- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Vakarų Baltijos laivų statykla“, priklausanti „Vakarų laivų gamyklos“ įmonių grupei, kovo 12 d. Lietuvos apeliaciniam teismui pateikė apeliacinį skundą byloje dėl Lietuvos kariuomenės vykdomo viešųjų pirkimų konkurso teršalų likvidavimo ir gelbėjimo laivui įsigyti.
„Esame sunerimę, kad iki šiol nebuvo skirta pakankamai dėmesio šiam Lietuvos kariuomenės konkursui, kuris aktualus visai šaliai ne tik dėl tarptautinių įsipareigojimų, bet ir mūsų visų saugumo. Turime akivaizdžių įrodymų, kad konkurso nugalėtoju paskelbtas Suomijos įmonių pasiūlymas neatitinka pirkimo sąlygų. Kyla pagrįstų abejonių tiek dėl konkurso objektyvumo, skaidrumo, tiek dėl to, ar pasirinktas laivas tinkamai atliks multifunkciniams laivams priskiriamas funkcijas. Atsižvelgiant į tai, mums nesuprantamas Vilniaus apygardos teismo sprendimas atmesti mūsų pateiktą ieškinį dėl konkurso rezultatų, todėl jausdami pareigą pasirūpinti Lietuvos ir jos žmonių saugumu pateikėme apeliacinį skundą“, – bendrovės poziciją pristato „Vakarų laivų gamyklos“ generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
Akivaizdu, kad toks laivas Lietuvai nėra geriausias sprendimas.
Pasak įmonės vadovo, išanalizavus Suomijos įmonių pateiktus dokumentus kyla abejonių dėl laivo funkcionalumo. „Brėžiniuose aiškiai matoma, jog gelbėjimo darbams reikalinga įranga, t. y. konteineriai, ritės bei buksyravimo gervė yra išdėstyti ant laivo denio taip, kad jie negali būtų naudojami gelbėjimo darbų atlikimui vienu metu, o tai reikšmingai sumažina laivo gebėjimą operatyviai atlikti gelbėjimo darbus jūroje“, – dėsto jis.
A. Šileika skaičiuoja, kad Suomijos pasiūlytam laivui atlikti skirtingas gelbėjimo ir paieškos funkcijas prireiktų dvigubai daugiau laiko (papildomai apie 16 valandų ), negu tą galėtų atlikti šiuolaikiškas modernus laivas, kuriam nėra reikalinga grįžti į krantą, kad pasikeistų įrangą.
„Vakarų laivų gamyklos“ generaliniam direktoriui abejonių kelia ir tai, ar Suomijos bendrovių laivas galės tinkamai atlikti gaisro gesinimo funkciją, nesukeldamas pavojaus tiek pačiam gelbėjimo laivui, tiek jo įgulai. Pasak A. Šileikos, pagal Suomijos bendrovių pateiktą pasiūlymą laivo antstatas bus pagamintas iš aliuminio, nors tai tiesiogiai prieštarauja pirkimo sąlygoms. Bendrovės atstovo teigimu, aliuminis turi gerokai žemesnę lydymosi temperatūrą nei plienas, todėl už gaisro gesinimą atsakinguose laivuose aliuminio korpuso elementų nėra priimtina naudoti.
Galiausiai, A. Šileika atkreipia dėmesį, jog gelbėjimo laivas, kaip ir numatyta kariuomenės pirkimo dokumentuose, turi būti remontuojamas nedarant laivo korpuse techninių išpjovų. Tuo metu Suomijos bendrovė nenurodo, kad jų laive bus specialūs liukai, todėl laivo techninio aptarnavimo metu, A. Šileikos įsitikinimu, vis tiek turės būti daromos techninės korpuso išpjovos.
Tokiu atveju, pasak bendrovės atstovo, laivas negalės būti naudojamas ganėtinai ilgą ir sunkiai prognozuojamą laiko tarpą, kadangi išpjovų užvirinimas ir nudažymas dėl nepalankių oro sąlygų gali užtrukti nuo kelių dienų iki savaitės ar dar ilgiau. Tai, anot A. Šileikos, lemia didelius remontavimo kaštus ir kelia pagrįstą klausimą, ar laivas, kuris turi būti pasirengęs funkcionuoti 24/7 principu, nestovės Botnijos įlankoje kritiniu momentu.
„Akivaizdu, kad toks laivas Lietuvai nėra geriausias sprendimas. Jis ne tik ilguoju laikotarpiu pareikalautų daugiau mokesčių mokėtojų pinigų, bet dar svarbiau – tinkamai nesugebėtų atlikti savo funkcijų bei užtikrinti žmonių saugumo jūroje. Todėl būtina atsakingai pažvelgti į Lietuvos kariuomenės organizuojamą konkursą bei kritiškai įvertinti pirkimo procesą kurie buvo pradėti prieš gerus metus“, – sako A. Šileika.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kviečia kartu išlydėti „The Tall Ships Races“ burlaivius1
Starto uostu pirmą kartą istorijoje tapusi Klaipėda, jau šiandien išlydės „The Tall Ships Races“ burlaivius. ...
-
Pirmadienį vairuotojų laukia košmaras – uždaroma Rimkų pervaža12
Nuo rytojaus, 9 val., remontui uždaroma Rimkų geležinkelio stoties pervaža. Dėl to galima drąsia prognozuoti, kad į uostamiestį vedančiuose keliuose nusidrieks automobilių spūstys. ...
-
Vietoj sporto komplekso Klaipėdoje už 20 mln. eurų iškils ledo arena42
Klaipėdoje vietoj sporto komplekso ruošiamasi statyti ledo areną. Skaičiuojama, kad jos statyba kainuos apie 20 mln. eurų. ...
-
Gelbėtojų darbo iššūkiai: merginų dėmesys, romantika ir patarimai poilsiautojams
Ilgamečio Palangos gelbėtojų vado Jono Pirožniko sūnus Kajus Pirožnikas seka tėčio pėdomis. Vos sulaukęs šešiolikos, jis įveikė fizinės ištvermės ir psichologinius testus, nuplaukė pusę kilometro į jūrą ir parplaukė atg...
-
Trečioji „The Tall Ships Races“ diena: laivų lankymas, koncertai ir pasirengimas lenktynių startui3
Klaipėda pradeda trečiąją „The Tall Ships Races“ dieną, kurioje – burlaivių lankymas, pažintys su įgulomis, „Saulės kliošo“ ir grupės „BA“ koncertai bei pasirengimas lenktynių startui. Birželio 30-...
-
Dangės krantinę nušvietė ypatingos žvaigždės
Klaipėdoje šį savaitgalį vyksta daugybė renginių. Savo turiniu ir kokybe Jūros šventei juos bus sunku aplenkti. Vienas unikalių, visą dieną sutraukiančių būrį žiūrovų, yra Tarptautinis nematerialaus kultūros paveldo festivalis &b...
-
Klaipėdoje pasieniečiai mini profesinę šventę1
Šeštadienį minima Pasieniečių diena. Daugiau kaip pusketvirto tūkstančio Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) pareigūnų, tarnautojų ir darbuotojų birželio 29-ąją mini profesinę šventę. Pagrindiniai jos renginiai &scaron...
-
Klaipėdiečius džiugina istoriniai „The Tall Ships Races“ burlaiviai
Birželio 27-30 dienomis Klaipėdoje vieši istoriniai „The Tall Ships Races“ burlaiviai. ...
-
Uostamiestį sveikino „The Tall Ships Races“ burlaivių įgulos2
Antrąją „The Tall Ships Races“ dieną burlaivių įgulos aktyviai dalyvavo sportinėse rungtyse, varžėsi ir džiaugėsi ne tik puikiu oru, bet ir Baltijos pajūriu. Vakare 800 regatos dalyvių užliejo uostamiesčio centrines gatves. ...
-
Prie Girulių bibliotekos – netikėtumas: staiga atsirado du draudžiamieji kelio ženklai5
Girulių bibliotekininkai praėjusią savaitę sulaukė staigmenos. Prie įvažos į bibliotekos padalinio teritoriją staiga atsirado du draudžiamieji kelio ženklai. Darbuotojai su baime žvalgėsi per įstaigos langus – bene pamatys policininkus ar v...