- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Japonijoje sukurtas prekinis ženklas „Hello Kitty“, tapęs pasauliniu žavumo simboliu, penktadienį mini savo įkūrimo 50-ąsias metines.
Vaikiško stiliaus katytė su rožiniu kaspinėliu kūrėjams japonams iki šiol krauna šimtamilijoninį pelną. Jos atvaizdas dabar puikuojasi ant visokiausių prekių visame pasaulyje – pradedant rankinėmis ir baigiant ryžių viryklėmis.
Ekspertai teigia, kad paprastas personažo, kuris, kaip teigia „Sanrio“ kompanija, sukūrusi „Hello Kitty“, yra iš tikrųjų ne katytė, o maža mergaitė iš Londono, dizainas nenustos nešti pajamų ir ateityje.
Viena JAV Kalifornijos valstijoje gyvenanti moteris sukaupė tiek daug „Hello Kitty“ prekės ženklo atributikos, kad jos vyras pastatė jai rožinę pašiūrę joms laikyti.
Jos kolekcijoje yra tūkstančiai žaislų ir kitų daiktų su „Hello Kitty“ atvaizdu, pradedant akiniais nuo saulės, foteliu ir baigiant kramtomosios gumos aparatais.
„Žinote, mano amžiaus žmonėms dažnai sakoma, kad „Hello Kitty“ skirta mažiems vaikams, bet aš iš to juokiuosi“, – sakė Helen iš Riversaido apygardos, prisipažinusi, kad jai daugiau nei 50 metų.
Helen, kuri vairuoja visureigį su „Hello Kitty“ atvaizdu ir vadovauja vietiniam gerbėjų klubui „Hello Kitty SoCal Babes“, yra apsėsta šio personažo nuo pat tada, kai jis XX amžiaus 8-e dešimtmetyje pasirodė JAV.
Didžiulė „Hello Kitty“ pliušinių žaislų kolekcija suteikia jaukumo ir šilumos, teigė ji, pasakodama, kad gali valandų valandas praleisti tarp minkštų žaislų, kurių daugelis yra reti.
Pasak moters, šie žaislai padeda sveikti jos vidiniam vaikui.
Meilumu spinduliuojanti katytė „Hello Kitty“ pirmą kartą pasirodė ant vinilinės piniginės.
Nuo to laiko ji papuošė tūkstančius oficialių ir neoficialių gaminių. „Hello Kitty“ atvaizdą galima pamatyti ant tokių garsiausių prekių ženklų gaminių kaip „Adidas“ ir „Balenciaga“.
Šis fenomenas nesiliauja: kino kompanija „Warner Bros“ ruošiasi kurti filmą, o kitais metais atogrąžų Kinijos Hainano saloje bus atidarytas naujas „Hello Kitty“ pramogų parkas.
Nuo to laiko, kai 2020-aisiais „Sanrio“ vairą iš savo senelio perėmė Tomokuni Tsuji (Tomokunis Cudžis), bendrovės akcijų kaina išaugo daugiau nei septynis kartus, o jos rinkos vertė viršijo trilijoną jenų (6,26 mlrd. eurų).
„Grynas produktas“
„Būtų kvaila ir ciniška sakyti, kad mums nereikia šių minkštų, pūkuotų, rožinių daiktų“, – naujienų agentūrai AFP sakė Christine R. Yano (Kristin R. Jano) iš Havajų universiteto.
Tiesą sakant, „atsižvelgiant į nuolatinę įtampą šiuolaikiniame gyvenime, galbūt mums jų reikia labiau nei bet kada anksčiau“, sakė knygos „Pink Globalization“ apie prekinį ženklą „Hello Kitty“ autorė Ch. R. Yano.
„Tai nėra reiškinys, kuris nyksta ar greitai išnyks“, – pridūrė ji.
Priešingai nei apie kitus japonų kūrinius, tokius kaip pokemonai arba „Drakonų kova“ (Dragon Ball), apie personažą, kurio pilnas vardas yra Kitty White (Kiti Vait), pasakojama minimaliai.
Ji turi seserį dvynę Mimmy (Mimi), vaikiną „Dear Daniel“ (Brangųjį Danielį) ir kačiuką, sako „Sanrio“. Ji mėgsta mamos keptą obuolių pyragą ir svajoja tapti pianiste arba poete.
Visa kita palikta gerbėjų vaizduotei – kaip ir „abstraktus, nuogas dizainas, kuris paprastumu ir elegancija gali patraukti daugelio žmonių dėmesį“, aiškino Ch. R. Yano.
„Aš ją vadinu grynu produktu“, – pridūrė tyrėja.
Anot kai kurių feministų, tai, kad „Hello Kitty“ neturi burnos, simbolizuoja nesavarankiškumą, tačiau „Sanrio“ pasaulinio prekės ženklo valdymo vadovė Yuko Akiyama (Juko Akijama) teigė, kad tai leidžia personažui atspindėti įvairias emocijas.
„Jei liūdna, „Hello Kitty“ jus paguos. Jei esi laimingas, „Hello Kitty“ su tavimi pasidalins laime“, – pažymėjo Y. Akiyama
Meilumo reiškinys „kawaii“
Tarp garsių „Hello Kitty“ gerbėjų yra Lady Gaga (Leidi Gaga), Nicki Minaj (Niki Minaž) ir Katy Perry (Keti Peri). Šiuo prekiniu ženklu žavisi ir karališkosios šeimos atstovai. Šiais metais su gimtadieniu ją pasveikino ir Jungtinės Karalystės (JK) karalius Charlesas III (Karolis III).
„Hello Kitty“ socialinio tinklo „TikTok“ paskyroje nurodyta, kad ji yra „ypatingai mielų dalykų generalinė direktorė“. Jos paskyroje galima rasti juokingų memų bei filmukų apie tai, kaip ji praleido dieną JAV beisbolo rungtynėse. „Hello Kitty“ paskyra turi 3,5 mln. sekėjų.
„Hello Kitty“ įkūnija reiškinį „kawaii“, kuris, išvertus iš japonų kalbos, reiškia mielumą, žavumą. „Hello Kitty“ atvaizdas taip pat vilioja į Tokiją atvykstančius turistus.
„Sanrio Puroland“ pramogų parke, į kurį verslininkė Kim Lu iš Manilos per atostogas atsivežė savo ketverių metų dukterėčią, eksponuojami 50 metų jubiliejaus proga sukurti plakatai.
„Tai tikrai yra mūsų prioritetas čia, Tokijuje“, – sakė ji.
„Tiesą sakant, mes tikrai nežinome“, kodėl „Hello Kitty“ sulaukė nenusakomos sėkmės, sakė 36-erių Kim Lu.
„Manau, kad tai „kawaii“ žavesys“, – pridūrė ji.
„Sanrio“ priklauso autorinės teisės į šimtus kitų populiarių personažų, o „Hello Kitty“ dabar sudaro 30 proc. pelno, palyginti su 75 proc. prieš dešimtmetį.
Tačiau prekinį ženklą „Hello Kitty“ vis dar mėgsta 23-jų Rio Ueno, kuri naktiniu autobusu su draugu iš šiaurinio Japonijos Niigatos regiono atvyko į parką.
„Nuo pat vaikystės mane supo „Hello Kitty“ prekės“, – sakė pūkuotu „Hello Kitty“ megztiniu vilkinti R. Ueno, nešina „Hello Kitty“ rankine ir žaislu.
„Ji man visada buvo artima ir noriu, kad taip ir liktų“, – pridūrė ji.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tvarkomas brolių Antano ir Jono Juškų etninės kultūros muziejus
Buvusi Vilkijos (Kauno rajonas) klebonija – išskirtinė. Čia 1862–1863 m. gyveno kunigas, etnografas, tautosakininkas leksikografas Antanas Juška (1819–1880). ...
-
Aktoriai kviečia į susitikimus
Lapkritį tęsis Klaipėdos dramos teatro žiūrovų klubo „Teatras be uždangos“ susitikimai su čia vaidinančiais aktoriais. Netrukus vyksiančiame susitikime bus diskutuojama apie Agatos Dudos-Gracz režisuotą spektaklį „Tarp Lenos koj...
-
K. Kleizienė ir jos žvilgsnis (ne tik) į save
„Tapau moteris, nes jas pažįstu... Nes pati esu moteris“, – taip savo kūrybą pristato Kristina Kleizienė. „Parko galerijoje“ kartu su „Pagalbos moterims linija“ atidaryta jos kūrinių paroda „Į save“...
-
„Daug gyvenimo sričių be romėnų ir graikų nebūtų tokios, kokios yra, o gal ir apskritai jų nebūtų“
Jauni vilniečiai toliau skaito antikinę literatūrą projekto Skaitantis Vilnius rėmuose. VAGOS grupė, Klasikų asociacija ir Vilniaus miesto savivaldybė kviečia į trečiąjį susitikimą su Antikos tyrinėtojais – šį kartą tai – Au...
-
Aitvarų festivalis skleidė žinią
Pietų Afrikos Respublikoje paplūdimyje surengtas spalvingų aitvarų festivalis, kuriuo siekta atkreipti dėmesį į žmonių psichikos sveikatos problemas. Keiptauno tarptautinis aitvarų festivalis organizuotas 30-ą kartą, į jį dalyviai atvyko net i&sc...
-
Estų menininkų parodoje – skirtingi žvilgsniai į pasaulį
„Mūsų paroda eksponuojama abipus Kauno Rotušės aikštės ir man ši idėja – savotiškai romantiška“, – sako kaunietis tapytojas Reiu Tüüras, seniausios Estijos menininkų grupės „Kurs...
-
Klaipėdos piliavietės teritorijoje bus įrengta meninė kompozicija „Vėjų rožė“
Klaipėdos piliavietės teritorijoje bus įrengta meninė kompozicija „Vėjų rožė“ su taktiliniu Klaipėdos pilies maketu, antradienį pranešė savivaldybė. ...
-
L. Gutausko „Pažado žemė“ kviečia į atminimo vakarą Rašytojų klube
Visi poezijos ir dailės gerbėjai spalio 30 dieną, trečiadienį, 18 val., laukiami sostinės Rašytojų klube (K. Sirvydo g. 6) – čia vyks dailininko, rašytojo Leonardo Gutausko atminimo vakaras su jo nespausdintos poezijos rinktin...
-
Naujame albume – istorinės gamyklų nuotraukos
Kauno miesto muziejus ne tik kaupia miesto istoriją ir skirtingus miestiečių gyvenimus atspindinčius eksponatus, pristato juos parodose ir nuolatinėse ekspozicijose, bet ir viešina juos teminiuose leidiniuose, populiarina televizijos ir radijo laid...
-
Kaip Aristotelis padeda jaunam žmogui atrasti prasmingas studijas ir sėkmingą darbą?3
Sulig spalio paskutinėmis dienomis į pabaigą artėja VAGOS grupės, Klasikų asociacijos ir Vilniaus miesto savivaldybės inicijuotas projektas Skaitantis Vilnius. Žinoma, intencija, kad jauni žmonės skaitytų, lavintų save knygomis ir atrastų paspirti...