- Ingrida Žirlienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ramybės valandos turėtų galioti visiems? Lietuvoje galioja taisyklė, draudžianti triukšmauti po 23 val., tačiau ne visiems „triukšmadariams“ ji taikoma. Naktimis iš oro uostų kylantys ir besileidžiantys lėktuvai ne tik kelia nemažą triukšmą, bet ir sukelia didelių nepatogumų keleiviams. Tad Vilniaus savivaldybės taryba vasaros pabaigoje ruošiasi svarstyti klausimą dėl naktinių skrydžių panaikinimo Vilniaus oro uoste (VNO).
Saugodamos savo piliečių sveikatą ir ramybę, Europos Sąjungos valstybės, kuriose oro uostai yra miestų, o ne užmiesčių teritorijoje, draudžia naktinius skrydžius. Išimtis taiko tik Baltijos šalių oro uostai, kuriuose „naktinis gyvenimas“ tiesiog verda. Palaipsninis tokių naktinių skrydžių perkėlimas į dieninį laiką – politinės partijos „Laisvė ir teisingumas“ lyderio, Vilniaus miesto tarybos nario Artūro Zuoko iniciatyva.
„Lietuvos piliečiai turi teisę gauti tokias paslaugas, kokias gauna didžioji dalis Europos Sąjungos piliečių, todėl valdžios institucijos turi užtikrinti bendrą tvarką, egzistuojančią ES“, – tikino politikas.
Artūras Zuokas. L. Balandžio/BNS nuotr.
Politikas skaičiuoja, kad nakties metu nuo vidurnakčio iki 6 val. ryto Vilniaus oro uoste vykdoma vidutiniškai 20 skrydžių, pusė jų – užsakomieji poilsiniai skrydžiai. Ne tik ramesnių naktų be triukšmo ir lėktuvų ūžimo galima tikėtis po sprendimo riboti naktinius skrydžius.
„Juk keleiviams taip pat nepatogu, kai skrydžiai rengiami naktį. Naktiniai skrydžiai kelia diskomfortą, žmogus pervargsta, be to, toks kelionės būdas keleiviui yra kur kas brangesnis“, – tęsė A. Zuokas.
Yra ir dar viena problema, susijusi su naktį rengiamais skrydžiais, kurią ne vienas keleivis yra pastebėjęs ir tuo pagrįstai piktinęsis.
„Dažnai lėktuvai į Lietuvos oro uostus vėluoja. Kodėl? Užsienio skrydžių kompanijos žino, kad į Vilnių atskristi galima bet kada, skrydžiai „nustumiami“, prioritetas teikiamas maršrutams į kitus oro uostus“, – pridūrė pašnekovas.
Pasak A. Zuoko, per pastaruosius ketverius metus VNO jau buvo įgyvendinta ne viena triukšmą mažinanti priemonė: orlaiviams tupiant ar leidžiantis jau laikomasi nuoseklaus leidimosi procedūrų, taip pat taikomas draudimas nakties metu naudoti variklių traukos ir eleronų reversą stabdant. Kylant taip pat taikomos triukšmą mažinančios procedūros.
Paklausti apie iniciatyvą palaipsniui atsisakyti naktinių skrydžių, Vilniaus oro uosto atstovai teigia, kad orlaivių keliamo triukšmo valdymas yra tarp prioritetinių Lietuvos oro uostų darbų ir „kad vyksta kompensavimo procesas už triukšmą mažinančių priemonių diegimą gyventojams, įsikūrusiems arčiausiai oro uostų. Vertinamos naktinio triukšmo mokesčio įvedimo galimybės“. A. Zuokas šiuo klausimu skeptiškas: ar neteks visiems mokesčių mokėtojams, mokėti už skrydžių bendrovių ir oro uosto norus papildomai pasipelnyti apkraunant lėktuvus naktį?
Savaime suprantama, kad sprendimas panaikinti naktinius skrydžius turėtų būti įgyvendinamas palaipsniui, nes oro uostams reikėtų laiko prisitaikyti prie naujos tvarkos.
„Dabar per valandą Vilniaus oro uoste vidutiniškai vyksta trys skrydžiai. Atsisakius naktinių, per valandą vidutiniškai vyktų keturi lėktuvų skrydžiai. Beje, VNO laisvai gali aptarnauti nuo 12 iki 20 lėktuvų skrydžių per valandą prie dabartinio aptarnavimo lygio“, – įsitikinęs A. Zuokas.
Vilniaus savivaldybės tarybai teikiamame sprendimo projekte siūloma, kaip per trejus metus būtų galima atsisakyti naktinių skrydžių.
Kitąmet būtų atsisakoma visų užsakomųjų skrydžių, 2026 metais reguliarūs oro kompanijų skrydžiai būtų draudžiami nuo 1 val. nakties iki 5 val. ryto. Per 2027 metus palaipsniui būtų pereinama prie reguliarių skrydžių draudimo nuo vidurnakčio iki 6 val. ryto. A. Zuokas įsitikinęs, kad Lietuvai, kaip ir Vakarų Europai, gyventojų sveikata ir gerovė yra svarbiau nei skrydžių bendrovių pasipelnymas. Todėl partija „Laisvė ir teisingumas“ kviečia pasirašyti PETICIJĄ „Dėl naktinių skrydžių ribojimo nuo 00 val. iki 6 val.“, kurioje reikalaujame įgyvendinti europinę praktiką ir užtikrinti žmonių teisę į nakties poilsį.
„Kviečiu pasirašyti ne tik tuos, kurie praktiškai atsidūrė ant „tūpimo–pakilimo“ tako – čia galime paminėti ir Karmėlavos gyventojus, bet ir visos Lietuvos gyventojus, kuriems naktinė kelionė iki oro uosto tampa išbandymu ir sveikatai, ir piniginei“. – sakė partijos „Laisvė ir teisingumas“ pirmininkas A. Zuokas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mirė pirmasis VRK pirmininkas V. Litvinas
Mirė pirmasis atkurtos nepriklausomos Lietuvos Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) pirmininkas Vaclovas Litvinas. Jam buvo 73-eji, pirmadienį pranešė VRK. ...
-
Aplinkos viceministrai – G. Ričkutė ir J. Ruškys
Pirmadienį darbą pradėjo du nauji aplinkos viceministrai – Giedrė Ričkutė ir Justas Ruškys. ...
-
Premjerė lankysis Palangoje, susitiks su Lietuvoje stovyklaujančiais vaikais iš Ukrainos
Premjerė Ingrida Šimonytė pirmadienį lankysis Palangoje, kur susitiks su Lietuvoje stovyklaujančiais vaikais iš karo draskomos Ukrainos. ...
-
Baigiasi Seimo rinkimų dalyvių registracija1
Pirmadienį baigiasi Seimo rinkimų politinės kampanijos dalyvių registracija. ...
-
G. Nausėda Kalvarijos savivaldybėje aptars strateginius projektus Suvalkų koridoriuje4
Prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienį su komanda dirbs Kalvarijos savivaldybėje. ...
-
V. Mitalas: konservatoriai „tempia gumą“ ir vengia derinti eurokomisaro kandidatūrą8
Seimo Laisvės frakcijos seniūnas Vytautas Mitalas sako, kad valdančiosios koalicijos partneriai konservatoriai „tempia gumą“ ir siekia sprendimą dėl eurokomisaro kandidatūros priimti tylomis. ...
-
Seimas imasi senjorų klausimo: savivaldybėse atsirastų nauja koordinatoriaus pareigybė10
Siekiant efektyviau spręsti senjorų problemas, Seimas imasi svarstyti Vyresnio amžiaus žmonių politikos pagrindų įstatymo projektą. ...
-
A. Armonaitė paaiškino, kodėl civilinė sąjunga negrįžo į Seimo darbotvarkę11
Laisvės partijos pirmininkė Aušrinė Armonaitė kartoja – bandymas į Seimo darbotvarkę grąžinti lemiamą balsavimą dėl Civilinės sąjungos įstatymo projekto nėra niekaip susijęs su jos vadovaujamos jėgos parama konservatorių kandidat...
-
Gyventojams nerimaujant dėl „Rheinmetall“ gamyklos, L. Kasčiūnas planuoja susitikti su bendruomene11
Norėdamas atliepti visuomenės nerimą dėl Radviliškio rajone planuojamos statyti Vokietijos karinės pramonės milžinės „Rheinmetall“ amunicijos gamyklos, krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas liepos pabaigoje planuoja s...
-
Telšių taryboje sugriuvus valdančiajai daugumai, ketinama ieškoti naujų koalicijos partnerių1
Telšių rajono taryboje subyrėjus valdančiajai daugumai, savivaldybės socialdemokratų frakcijos seniūnas Kęstutis Gusarovas tikina, kad ketinama diskutuoti apie naujus koalicijos partnerius. ...