Švenčių laukimas kelia stresą

Prasidėjus gruodžiui, daugelis ne tik turi šventinių pirkinių sąrašus, bet jau yra įsigiję ir dovanų. Dar spalio pabaigoje prasidėjusios komercinės akcijos ir sujudimas žmones įtraukė į ankstyvą ruošimąsi šventėms, kurių laukimas galop ima kelti stresą ir nerimą.

Ruoštis pradeda vis anksčiau

Per Vėlines pasirodžiusios kalėdinės reklamos priminė apie artėjantį laukimo metą ir ragino suskubti ruoštis didžiosioms šventėms.

Respublikinės Klaipėdos ligoninės Psichiatrijos filialo vadovas Mindaugas Būta teigė, kad ne pirmus metus pastebi, jog vos tik baigia galioti nuolaidos žvakutėms, iškart prekyboje pasirodo eglutės ir kalėdinės puošmenos.

Pasak psichiatro, šioje situacijoje laimi komercija ir verslu užsiimantys asmenys, o jų klientai iš tikrųjų nukenčia.

Įtaigiai sukurtos reklamos paveikia žmones, daro įtaką jų sprendimams, skelbiamos didelės nuolaidos sustiprina efektą.

Vis dėlto, kaip teigė M. Būta, šioms pagundoms įmanoma atsispirti, jeigu žmogus suvokia esmę.

„Tam, kad žmogus atsispirtų pagundai ir marketingo įtakai, reikėtų turėti savivoką ir nepulti sekti visų tendencijų. Reikia imti atsakomybę į savo rankas ir valdyti situaciją. Kalėdos, kaip ir kiekvienais metais, ateis, tai nuo mūsų net nepriklauso“, – tikino specialistas.

Šis laikotarpis tik didina nerimą, laukdami kažko, praleidžiame progą susikurti gražiausias gyvenimo akimirkas.

Laukimas lemia nerimą

Ankstyvas pasiruošimas Kalėdoms susijęs ir su jų laukimu. Anot psichiatro, žmonėms laukimas kelia nerimą, o tai trikdo įprastą gyvenimo ritmą, sukelia stresą.

„Iš laukimo nėra naudos. Šis laikotarpis tik didina nerimą, laukdami kažko, praleidžiame progą susikurti gražiausias gyvenimo akimirkas, juk gyventi reikia šiandien, o ar rytojus ateis, negalime būti įsitikinę“, – pabrėžė gydytojas.

Nuolatinio laukimo būsenoje gyvenantys žmonės  vyresniame amžiuje gali pajusti stiprių vidinių priekaištų, esą gyvenimas praėjo, o nuveikta nedaug. Tuomet kamuos sielvartas ir stigs pilnatvės jausmo.

Kalėdos praranda prasmę

Viena svarbiausių metų švenčių, simbolizuojanti Jėzaus gimimą ir suburianti šeimas kartu, tapo dar vienu komercijos objektu.

Pasak gydytojo, marketingas, kuriantis reklamas, pasitelkia žmogaus psichologinius faktorius ir manipuliuoja suvokimu.

„Tai vadinama emociniu marketingu, pasitelkiama taikomoji psichologija ir paveikiamos žmogaus emocijos tam, kad būtų pasiektas reikiamas rezultatas, tad Kalėdų laukimas prarado savo prasmę. Manau, jog surengus apklausą, dalis miestiečių net neatsakytų, ką iš tikrųjų simbolizuoja Kalėdos. Dažnai sakau, jog šeima – tai ramybės uostas, kur gera sugrįžti, tačiau ir čia tendencijos keičiasi – dabar šios šventės švenčiamos ir draugų apsuptyje“, – pastebėjo psichologas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių