Desertas technikos gurmanams

Lygiai po savaitės – kovo 28-ąją – visoje Europoje bus duotas startas sėkmingiausio visų laikų "Mercedes-Benz" modelio (Vokietijoje daugiau nei 40 proc. visų prabangių sedanų paženklinti E raide), E klasės sedano prekybos pradžiai. Štutgarte veikiančios bendrovės inžinieriai tikina, kad šis ratuotas delikatesas įdarytas visomis moderniausiomis technologijomis, kokios tik lig šiol išrastos.

Naujos formos

Šįkart dizaineriai keturių "akių" žvilgsnį pakeitė į stačiakampius, tiesiogiai susijusius su originaliomis kubizmui būdingomis geometrinėmis formomis. Naujasis žibintų dizainas suteikia preciziškai į sparnus įtaisytų brangakmenių įspūdį. Radiatoriaus grotelės su erdviniu chromuotu apipavidalinimu, dinamiškas smailėjantis kėbulas ir tvirtesnė išvaizda byloja, kad šis automobilis – verslo klasės sedano įsikūnijimas. Sudėtingas linijų ir paviršių žaismas yra vienas iš šiuolaikinio "Mercedes-Benz" dizaino skiriamųjų ženklų. Šio dizaino koncepcija naujojoje E klasėje buvo ištobulinta iki smulkiausių detalių. Automobilio gale ši harmoninga tėkmė baigiama nauja ypatybe – gracinga linija, aplenkiančia galinių ratų arkas ir suteikiančia lengvą formą galinių sparnų kontūrui.


Gamintojų nuotr. Permainos: E klasės kėbulas tapo kampuotas, o žibintų schema – aštri.

XXI a. simboliai

Pristatydami prabangų sedano rinkos debiutantą, "Mercedes-Benz" ambasadoriai mūsų šalyje, bendrovės "Silberauto" vadybininkai tikino, kad jau bazinės komplektacijos devintos kartos E klasės modelis turi kone visas saugumo ir komforto sistemas, kokios tik šiandien yra žinomos. Pavyzdžiui, čia montuojamas ir vairuotojo dėmesio kontrolės analizatorius, kuris pradeda žadinti prie vairo esantį žmogų, o žibintai automatiškai perjungia ilgąsias ir trumpąsias šviesas.

Nepamiršta garsioji PRE-SAFE sistema, kuri nuolat analizuoja padėtį kelyje ir iškilus pavojui arba nustačiusi, kad vairuotojas reaguoja neadekvačiai, savarankiškai imasi veiksmų, kuriais būtų išvengta incidento arba jo padariniai būtų kaip galima švelnesni: atsižvelgiant į aplinkybes, elektronika gali ekstremaliai stabdyti automobilį, paruošti saugos pagalves, įtempti diržus, šiek tiek palenkti sėdynes ir t. t.

Papildomai galima užsakyti naktinio matymo sistemą (angl. – "Night View Assist"), jau išbandytą S klasėje. Skirtumas tik tas, kad "Mercedes-Benz" patobulino šią sistemą įdiegdama pėsčiųjų atpažinimo funkciją – kai tik elektronika identifikuoja žmogų, esantį prieš automobilį, prietaisų skydelio monitoriuje užsidega specialus signalas.

Išvengti nemalonių situacijų E klasės naujoko vairuotojams padės "Lane Safety" paketas, kuriame yra vadinamųjų aklųjų zonų perspėjimo sistema (angl. – "Blind Spot Assist") ir naujos konstrukcijos važiavimo juostos išlaikymo pagalbos sistema (angl. – "Lane Keeping Assist"). Kai sistema aptinka, kad automobilis išvažiavo iš eismo juostos, vairuotojas apie tai informuojamas specifine vairo rato vibracija. Už stiklo esanti kamera taip pat naudojama naujoje pasirenkamojoje greičio ribojimo pagalbos sistemoje (angl. – "Speed Limit Assist"), kuri atpažįsta greičio ribojimo ženklus ir tai informuoja specialiu ženklu spidometre.

Iš viso radikaliai pasikeitusios E klasės modelis turi net 20 naujų elektroninių pagalbos ir saugumo sistemų.

Vokiečiai tikina, kad dėl sumanių "Mercedes-Benz" technologijų ilgos kelionės bus dar patogesnės nei lig šiol. Pažangios kėbulo technologijos užtikrina iki 30 proc. didesnį standumą, daugiau vietos keleiviams. Nauja pakaba, kurios amortizatoriai automatiškai prisitaiko prie vairavimo stiliaus ir kelio dangos. Kaip papildoma įranga siūloma nepriklausoma pneumatinė pakaba, veikianti su elektronine slopinimo sistema.

Jėgos politika

E klasės automobilių pirkėjai galės pasirinkti iš gausios variklių modifikacijų eilės. Jų net vienuolika – penki dyzeliniai ir šeši benzininiai. Dyzelinių variklių gerbėjams siūlomi trys 4 cilindrų 2,1 l darbinio tūrio motorai su turbinomis (136 AG, 170 АG ir 204 AG) ir V6 formos E 350 CDI (231 AG) ir E 350 BlueTEC (211 AG).

Benzininių variklių sąraše "Mercedes-Benz" įvykdė strategines permainas ir didelio darbinio tūrio atmosferinius jėgos agregatus pakeitė naujais, lengvais, efektyviais turbininiais motorais su tiesioginio benzino įpurškimo sistema. Dabartiniai turbininiai varikliai techniniais duomenimis prilygsta ankstesnės kartos V6 formos motorams.

Visoms modifikacijoms bendra tai, kad "Mercedes-Benz" gerokai sumažino degalų sąnaudas. Pavyzdžiui, naujųjų 4 cilindrų variklių vidutinės degalų sąnaudos sudaro tik 5,3 l šimtui kilometrų, o CO2 emisija siekia 139 g kilometrui (degalų sunaudojimas sumažėjo 23 proc.). Visi E klasės varikliai atitinka "Euro-5" ekologijos standarto reikalavimus, o E 350 BlueTEC jau dabar atitinka "Euro-6" reikalavimus, nors jie įsigalios tik 2014-aisiais.


E klasės istorija

Vidutinės klasės lengvieji automobiliai "Mercedes-Benz" visada buvo ypač svarbūs visoje modelių gamoje. Per pastaruosius 60 metų šios klasės ratuočių parduota daugiau nei dešimt milijonų.

Dabartinės E klasės pirmtaku laikomas "Mercedes-Benz 170 V", kuris pradėtas gaminti 1936-aisiais. Nuo 1947 m. gaminamas 170 V modelis buvo pirmas keleivinis šios bendrovės automobilis po Antrojo pasaulinio karo. Metams bėgant šis modelis tapo įmonės keleivinių automobilių pagrindu, išsiskiriantis važiavimo patogumu ir saugumu, mažomis degalų sąnaudomis.



1953-iųjų rugpjūtį nuo "Mercedes-Benz" konvejerio nuriedėjo pirmasis 120 serijos modelis, simbolizuojantis naujos automobilių eros pradžią. Trijų dalių automobilio kėbulas leido padidinti automobilio saugumą. Šis modelis sulaukė nemažai techninių patobulinimų, priekiniai ratai buvo sumontuoti ant porėmio, o 1955 m. "Mercedes-Benz" patobulino galinės ašies valdymą, pristatydama vieno lanksto švytuojančią ašį.



Kitas žingsnis modernios E klasės link žengtas 1961 m., kai buvo pristatytas W 110 modelis. Šios serijos modelių kėbului buvo grąžinta prabangaus sedano išvaizda. Įvairūs kėbulų gamintojai ant W 110 važiuoklės montavo įvairius specialios paskirties kėbulus (pavyzdžiui, greitosios pagalbos automobilius). Pirmą kartą bendrovė pasiūlė modelį universalo kėbulu.

115 ir 114 serijos sedanai (1968–1976 m.) buvo pirmi atskiros "Mercedes-Benz" aukštesnės vidutinės klasės atstovai. Šis kėbulas išsiskyrė harmoningomis proporcijomis ir tiesiomis linijomis, tačiau buvo kompaktiškas, palyginti su tuo metu gyvavusiais dideliais prabangiais modeliais.

1975–1985 m. laidos 123 serijos modelis tapo aukštesnės vidutinės klasės "Mercedes-Benz" pirmtaku. Visame pasaulyje parduota daugiau nei 2,5 mln. šių automobilių.



Pirmoji "Mercedes-Benz" automobilių šeima (124 serija), vadinta E klase, pristatyta 1984-aisiais.



1995 m. pristatyti E klasės modeliai į pasaulį žvelgė pro keturias "akis". Dėl šio naujo įvaizdžio pelnytas "Red dot" dizaino apdovanojimas.

Aštunta sėkmingiausio "Mercedes-Benz" E klasės karta buvo pristatyta 2002 m. Jo pirmtako dvigubų žibintų dizainas buvo interpretuotas naujai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

algis

algis portretas
ojojoj, reikia, kad Silberauto daug uzsiveztu situ mersu, nes tikrai greit juos ispirks ekonominio pakilimo nupeneti lietuviai:))

Saulius1

Saulius1 portretas
" Mercedes-Benz 170 V", kuris pradėtas gaminti 1936-aisiais. Nuo 1947 m. gaminamas 170 V modelis ..." Tai vis tik - nuo 1936 ar 1947 metų gaminamas šis modelis???

Saulius1

Saulius1 portretas
Aišku, gaila kad straipsny nepateikta automobilio kaina. Nors - dar pusmetis, ir šį 'stebuklą' galėsim įsigyt už dabartinio eilinio auto kainą.
VISI KOMENTARAI 3

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių