V. Čmilytė-Nielsen: opozicijos pasitraukimas iš švietimo susitarimo būtų labai apmaudus

Opozicijos atstovams prakalbus apie svarstymus trauktis iš švietimo susitarimo Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen ragina politinius oponentus nepriimti skubotų sprendimų ir paieškoti sąlyčio taškų.

„Man rodos, apie pasitraukimą taip atvirai yra pasisakęs šiuo momentu tik Ramūnas Karbauskis ir nėra paslaptis, kad jis ne vieną problemą pasitraukimais sprendžia. Ir manau, kad iš kitų opozicijos partijų, frakcijų aš girdėjau kol kas tik pasvarstymus, ar tikrai viskas yra daroma taip, kaip turi būti daroma“, – „Žinių radijui“ trečiadienį teigė V. Čmilytė-Nielsen.

„Ir aš tikrai kviesčiau opoziciją diskusijai su Vyriausybe, didesniam įsitraukimui, nes būtų labai apmaudu, jei mes, pakankamai ilgai ėję link to švietimo susitarimo, aptarę pagrindines gaires, sutarę dėl tikslų, šiandieną imtume atsitraukinėti“, – paragino ji.

Man rodos, apie pasitraukimą taip atvirai yra pasisakęs šiuo momentu tik Ramūnas Karbauskis ir nėra paslaptis, kad jis ne vieną problemą pasitraukimais sprendžia.

Seimo pirmininkė įsitikinusi, kad dėl švietimo susitarimo yra dar nemažai erdvės diskusijoms ir mėginimui derinti pozicijas.

„Mes ne vienu sudėtingu klausimu esame radę susitarimą kaip kad Konstitucijos pakeitimas dėl merų, kur prieš metus atrodė, kad tokio susitarimo pasiekti negalėsime, tačiau tai pavyko. Tai dėl švietimo, kadangi tai tokia svarbi tema, aš tikrai kviesčiau neskubėti trauktis, o visgi paieškoti dar sąlyčio taškų“, – sakė V. Čmilytė-Nielsen.

Šių mokslo metų pradžioje, rugsėjo 1-ąją dieną, politinių partijų vadovai Seime pasirašė nacionalinį švietimo susitarimą, numatantį švietimo politikos tikslus iki 2030 metų.

Lietuvos socialdemokratų partija (LSDP) ir Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga (LVŽS) teigia neatmetantys galimybės svarstyti apie pasitraukimą iš švietimo susitarimo, jei valdantieji ir toliau neatsižvelgs į opozicijos bei savivaldos išsakytas pastabas dėl mokyklų tinklo pertvarkos.

Opozicija kritikuoja, kad valdančiųjų veiksmai vykdant ugdymo įstaigų tinklo pertvarką prasilenkia su nacionaliniame švietimo susitarime numatytu savivaldybių savarankiškumo kriterijumi. Oponentai kritikuoja, kad sprendimai dėl mokyklų tinklo optimizavimo yra priimami nepakankamai įsiklausant į savivaldos poziciją ir neatsižvelgiant į konkrečios savivaldybės situaciją.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Mokytojas

Mokytojas  portretas
Eikit visi ukrainiečių lietuvių kalbos mokinti, o tai nutautėsime
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių