- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiuo metu Lietuvos valdžios kabinetuose svarstomi Vidaus vandenų transporto kodekso pakeitimai.
Įvairūs pokyčiai
Įprasta, kad Lietuvoje pasikeitus valdžioms dažnai peržiūrimi ir taisomi buvusių valdžių priimti įstatymai. Tačiau yra ir kiti įstatymų keitimo „dirgikliai“ – noras įstatymus pritaikyti naujoms ES direktyvoms.
Aiškinama, kad viena iš priežasčių, kodėl koreguojamas Vidaus vandenų transporto kodeksas, yra ir ES juridinės bazės pokyčiai.
Keičiant 8 Vidaus vandenų transporto kodekso straipsnius ir dar 3 naikinant siekiama aiškiau reglamentuoti vidaus vandenų transporto priemonių klasifikaciją, avarijų saugos tyrimų procesą.
Įvedamas ir mokymo įstaigų, rengiančių vidaus vandenų transporto specialistus ir pramoginių laivų laivavedžius, akreditavimas. Siekiama patikslinti vidaus vandenų transporto specialistų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų pavadinimus ir sąrašą.
Techninę priežiūrą perduos verslui
Naujovių bus ir dėl vidaus vandenų transporto priemonių techninių apžiūrų. Siekiama perduoti vidaus vandenų transporto priemonių, išskyrus burinių jachtų, techninių apžiūrų atlikimą atestuotiems juridiniams asmenims. Iki šiol techninę priežiūrą vykdė Lietuvos transporto saugos administracijos tarnautojai – laivybos inspektoriai.
Šios funkcijos siekiama atsisakyti todėl, kad ta pati administracija ir technines apžiūras vykdė, ir dokumentus išduodavo, ir pati save kontroliuodavo.
Kadangi Lietuvoje labai padaugėjo privačių laivų, prasidėjus laivybos sezonui inspektoriai nebespėdavo patikrinti visų laivų, plūstelėjo skundų lavina.
Manoma, kad, perdavus laivų technines apžiūras atestuotiems subjektams, jos vyktų sparčiau, privatus verslas pritrauktų daugiau reikiamą kvalifikaciją turinčių specialistų. Taip pat viliamasi, kad atestuotas privatus verslas įsigis ir reikiamą įrangą, prietaisus, kurie palengvins laivų techninių apžiūrų vykdymą.
Tai reiškia, kad laivų techninių apžiūrų sistema gali tapti panaši į automobilių apžiūros sistemą.
Išlieka esminis klausimas, kiek didės laivų techninių apžiūrų rinkliava.
Lietuvos transporto saugos administracijoje buvo aiškinama, kad už techninių apžiūrų atlikimą imama valstybės rinkliava nepadengia realių paslaugos suteikimo sąnaudų. Ši paslauga buvusi iš dalies finansuojama biudžeto lėšomis. Aišku, kad, perdavus technines apžiūras vykdyti privatiems subjektams, mokestis kils, nes valstybė privatininkų veiklai finansuoti tikrai neskirs pinigų.
Atskirs komercinę veiklą
Dar vienas esminis pokytis, susijęs su keleivių vežimu laivais reguliariais maršrutais. Kitaip tariant, komercinis vežimas vidaus vandenų laivais bus atskirtas nuo nekomercinio.
Visos, net ir žmogaus raumenų jėga varomos vandens plaukimo priemonės – valtys ar vandens dviračiai, privalės būti registruojami, jei bus naudojami komercinei veiklai arba jei bus eksploatuojami pasienio ruože.
Naujovė ir tai, kad reguliarūs vandens transporto maršrutai turės būti derinami su vietos savivaldybėmis, jei tai daroma vienos savivaldybės ribose. Jei tai daroma kelių savivaldybių ribose, maršrutą derinti jau reikės su Susisiekimo ministerija. Tokia tvarka įvedama tam, kad komercinė veikla būtų geriau matoma, nebūtų vengiama mokesčių.
Kodekse numatoma ir dar viena naujovė – pinigų už įsigytą išankstinį bilietą susigrąžinimo tvarka.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...
-
Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...
-
Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...
-
„Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį2
Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...
-
Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...
-
Terminalo pavadinimas – ne vienas
Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...
-
Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį1
Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...
-
Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!3
Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...
-
Lapkričio pabaiga – nežiemiška
Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...
-
Į svečius pas merą – „pasimatuoti“ kėdės1
Klaipėdos vadovo Arvydo Vaitkaus feisbuko paskyroje atsirado šmaikštus vaizdo įrašas, kuriame visiems žinomas aktorius klaipėdietis Giedrius Savickas prašo „pasimatuoti“ mero kėdę. Šiuo vaizdo įrašu ...