- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo 2024-ųjų sausio į uostamiesčio gatves išriedės inovatyvūs ir ekologiški elektra varomi autobusai. Jiems jau įrengta 13 įkrovos stotelių, kur vienu metu bus įkraunami 26 elektriniai autobusai.
Privalumų – žymiai daugiau
Įkrovimo stotelės įrengtos bendrovės „Klaipėdos paslaugos“ teritorijoje. Dar penkios tokios stotelės pastatytos autobusų stotyje.
Naujieji ilgieji elektriniai autobusai talpins per 120 keleivių. Juose – ne vienas privalumas tiek keleiviams, tiek ir vairuotojams – nuo šildomų sėdynių, patobulintos keleivių informavimo sistemos, didesnių ekranų, USB jungčių keleivių elektronikos prietaisams iki autobusų išorėje ir viduje esančių paslaugų mygtukų su specialiu žymėjimu, pritaikytų klausos ir regos negalią turintiems keleiviams.
Autobusuose sumontuotos rampos įvažiavimui neįgaliojo ar vaiko vežimėliui, o pneumatinė pakaba leidžia pasvirti į dešinę, palengvinant įvažiavimą į saloną. Pakaba gali iškelti autobusą aukštyn, taip padidinant pravažumą ar įveikiant kliūtį.
Inovatyvu: naujuosiuose autobusuose kur kas daugiau privalumų negu dyzelinu varomuose. Ryčio Laurinavičiaus nuotr.
Tikslas – 100 proc. ekologiški
Pasak „Klaipėdos paslaugų“ generalinio direktoriaus Vaido Ramanausko, uostamiestyje – jau 13 tokių autobusų, padėsiančių Klaipėdai žengti ekologiškumo link.
„Europos Sąjunga seniai numatė reikalavimus, kad nuo 2030 m. didžiuosiuose miestuose neliktų taršių transporto priemonių. Turi likti tik dujomis, elektra arba vandeniliu varomos transporto priemonės. Tuo keliu ir einame, įgyvendiname visas direktyvas ir džiaugiamės, kad tai padaryti pavyko pirmiesiems“, – sakė V. Ramanauskas.
Elektriniai autobusai krausis naktį apie 3,5 val. Pagal gamintojo pateikiamą informaciją, vienu įkrovimu autobusas nuvažiuos ne mažiau nei 411 kilometrų. Vidutinės elektros energijos sąnaudos 100 kilometrų įveikimui – 135,7 kW/h, tad keleivius be trukdžių veš visą dieną.
„Tai – sektinas pavyzdys“
„Važiuojant tokiomis transporto priemonėmis, mieste nebebus išmetama tūkstančiai tonų CO2 emisijų, kietųjų dalelių. Šie įgyti autobusai – pirmas žingsnis, mūsų miestas jį žengia sparčiausiai Lietuvoje. Kiek girdžiu iš kolegų Kaune ir Vilniuje, tai – sektinas pavyzdys“, – pažymėjo Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.
Šie įgyti autobusai – pirmas žingsnis, mūsų miestas jį žengia sparčiausiai Lietuvoje.
Jis taip pat užsiminė ir dėl bilietų kainų.
„Galiu garantuoti klaipėdiečiams, kad Klaipėda „neišsišoks“ su bilietų kainomis ne daugiau negu Vilnius ar Kaunas. Kalbėta apie kainų dydį, nuolaidas. Neatsitraukiu nuo savo siūlymo, kad žmonės, sulaukę pensinio amžius, galėtų naudotis nemokamai“, – teigė A. Vaitkus.
Pasak mero, šie elektrobusai ateityje veikiausiai taps viena pigiausių transporto priemonių gyventojams.
„Dabar didžiausias mūsų siekis – pasiekti bendrą susitarimą su elektros tiekėjais, jog šie leistų įrengti daugiau elektrobusų įkrovimo vietų, kad jau artimiausioje ateityje galėtumėme visus dyzelinu varomus autobusus pakeisti į elektrinius“, – sakė uostamiesčio vadovas.
Arvydas Vaitkus. Ryčio Laurinavičiaus nuotr.
Pirmauja Baltijos šalyse
Pažymima, kad bendrovės „Busnex“ Lietuvoje atstovaujamo prekinio ženklo „YES EU“ ir koncerno „CRRC Electric Vehicle Co. Ltd“ europinio standarto elektriniai autobusai „YES EU18“ yra naujiena Lietuvoje, tačiau jau ne vienerius metus jais vežami keleiviai Belgijoje, Norvegijoje, Italijoje ir kitose ES šalyse.
Net 18 metrų siekiantys elektriniai autobusai pakeis bendrovės „Klaipėdos paslaugos“ iki šiol naudojamas analogiško dydžio dyzelinu varomas keleivinio transporto priemones.
Miesto tipo žemagrindžiai autobusai nupirkti su ES fondų parama, vykdant bendrą Klaipėdos savivaldybės ir bendrovės „Klaipėdos paslaugos“ projektą „Klaipėdos miesto viešojo transporto priemonių atnaujinimas“.
13 pailgintų elektrinių autobusų kainavo 8,047 mln. eurų, iš kurių tik 15 proc. sumos apmokėjo Klaipėdos savivaldybė.
„Mes, keleivių vežėjai, visada labai džiaugiamės naujomis transporto priemonėmis, kuriomis keleivius galima vežti patogiau, geriau ir maloniau“, – džiaugėsi Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.
Bendrovės „Busnex“ vadovas Simonas Ramanauskas akcentavo, kad Klaipėda pirmauja net ir Baltijos šalyse.
„Baltijos šalyse tokie ilgieji elektriniai autobusai yra pirmieji. Nei Vilnius, nei Kaunas jų neturi. Kiti Lietuvos miestai ir miesteliai renkasi mažesnius 9–10 metrų autobusus“, – sakė S. Ramanauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į Teatro aikštę atkeliavo Kalėdų pranašas – eglutė
Trečiadienio rytą į Teatro aikštę atkeliavo svarbiausias Kalėdų elementas – eglutė, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Klaipėdoje bus atnaujinami pėsčiųjų ir dviračių takai
Ateinančiais metais Klaipėdoje bus pradėti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklo atnaujinimo darbai Smiltelės ir Minijos gatvių atkarpose, pranešė savivaldybė. ...
-
Žvejybos uosto rajone teko stabdyti darbus: nepagelbėjo net skambutis policijai
Žvejybos uosto rajone rangovai buvo priversti stabdyti darbus dėl gyventojų paliktų automobilių. Paaiškėjo, kad statybininkams nepagelbėjo net skambutis policijai. ...
-
„Mano būsto“ taurės siekia aštuonios komandos
Klaipėdos krepšinio mėgėjai, praeitą sezoną dalyvavę „Bendruomenių“ turnyruose, šiemet kovoja „Mano būsto“ taurės varžybose. ...
-
Senamiestyje pajudėjo viešbučio statybos
Po septynerių metų atkaklios kovos su vietos biurokratais senamiestyje, Tomo gatvėje, viešbutį ketinantys statyti verslininkai pagaliau gavo statybos leidimą. Šioje vietoje, kur dar visai neseniai archeologų kadaise išraustose ir pal...
-
Virš jūros – atominis debesis?
Tarp Klaipėdos ir Palangos sekmadienio popietę užfiksuotas įspūdingos formos debesis. Danguje pasirodė atominės bombos sprogimo metu susiformuojančio grybo formos debesis. ...
-
Klaipėdoje – Kalėdų eglutės įžiebimas: šventę stebėti galės visi
Lapkričio 30-ąją uostamiestyje sužibs šventinio stebuklo laukimo simbolis. Klaipėdiečiai ir miesto svečiai kviečiami į Teatro aikštę, kur vyks šventinis koncertas ir bus įžiebta pagrindinė uostamiesčio eglė bei atverta ledo ...
-
Siuntų patikra – tik kilus įtarimų
Vienas būdų į mūsų šalį atgabenti draudžiamus dalykus – atsisiųsti juos siuntiniais. Nors pareigūnai neretai randa tokių neteisėtų siuntinių, kiek jų pasiekia adresatus, atsakyti niekas negali. ...
-
Ko Lietuvos švietimo sistema galėtų pasimokyti iš tarptautinio bakalaureato programos?
Kodėl Lietuvoje verta mokytis pagal tarptautinę programą? Kokios jos stipriosios pusės lyginant su lietuviška nacionaline švietimo programa, kokias galimybes ji padidina? Į šiuos klausimus atsakė Lietuvoje apsilankę tarptautinio bak...
-
„Klaipėdos vanduo“ informuoja: naktį iš ketvirtadienio į penktadienį vyks vandentiekio darbai
„Klaipėdos vanduo“ informuoja, kad naktį iš lapkričio 28 d. į 29 d., t. y. iš ketvirtadienio į penktadienį, nuo 22 val. iki 6 val. bus vykdomi vandentiekio modernizavimo darbai. Dėl jų galimi laikini geriamojo vandens kokybės...