Nenumatytos situacijos oro uoste

  • Teksto dydis:

Aviacijos sektoriuje netikėtos situacijos – nekasdienis reiškinys, tačiau, jų pasitaikius, itin greita reakcija ir profesionalumas – svarbiausios dedamosios. Antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės kokybės vadovė Sigita Kuzmickaitė atskleidė, koks nederamas elgesys gali kainuoti taip ir nepradėtą kelionę ir kokios atsakomybės tenka oro uosto darbuotojams.

Saugumo užtikrinimas

Anot antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ kokybės vadovės S. Kuzmickaitės, nenuspėjamos situacijos, tokios kaip orlaivių gedimas ar neprognozuojamas keleivių elgesys, gali kilti staiga ir be jokio įspėjimo.

„Avarinės ar neprognozuojamos situacijos, tokios kaip atvykstančių ir išvykstančių orlaivių techniniai gedimai, priverstiniai nusileidimai, incidentai su keleiviais, jų agresyvus elgesys, reikalauja priimti sprendimus nedelsiant. Visais atvejais svarbiausia – operatyvumas ir sklandi komunikacija tarp visų darbuotojų – tiek „Litcargus“ komandos narių, tiek oro uosto personalo, partnerių“, – teigia ji.

S. Kuzmickaitė atkreipia dėmesį ir į pačius keliautojus. Anot jos, atsipalaiduoti alkoholiniais gėrimais nusiteikę arba netinkamai pajuokauti bandantys į lėktuvą gali būti ir neįlaipinti. Konfliktų sukėlimas arba kalbos apie bet kokią galimą grėsmę vertinami labai atsakingai.

„Prieš skrydį atidžiai įvertinami visi keliaujantys asmenys, o saugumą užtikrina ne tik speciali įranga patikros stotelėse, bet ir žmogiškasis faktorius – asmens elgesio vertinimas realiu laiku. Akivaizdžiai neblaivūs, netinkamai pajuokavę dėl sprogmenų turėjimo ar konfliktinių situacijų keliantys asmenys, galintys trikdyti skrydį, gali būti neįleidžiami į lėktuvą. Tokį sprendimą priima antžeminio aptarnavimo darbuotojai, kuriems šią teisę deleguoja oro vežėjai“, – sako antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės kokybės vadovė.

Ji taip pat primena, kad oro uostose į riboto patekimo zonas, juolab į orlaivio saloną, keleivis nepateks, jei su savimi nešasi įvairaus pobūdžio ginklų, cheminių ir degių medžiagų, sprogmenų, skystų dujų balionėlių, bengališkųjų ugnelių ir panašių daiktų.

Papildomos procedūros

Pasak S. Kuzmickaitės, siekiant užtikrinti sklandų ir saugų skrydį, orlaivių antžeminio aptarnavimo darbuotojai kiekvieną kartą, orlaiviui nusileidus ir prieš jam pakylant, atlieka įvairias procedūras, susijusias su orlaiviu. Šių procedūrų keliaujantys asmenys dažniausiai nė nepastebi.

Prieš skrydį atidžiai įvertinami visi keliaujantys asmenys, o saugumą užtikrina ne tik speciali įranga patikros stotelėse, bet ir žmogiškasis faktorius – asmens elgesio vertinimas realiu laiku.

„Darbuotojai atidžiai vykdo vizualinę orlaivio apžiūrą prieš ir po skrydžio, ieškodami pažeidimų ar defektų, tikrina, ar ant korpuso nėra pažeidimų. Pasirūpinama degalų papildymu, kad orlaivis turėtų pakankamai jų kiekvienam skrydžiui, įskaitant rezervą nenumatytiems atvejams. Vykdomi iškrovimo ir pakrovimo darbai – bagažo, krovinių ir pašto tvarkymas. Be to, orlaivio išoriniai paviršiai kartais valomi, siekiant pagerinti aerodinamines savybes. Šaltuoju metų laiku atliekama ledo ir sniego šalinimo procedūra, užtikrinanti, kad ant sparnų ir kitų paviršių neliktų ledo“, – pažymi ji.

Greita reakcija

Pasak S. Kuzmickaitės, veiksmingas sudėtingų situacijų valdymą užtikrinantis pagrindinis elementas – oro uoste dirbančio personalo tinkamas pasiruošimas bet kokioms sąlygoms.

„Šaltakraujiškumas, psichologinis atsparumas ir gebėjimas greitai reaguoti yra veiksniai, lemiantys sėkmingą situacijos valdymą. Šios savybės leidžia darbuotojams išlaikyti koncentraciją ir priimti racionalius sprendimus esant dideliam spaudimui, taip išvengiant sumaišties“, – teigia ekspertė.

Be to, nors kiekvienas atvejis individualus, chaoso rizika sumažinama, kai darbuotojai puikiai išmano savo atsakomybes ir funkcijas. Bendrovėje nuolat atnaujinami avariniai planai, jų scenarijai, sprendimo būdai, darbuotojams rengiami atitinkami mokymai ir pratybos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių