„flyLAL“ narstys prokurorai

Teisėsaugos pareigūnai oficialiai prašomi tirti bankrutuojančios didžiausios Lietuvoje reguliariųjų skrydžių bendrovės "flyLAL-Lithuanian Airlines" akcininkų veiksmus.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, gavęs savo sudarytos darbo grupės išvadas, vakar nutarė kreiptis į prokuratūrą. Darbo grupės vertinimu, yra prielaidų, kad įmonės veikoje yra nusikaltimų, numatytų Baudžiamajame kodekse, požymių: bendrovė vengė mokėti už suteiktas paslaugas, dėl sunkios ekonominės padėties perleido nekilnojamąjį turtą, pasisavino išskrendančio keleivio rinkliavą, esą sąmoningai blogai valdydami įmonę jos vadovai nulėmė jos bankrotą ir padarė didelę žalą kreditoriams, išvengė turtinės prievolės.

Gali būti, kad inicijuojamas tyrimas atsigręš ir prieš buvusį Vilniaus oro uosto, kuriam "flyLAL" skolinga apie 20 mln. litų, vadovą Mindaugą Ivanauską. Jo vadovaujama įmonė neužtikrino, kad už ilgametes skolas jai "flyLAL" įkeistų turtą – to ketinta reikalauti tik 2010 m.

Susisiekimo viceministro Arūno Štaro teigimu, dvejonių kelia ir tai, kad 2005 m. privatizavę "flyLAL-Lithuanian Airlines" (tuometes "Lietuvos avialinijas"), akcininkai skaidė jų veiklą ir kitų įkurtų bendrovių rezultatai dabar yra geri, išskyrus pagrindinę reguliariųjų skrydžių įmonę.

Tačiau pagrindinis netiesioginis "flyLAL" akcininkas Gediminas Žiemelis teigė, kad kai kurios veiklos buvo atskirtos, o kai kurios įkurtos naujos stengiantis sudaryti palankiausias finansavimo sąlygas bendrovių veiklai, nes "flyLAL-Lithuanian Airlines" balanse buvo daug įsipareigojimų.

Jo teigimu, pagal tokį modelį, remdamosi ekonomine logika, veikia žinomos pasaulinės aviacijos verslo grupės, todėl nieko nusikalstama skaidant veiklą nėra.

"flyLAL-Lithuanian Airlines" privatizuota 2005 m. už 25,6 mln. litų, akcininkės "ŽIA valda", "Indeco" ir "Sanitex" įmonei yra suteikusios 47,5 mln. litų paskolų, tačiau ketvirtą 2008 m. ketvirtį akcininkai atsisakė finansuoti nuostolingai veikiančią skrydžių įmonę.


Domisi kinai

Galimomis investicijomis į "flyLAL" besidominčios ketvirtos didžiausios Kinijos oro bendrovės "Hainan Airlines" atstovai bus kviečiami atvykti į Lietuvą ir susipažinti su galimybėmis čia investuoti.

Kinams kontaktus Lietuvoje padėjo užmegzti buvęs Kinijos krepšinio rinktinės treneris Jonas Kazlauskas, nunešęs jų klausimus tiesiai susisiekimo ministrui Eligijui Masiuliui.

"Hainan Airlines" atstovai Susisiekimo ministerijos klausė, ar valstybė sutiktų kapitalizuoti dalį "flyLAL" skolų ir tapti įmonės bendraturčiu, kad Kinijos oro linijos galėtų investuoti. Taip pat jie teiravosi, kas lėmė prastą "flyLAL" finansinę būklę.


Šiame straipsnyje: flylalBankrotas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Jangas

Jangas portretas
Baskteball China per Lietuva eina ... hi hi hi ...:)

virginijus

virginijus portretas
Kinieciai gerai, bet ir Fly Lal vadovybe dare viska, kad Fly Lal testu veikla. Tik ministerijai neuzteko kompetencijos ir noro priimti protingus pasiulymus. Arba politiniai grupiniai interesai neleido.

virginijus

virginijus portretas
Gal, po prokuraturos tyrimo Susisiekimo ministras atsigres veidu i Fly Lal ir isigilins i sesiolika Fly Lalo pateiktu pasiulymu. Mazoms Regioninems avialinijoms be bendradarbiavimo su valstybe ir netiesiogines paramos tokiomis konkurencijos ir krizes salygomis islikti sunku, beveik neimanoma.
VISI KOMENTARAI 4

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių