Ministrė apie patyčias: kiekvienas turime būti pavyzdys vaikams

  • Teksto dydis:

„Manau, kad šioje salėje nėra žmogaus, patyrusio daugiau patyčių nei aš. Tyčiojasi dėl įvairiausių dalykų: dėl to, kad švietimo ir mokslo ministrė yra iš kaimo, kad yra mokytoja, mokyklos vadovė, kad nepatinka išvaizda. Ar jūs galvojate, kad suaugusiajam mažiau skauda? – penktadienį kreipdamasi į Klaipėdos „Vėtrungės“ gimnazijos mokinius po patyčių prevencijai skirto filmo peržiūros kalbėjo švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė. –Vaikai perima suaugusiųjų elgesį, todėl atsiprašau už visus suaugusiuosius, už visus mūsų garsius žmones, kurie rodo jums netinkamą pavyzdį tyčiodamiesi iš kitų“.

Rugsėjo 9-ąją švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė kartu su Lietuvos Prezidentės inicijuotos akcijos „Už saugią Lietuvą“ ambasadore žurnaliste Daiva Žeimyte mokyklose paskelbė dieną „Mes prieš patyčias“. Vidurdienį internetu buvo transliuotas 20 minučių trukmės įkvepiantis Niko Vujičičiaus pasakojimas, skirtas mokiniams.

N. Vujičičius, pasaulyje garsus žmogus, yra vilties ženklas milijonams įvairių tautų žmonių. Dėl savo fiziologinių trūkumų (jis neturi rankų ir kojų) N. Vujičičius patyrė daugybę patyčių. Savo vaizdo pasakojime jis dalijosi sėkminga patirtimi, kaip jam pavyko sustabdyti patyčias ir kaip kiti žmonės gali padaryti tą patį. Jo pasakojimo vaizdo įrašą galima rasti interneto svetainėje www.mespriespatycias.lt. Filmą rekomenduojama žiūrėti 9–12 klasių mokiniams.

„Kovodami su patyčiomis kiekvienas pradėkime nuo savęs – nežeminkime kitų, nesišaipykime. Kiekvienas turime būti pavyzdys mūsų vaikams ir nei privačiame gyvenime, nei viešai eteryje ar kitose žiniasklaidos priemonėse neturime tyčiotis iš kitų“, – teigė švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė.

Po transliacijos mokykla, kiekviena savo nuožiūra, klasėse, grupelėse buvo kviečiamos suorganizuoti ar pamokos trukmės, ar ilgesnę diskusiją, vaizdo siužeto aptarimą. Į vaizdo siužeto peržiūrą ir diskusiją, esant galimybei, rekomenduota pakviesti mokinių tėvus, bendruomenės atstovus. 

N. Vujičičiaus pasakojimą švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė aptarė su Klaipėdos „Vėtrungės“ gimnazijos II klasės mokiniais. Atsirado tokių, kurie prisipažino anksčiau patyrę patyčių, tačiau džiaugėsi Klaipėdos „Vėtrungės“ gimnazijoje su jomis nesusidūrę. Gimnazistai dalinosi savo patirtimi su ministre, pasakojo apie mokyklos gyvenimą.

„Niko pavyzdys rodo, kad nesvarbu, koks tu esi – būk toks, koks nori, tik būk žmogumi. Padėkite vieni kitiems jaustis geriau. Mokykloje reikia gyventi taip, kad joje visi jaustųsi gerai – ir mokiniai, ir mokytojai, ir kiti darbuotojai. Nuo to, kaip vaikai jaučiasi mokykloje, priklauso ir jų ugdymosi motyvacija, ir pasiekimai. Dėmesio patyčių prevencijai niekada nebus per daug“, – kvietė ministrė.

Smurto ir patyčių prevencijos programas 2016 metais įgyvendina 56,3 proc. mokyklų – tai viršija Vyriausybės programos siekinį. Planuojama, kad iki 2020 m. programose dalyvaus ne mažiau kaip 95 proc. mokyklų. Joms įgyvendinti planuojama skirti 1,9 mln. eurų iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų.

„Šiomis lėšomis pirmiausia bus siekiama įtraukti į smurto ir patyčių prevencijos programų įgyvendinimą tas mokyklas, kurios neįgyvendina nė vienos tokios programos, bei tas mokyklas, kurios įgyvendina smurto ir patyčių prevencijos programą, skirtą tik vienam amžiaus tarpsniui, nors mokykloje mokosi skirtingo amžiaus tarpsnio mokiniai“, – pabrėžia švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė.

Švietimo ir mokslo ministerija mokykloms siūlo rinktis įgyvendinti 5 akredituotas smurto ir patyčių prevencijos programas ir 9 akredituotas prevencines programas psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo, pozityvios tėvystės, socialinio emocinio ugdymo, seksualinės prievartos, konfliktų prevencijos srityse. Pasak ministrės, programų įgyvendinimo veiksmingumui svarbu, kad jose dalyvautų ne tik mokiniai, bet ir visa mokyklos bendruomenė – mokytojai, kiti darbuotojai, tėvai.

„Smurto, patyčių mažinimui mokyklose, be prevencinių programų įgyvendinimo, labai svarbi mokyklos vadovo pozicija, jo asmeninė atsakomybė, mokyklos psichologinis klimatas. Numatoma peržiūrint vadovų atestacijos nuostatus stiprinti vadovo atsakomybę“, – sako ministrė A. Pitrėnienė.

Šiuo metu rengiami Valstybinių ir savivaldybių mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų atestacijos nuostatų pakeitimai, kuriuose numatyta į bendrą mokyklos kultūros vertinimą įtraukti mokyklos emocinės aplinkos vertinimą.

Taip pat šiais mokslo metais planuojama parengti aprašą mokykloms dėl patyčių ir smurto prevencijos įgyvendinimo, pradėti vykdyti smurto, patyčių ir kitų prevencinių programų įgyvendinimo mokyklose stebėseną. Numatoma stiprinti ir savivaldos vaidmenį organizuojant mokymus savivaldybių administracijų, švietimo skyrių specialistams. Juose bus aptariama savivaldybės atsakomybė ir vaidmuo mažinant smurtą ir patyčias mokyklose, formuojant saugumo politiką mokyklose.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių