Klaipėdos ateitis – ekologiškas viešasis transportas

  • Teksto dydis:

Pavasarį Klaipėdos gatvėse pasirodę du elektriniai autobusai ženklina svarbių viešojo transporto pokyčių pradžią. Savivaldybė siekia, kad centrinėmis Klaipėdos gatvėmis netolimoje ateityje riedėtų būtent tokios inovatyvios, aplinką tausojančios, patogios bei keleivių laiką taupančios greitaeigės transporto priemonės. Kaip vertina šią kryptį ir ketinimus, mintimis dalijosi įvairių sričių atstovai.

Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius:

– Be abejonės, tai yra labai skatintinas, modernus dalykas, proveržis švaresnio miesto link, reikšminga aplinkosaugos koncepcijos dalis. Vis dėlto norėtųsi, jog klaipėdiečiai šia inovacija realiai naudotųsi.

Taip pat svarbu įvertinti ne vien didžiulį aplinkosauginį privalumą, bet ir tai, kad elektriniai autobusai gaminami Klaipėdoje. Tai reiškia, kad įdarbinami žmonės, be to, dirbdami tokiame projekte žinią apie švarią energiją jie skleidžia ir savo aplinkoje. Kalbant apie pačius autobusus, asmeniškai man norėtųsi, jog jie būtų labiau futuristinio dizaino ir jau iš tolo išsiskirtų, kad tai yra būtent elektriniai autobusai.

Algis Latakas / Redakcijos archyvo nuotr.

Kaip bus su laivais, ar jie bus varomi elektra? Ko gero, ne. Kaip tikėtiną laivų ateities kurą veikiausiai galėtume įvardyti vandenilį. Bet šiandien jau turbūt nekyla abejonių, kad kažkada turės transformuotis ir laivų sektorius. Nes tai yra neišvengiamas kelias – pasaulis turi suvokti, kad tai, ką iškasame, kažkada pasibaigs. Iš kitos pusės, jei nieko nesiimsime, paskandinsime save taršoje.

Artūras Razbadauskas, Klaipėdos universiteto rektorius:

– Šiuo metu žaliasis kursas Europos Sąjungoje laikomas prioritetu, tad bet kokios priemonės, nukreiptos į taršos mažinimą, yra svarbios visoms bendrijos šalims. Tad ir mes tam tikrų pokyčių neišvengsime, kito kelio nėra.

Juolab kad jau ir anksčiau Klaipėdos strateginiuose planuose vadinamasis tvarus judumas, tvari visuomeninio transporto sistema buvo siejama su elektrinio transporto atsiradimu. Be to, ne mažiau svarbus momentas – kad elektriniai autobusai gaminami Klaipėdoje, tai yra progresyvu, sukuriamos gamybos plėtros galimybės.

Artūras Razbadauskas / Redakcijos archyvo nuotr.

O žvelgiant globaliai, visas pasaulis eina panašia linkme, pažiūrėkime kad ir į Elono Musko pasiekimus, ir ne tik elektromobilių „Tesla“ gamyboje. Galbūt ateityje įmanomi ir inovatyvesni sprendimai, kad transporto priemonės būtų varomos ne elektra, o būtų naudojami dar pažangesni šaltiniai. Bet šiandien tai turbūt skamba labiau kaip fantastika ir svajonės.

Eimantas Kiudulas, Klaipėdos LEZ generalinis direktorius:

– Pirmiausia reikėtų akcentuoti, jog tai yra klaipėdietiškas produktas – technologija sukurta ir išvystyta Klaipėdoje, autobusai taip pat surenkami uostamiestyje, tad ir kaip klaipėdietis, ir kaip verslininkas, ir kaip potencialus investuotojas tiek patį projektą, tiek miesto sprendimą vertinu superteigiamai.

„Dancer“ autobusą jau galime pavadinti prekiniu miesto ženklu, bylojančiu, kad Klaipėdoje vietinių bei tarptautinių ekspertų pastangomis sukurtas toks produktas, kuris konkuruoja pasauliniu lygiu. Ar išties turime tiek daug technologinių dalykų, kuriais galėtume taip pasigirti?

Eimantas Kiudulas / Redakcijos archyvo nuotr.

Šie autobusai turėtų važinėti ne vien Klaipėdoje, tai tik pradinis taškas, nuo kurio prasideda plėtra. Taip, ekologija svarbu, tendencija ir kryptis labai svarbu, nes tai yra ir protingas, ir žalias daiktas. Todėl labai sveikintina, jog modernaus miesto link judame skatindami vietinius investuotojus, kurie drąsiai metė savo pinigus į gana rizikingą projektą.

Kaip pavyzdį paminėčiau vieną didžiausių Kinijos miestų Šendženą, kuris išskirtinai perka vietos gamintojo BYD elektrinius autobusus. Tai savotiška miesto, valstybės subsidija didelio masto ekonominiam žaidėjui, kurio gaminiai reiškia reikšmingą ekonominę plėtrą. Nes tai yra viena labiausiai augančių rinkų, čia investuojama ne į ką nors paprasta ar iš praeities, o į ateitį.

Andrius Samuilovas, viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ laikinasis vadovas:

– Tendencijos vertintinos teigiamai, tačiau neužtenka turėti inovatyvų daiktą, kad jį tik turėtumei ir tuo džiaugtumeisi. Nes tas daiktas vaidina svarbų vaidmenį, juo vežami keleiviai.

Šiemet jau turime ne tik teorinės, bet ir praktinės patirties, kaip elektriniai autobusai važiuoja miesto gatvėmis, kaip jiems sekasi „pataikyti“ į tvarkaraštį. Bet kokiu atveju tai yra geroji praktika, nes ji leis pasiruošti ateičiai – ilgainiui turėsime formuoti visą tinklą iš netaršių inovatyvių elektrinių transporto priemonių.

Andrius Samuilovas / Redakcijos archyvo nuotr.

Šiandienos autobusai labiau priklausomi nuo pakrovimo. Maža baterijos talpa turi savų pliusų, tačiau esant mažai galimai ridai kyla grėsmės, kaip patikimai transporto priemonė važiuos tiek, kiek reikia. Autobusų parkas bando dar vieną – kinų gamybos elektrinį autobusą, kuris, kaip deklaruoja gamintojas, pakrautas nuvažiuoja apie 400 km. Tad čia bus dar kita patirtis.

Kol kas didesnių apibendrinimų apie šiuo metu mieste važinėjančius elektrinius autobusus daryti negalima, nes jie dirba šiltuoju metų laiku.

Tomas Juočys, Klaipėdos dramos teatro vadovas:

– Daug kas ganėtinai motyvuotai diskutuoja apie tai, ar elektrinės transporto priemonės apskritai mažina taršą, nes iškyla ličio jonų baterijų, jų utilizavimo klausimas. Vis dėlto atmetus tam tikrus niuansus ir kalbant apie progresą iš principo, tai yra nestabdomas procesas.

Tomas Juočys / Redakcijos archyvo nuotr.

Netaršios transporto priemonės, atsinaujinančių energijos šaltinių technologijos tik populiarės. Savo ruožtu mes taip pat domimės galimybe ant teatro stogo įrengti saulės elektrinę.

Gintaras Ramašauskas, Klaipėdos bendruomenių asociacijos valdybos pirmininkas:

– Manau, kad tai yra kelias, kuriuo miestui ir reikia eiti. Elektriniai autobusai ne tik puikiai derinasi su darnaus judumo programa, sprendžia dalį miesto ekologinių problemų. Taip pat labai svarbu, jog tai yra vietinis gamintojas, kuriantis darbo vietas klaipėdiečiams.

Čia jau galime kalbėti ne tik apie naudą miestui, bet ir savo pramonės palaikymą, verslo plėtrą. Tai, kad mes galime tokį dalyką pirkti ne iš Kinijos, o iš vietinio gamintojo, savaime yra pasiekimas.

Gintaras Ramašauskas / Redakcijos archyvo nuotr.

Kita vertus, asmeniškai neteko susipažinti su išvadomis, kaip dirba tie du bandomieji elektriniai autobusai, kokia jų pasiekiama nauda, ar jie pasiteisino, ar su jais viskas techniškai gerai. Tačiau paprastai bloga informacija sklinda greičiau ir plačiau už gerą, tad jei su jais būtų kažkas negerai, visi apie tai jau kalbėtų.

Dar vienas klausimas – kaip žadama atriboti eismo juostas, skirtas elektriniams autobusams. Kol kas, nemačius tų schemų, sudėtinga kažką komentuoti.

Apklausa parengta bendradarbiaujant su Klaipėdos miesto savivaldybe.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Labai gerai

Labai gerai portretas
Kad yra perkami autobusai iš Klaipėdos gamintojų. Reikia tokius gamintojus visokeriopai skatinti. Gerai ir tai, kad jie elektriniai, nes viso pasaulio ateitis yra elektrinis transportas, ne kitaip. Ir gėda klausyti reportažus per radiją, kaip blogai yra elektrinis transportas. Gėda! Ar tai reiškia, kad kažkas kažko negavo ir dabar pprasidėjo gąsdinimai, kad miestui pirks vandenilinius, dujinius ir kitas nesąmones? Ar jūs bent įsivaizduojat, kiek kainuoja vandenilinis autobusas ir kokia jo priežiūros kaina? Tai brangiau už bet kurį ferarį.Todėl nereikia mums kliedėti nesąmonių per radiją, kurią po tokių reportažų su bukais pamokymais tik norisi išmesti per langą.

Sigitas

Sigitas portretas
Sveikintina ir džiugu t.y. kad Klaipėdos ateitis siejamas su ekologišku viešoju ir asmeninių transportu. Visas džiugsmas kaip mat subliuška-ištirpsta lyg iš šaldyklio paėmus ledo kubelius. Kodėl? Todėl kad jau trisdešimt metų Klaipėdoje nėra išvystyta miesto kelių infrakstruktūra, o jau norima step the step įgyvendinti ekologiškąjį viešąjį transportą. Kas svarbiausia gyventojų tarnautojai demostratyviai-sąmoningai tą žinia Klaipėdos miesto gyventojus nori taip užliuliuoti, kad jie užmirštu apie ekologišką tramvaju. Taip pat dar yra ne aišku t.y. kaip dirba tie du bandomieji elektriniai autobusai ir kinų gamybos elektrinis autobusas ir kokia jų pasiekiama nauda, ar jie pasiteisino, ar su jais viskas techniškai gerai. Todėl labai blogai kad Klaipėdos miestas dar turi tokius vadinamus tarnautojus kurie vis dar serga VASIUKĮ utopinių projektų kūrimais ir jų įgyvendinimų.

klp

klp portretas
kaimo buduliai įsivaizduoja tramvajų su dideliais gelezinkelio bėgiais ir bildančiais vagonais.Reiktų išvažiuoti truputį toliau nuo savo namų ir pamatyti kaip atrodo šiuolaikiniai tramvajai
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių