- KLASCO inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Viešojoje erdvėje vis pasirodant pranešimams, kuriuose KLASCO tendencingai kaltinama tarša, bendrovė primena taikanti moderniausias ir efektyviausias aplinkosaugos priemones, naudojamas ir kituose Europos uostuose. Viešai pasiekiamais oro kokybės tyrimo (OKT) stotelės, įrengtos KLASCO teritorijoje duomenimis, gegužę aukščiausias užfiksuotas oro taršos rodiklis buvo 4 kartus mažesnis, nei leidžiama norma. Kovą ir balandį OKT stotelės fiksavo panašius rodiklius. Todėl vieši kaltinimai oro tarša yra nepagrįsti objektyviais faktais.
„KLASCO naudojamos moderniausios ir efektyviausios, kituose Europos uostuose taikomos aplinkosaugos priemonės. Remdamiesi kitų panašaus lygio uostų patirtimi ir aplinkosaugos specialistų rekomendacijomis, prieš metus parengėme ir įgyvendiname ilgalaikį priemonių planą, kurį suderinome su Aplinkos apsaugos agentūra. Negana to, jau sutarėme su Klaipėdos Universiteto mokslininkais dėl plano peržiūrėjimo ir patobulinimo“, – sakė KLASCO infrastruktūros direktorius Vidas Endzinas.
Pasak Vido Endzino, į naujas aplinkosaugos priemones pernai KLASCO investavo apie 700 tūkst. eurų ir šias investicijas tęsia. „Šiuo metu daugiau dėmesio skiriame birių krovinių, kurie gali sukelti dulkėjimą, logistikos organizavimui taip, kad kroviniai KLASCO teritorijoje būtų sandėliuojami kuo mažesnėmis partijomis vienu metu. Taip pat intensyviai naudojame krovinių drėkinimą krovos metu, dulkių surinkimo filtrus ir sieneles, birius krovinius dengiame jų sandėliavimo metu, periodiškai plauname prieigas prie įvažiavimo į KLASCO teritoriją, suspausto oro sistema valome išvažiuojančių automobilių ratus“, – priemones vardijo KLASCO infrastruktūros direktorius.
„KLASCO taikomos technologijos bei krovos priemonės sparčiai keičiasi, o pastaraisiais metais krovos metu susidarančių kietųjų dalelių kiekį sumažinome iš esmės. Todėl nemalonu girdėti nepagrįstus viešus kaltinimus apie tai, kad vėluojame su investicijomis. Mes taip pat jau ilgą laiką esame suinteresuoti perkelti dalį birios krovos į Smeltės pusiasalį. Tačiau tam reikalinga pritaikyta infrastruktūra, kuri priklauso nuo KVJUD infrastruktūros plėtros planų“, – teigia Vidas Endzinas.
Šiuo metu KLASCO jau taiko šias pagrindines priemones dulkėtumui ir poveikiui aplinkai mažinti:
– Iškrovimo vietose naudojamos vandens patrankos, laistomi pravažiavimo ir technologiniai keliai;
– Krovos metu bendrovė naudoja transporterius su magnetu krauti geležies rūdos produktus į rietuves;
– Įrengti mobilūs dulkių sulaikymo ekranai ir vagonų iškrovimo stočių užsidarymo grotos technologiniam proceso dulkėtumui sumažinti;
– Transporterių linijose naudojami dulkių surinkimo filtrai;
– Krovos metu naudojami dulkių slopinimo įrenginiai su dulkes absorbuojančiu preparatu;
– Į laivą ir iš jo transportuojant krovinius naudojami tik uždaro tipo konvejeriai (lauderiai).
KLASCO yra įdiegti ir nauji darbo organizavimo metodai bei technologijos medžiagų dulkėjimui mažinti ir dulkių sklaidai riboti:
– Bendrovės personalas nuolat kontroliuoja ir stebi vaizdo stebėjimo priemonėmis KLASCO teritorijoje vykdomą veiklą, oro monitoringo stotelės duomenis ir, esant poreikiui, koreguoja krovos darbus, ar nedelsiant juos stabdo;
– Sumažintas krovinių rietuvių aukštis, birūs ir dulkantys kroviniai pilami iš ne aukštesnio, kaip 1 metras, aukščio;
– Birias medžiagas kraunant griebtuvu, pasėmus medžiagos, griebtuvas sandariai uždaromas. Iš griebtuvo medžiaga išpilama kuo lėčiau ir mažesniu kaip 1 metro atstumu nuo kaupo;
– Kraunant mechaniniais krautuvais į transporto priemonę, medžiagos pylimo greitis ir aukštis išlaikomas kuo mažesnis; krovimo vieta parinkama taip, kad visa kraunama medžiaga patektų į transporto priemonę;
– Transporto priemonių krovos darbai pagal galimybes organizuojami tik sandėlio viduje, ne išorėje;
– Bendrovė taip pat drėkina ir valo gatves Vitės gyvenamųjų namų teritorijoje savo turimomis priemonėmis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...
-
Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...
-
Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...
-
„Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį2
Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...
-
Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...
-
Terminalo pavadinimas – ne vienas
Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...
-
Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį1
Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...
-
Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!3
Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...
-
Lapkričio pabaiga – nežiemiška
Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...
-
Į svečius pas merą – „pasimatuoti“ kėdės1
Klaipėdos vadovo Arvydo Vaitkaus feisbuko paskyroje atsirado šmaikštus vaizdo įrašas, kuriame visiems žinomas aktorius klaipėdietis Giedrius Savickas prašo „pasimatuoti“ mero kėdę. Šiuo vaizdo įrašu ...