Prie ieškinio „CityBee“ prisijungė apie 900 žmonių: pasakoja apie jų duomenų panaudojimo atvejus

Prie vartotojų aljanso ieškinio automobilių dalijimosi bendrovei „CityBee“, kurios 110 tūkst. klientų duomenys buvo nutekinti internete, jau prisijungė apie 900 žmonių. 

Ieškovus telkianti advokatė sako, kad duomenis praradę „CityBee“ vartotojai pasakoja apie jų duomenų panaudojimo atvejus, tačiau norintys bylinėtis taip pat perspėjami apie pasekmes.

Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso (LVOA) konsultantė, advokatė Daiva Dumčiuvienė pabrėžia, kad grupiniame aljanso ieškinyje gali dalyvauti tik vartotojai, kurie „CityBee“ paslaugomis naudojosi asmeniniams poreikiams.

„Šiandien yra suskaičiuota apie 900 žmonių, dalis žmonių atsisakė, bet toliau gaunu el. laiškus norinčių prisijungti prie grupės ieškinio ir skaičius nuolat kinta“, – BNS sakė D. Dumčiuvienė.

„Šiuo metu vyksta tinkamų ieškovų sąrašo sudarymas, kokie žmonės realiai gali dalyvauti grupės ieškinyje. Be abejo, nereiškia, kad darbuotojai, kurie naudojosi „CityBee“, negalėtų ginti savo teisių. Tik aljansas negalėtų būti jų atstovu“, – teigė advokatė.

Anot jos, dalis žmonių kol kas nesijungia ir dėl neapibrėžtumo, susijusio su bylinėjimosi finansavimu. Advokatės teigimu, aljansas ieško, kas vartotojams galėtų padengti dalį išlaidų, tačiau potencialių finansavimo šaltinių sako kol kas negalinti atskleisti.

Patiriami nesklandumai yra sistemiški, žmonės patiria juos panašius.

D. Dumčiuvienė sako, kad žmonės jau pasakoja apie atvejus, kai nutekinti duomenys jau sukėlė nepageidaujamų pasekmių. Šiuos atvejus tikrina advokatai.

„Patiriami nesklandumai yra sistemiški, žmonės patiria juos panašius. Pavyzdžiui, dėl įsilaužimo į „Netflix“ paskyras, yra tam tikra grupė žmonių, kurie tą įsilaužimą patyrė. Tai, aišku, turėtų būti patikrinta“, – sakė ji.

„Taip, pat, jeigu, pavyzdžiui, žmogus sumokėjo mokestį pasikeisti vairuotojo pažymėjimą, žinome, kad toks mokestis yra nustatytas – tai yra turtinė žala, kurią jis patiria dėl incidento ir šitą prašys atlyginti“, – tvirtino D. Dumčiuvienė.

Anot jos, vartotojams būtina paaiškinti visas galimas grėsmes ir finansines išlaidas, kuris jie patirtų bylą pralaimėję.

„Bet kada žmogus, prisidėjęs prie bylinėjimosi, turi suprasti jam gresiančias pasekmes. Jis turės atlyginti ne tik savo advokato atstovavimo išlaidas, jis taip pat pralaimėjęs bylą gali atlyginti ir priešingos šalies bylinėjimosi išlaidas. Galima įsivaizduoti, kokia našta gali tekti žmogui“, – sakė D. Dumčiuvienė.

Pasak jos, aljansui bus labai svarbus Valstybinės duomenų inspekcijos sprendimas, ar „CityBee“ aplaidžiai tvarkė klientų duomenis, tačiau jis gali būti priimtas tik po pusmečio.

Vasarį pranešta, kad nusikaltėliai viename iš kibernetinių įsilaužėlių pamėgtų forumų paskelbė trejų metų senumo 110 tūkst. „CityBee“ klientų duomenis.

Pavogti ne tik dalies klientų vardai, pavardės ir asmens kodai, bet ir telefonų numeriai, elektroninio pašto adresai, gyvenamosios vietos adresai, vairuotojų pažymėjimo numeriai bei užkoduoti slaptažodžiai.

Teisės ekspertai tuomet teigė, kad ieškinys galėtų būti tenkinamas tik įrodžius, kad „CityBee“ su klientų asmeniniais duomenimis elgėsi neapdariai. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių