Žvejybos uosto prisiminimai sujaudino kapitonus

Bene pirmą kartą vyresnės kartos jūrų kapitonams surengta ekskursija į smarkiai besikeičiančią “Klaipėdos Smeltę” – buvusį žvejybos uostą. Tai grąžino juos į jaunystės laikus.

Artėja įsteigimo jubiliejus

Sparčiais pokyčiais, kurie vyksta Klaipėdos uoste, ypač buvusioje “Rybporto” dalyje, susidomėjo jūrų kapitonai. Daugumos jų laivai šiame uoste būdavo švartuojami grįžę iš reisų.

Šiemet sukanka 70 metų, kai dabartinėje “Klaipėdos Smeltės” teritorijoje buvo įsteigtas Žvejybos uostas. Jūrų kapitonų klubo narių apsilankymas šiame uoste yra tarsi jo steigimo 70-mečio paminėjimo pradžia. Iš 11 “Klaipėdos Smeltėje” apsilankiusių jūrų kapitonų – 8 buvę žvejybos laivų, plaukiojančių bazių ar transportinių refrižeratorių kapitonai.

Tikroji Žvejybos uosto įsteigimo data bus liepą. Ta proga “Klaipėdos Smeltės” vadovas Rimantas Juška jūrų kapitonams pažadėjo dar kartą pasikviesti jūrų kapitonus. Parodyti ir rengiamo bendrovės muziejaus eksponatai. Dalis jų susieta ir su buvusio žvejybos uosto veikla. Išsaugotos Žvejybos uosto darbuotojų garbės knygos nuo 1955 metų.

Yra ir ranka piešta schema, kuri atspindi, kaip klestėjimo laikais atrodė Žvejybos uostas.

Atsivėrė didžiulės erdvės

Jūrų kapitonai po “Klaipėdos Smeltę” vaikščiojo dalindamiesi prisiminimais. Krantinės naujos, stovi galingiausi pasaulyje konteineriniai kranai, bet laivų kapitonai vis tiek prisimena, kokioje vietoje stovėjo mažieji pagalbiniai laiveliai, didesnieji žvejų laivai, transportiniai refrižeratoriai. Prie krantinės nebūdavo vietos tik plaukiojančioms bazėms. Joms, turinčioms 7,7 metro gramzdą, Žvejybos uostas buvo per seklus.

Dabar buvusio Žvejybos uosto teritorijoje gylis – net 14 metrų. Priimami po kelis tūkstančius konteinerių gabenantys dideli konteineriniai laivai.

“Buvęs žvejybos uostas neatpažįstamai pasikeitęs – gal 70–80 procentų. Atsivėrė didelės erdvės laikyti konteineriams. Nors yra žmonių, kurie apgailestauja, jog neliko kažkada kurto žvejybos uosto, bet aš manau, kad laikas keičiasi ir reikia žvelgti į priekį”, – teigė Jūrų kapitonų klubo pirmininkas Juozas Liepuonius.

Jis pastebėjo, kad dabartinėje “Klaipėdos Smeltėje” yra nepalyginamai daugiau tvarkos. Netgi vaikščioti po teritoriją galima specialiomis liemenėmis ir tik tam skirtais takais. To Žvejybos uoste niekada nebuvo.

Sentimentai žvejybos laivynui

Jūrų kapitonus “Klaipėdos Smeltėje” pasitikęs ir lydėjęs šios bendrovės generalinis direktorius R.Juška turi sentimentų žvejybos laivynui.

Transportinio laivyno kapitonai prisimena Kauno politechnikos instituto Klaipėdos filialo laivų ir mašinų statybos specialybės jaunuolį, kuris 1981 metais laive “Plaja Chiron” (kapitonas Ričardas Zažeckis) atliko praktiką prie Afrikos krantų.

Iš reiso į Klaipėdą jis grįžo plaukiojančia baze “Tarybų Lietuva” (kapitonas Alfonsas Vaickus).



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kirpėja

Kirpėja portretas
Tas Rimas Vjuška visada buvo subinlaižys, o natūroje tai kaimo berniukas, atvežtas geros moters į miestą.

Neliko zveju -tik runkeliai

Neliko zveju -tik runkeliai portretas
Sioje Valstybeje zvejys ubagas ir sugniuzdytas, apleistas, be jokios perspektyvos. Kazkada Klaipeda kvepejo Progreso backom, zuvimi, zmones buvo laimingi -ejo i juras islaike savo seimas. Siu laiku nudiena, karas , grybauskaites paranoja, melagystes politiku, arogancija. Tiesiog slykstu:) Net zvejo skulptura nori nugriauti, PILNAS IDIOTIZMAS:) Apgailetina destrukcija viskame, ZVEJU NELIKO:(
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių