliai mažiau dūmų?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių