- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Parlamentarai linkę sugriežtinti leidimų vežti keleivius ir vairuotojų pažymėjimų išdavimo tvarką. Šiame versle nebegalėtų dirbti asmenys, vairuotojų pažymėjimus gavę trečiose šalyse. Pavežėjai iniciatyvą sveikina, bet perspėja, kad jų paslaugos dėl to gali brangti.
Dalius pavežėju dirba aštuonerius metus ir iki šiol dauguma keleivių atsiliepimų apie jį – teigiami.
Tačiau viešumoje – ne tokios geros istorijos. Teigiama, kad su pavežėjais neįmanoma susišnekėti lietuviškai ar angliškai, jie dirba nelegaliai, nemoka mokesčių ar net priekabiauja prie keleivių.
„Pats esu važiavęs iš oro uosto naktį ir susirūpinau, ar esu gerai prisisegęs, nes kitatautis vairuotojas kėlė labai įvairiausių klausimų“, – šnekėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kad keleiviai jaustųsi saugesni, o pavežėjų ir taksi rinka esą būtų skaidresnė, valdžia užsimojo šias veiklas griežtinti. Susisiekimo ministerija parengė pataisas, o Seimas linkęs joms pritarti.
„Turime užtikrinti, kad kiekvienas vairuotojas, veždamas keleivius, atitiktų Europos Sąjungos reikalavimus, kad turėtų europinio standarto teises“, – kalbėjo M. Skuodis.
Jau nuo Naujųjų metų pavežėjai ir taksi vairuotojai dirbti galėtų tik turėdami Europos Sąjungos, Ukrainos, Jungtinės Karalystės arba Šveicarijos vairuotojo pažymėjimą. Trečiųjų šalių dokumentas nebetiktų.
„Tikrai labai sunku patikrinti, pavyzdžiui, Indijos pažymėjimų tikrumą. Nėra bendrų registrų, tai praktiškai – vizualinis patikrinimas“, – teigė Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Griežtėtų ir licencijos. Dabar užsienietis pavežėjas gauna leidimą vežti keleivius anksčiau nei įvyksta jo patikra.
„Žmogus vežioja keleivius, nors net neturi leidimo gyventi Lietuvoje. Vėliau Migracijos departamentas ir policija jį gaudo gatvėse. Dabar bus taip, kad pirmiausia pateikus prašymą patikrinama, ar žmogus atitinka visas sąlygas, turi visus dokumentus. Tik tada bus išduodama licencija“, – sakė Seimo narys Gintautas Paluckas.
„Transporto saugos administracija turės naujų funkcijų ir galės užtikrinti kontrolę“, – nurodė M. Skuodis.
Pernai Transporto saugos administracija išdavė daugiau nei 7 tūkst. leidimų pavežėjams. Tačiau po policijos ir savivaldybių surinktų pažeidimų, licencijas sustabdė tik vienetams.
„Imamės priemonių įspėti ir stabdome. Jeigu pažeidimai nepašalinami, panaikiname tokius leidimus“, – aiškino G. Lukošius.
Pavežėjai įspėja, kad gali daugėti po pataisų sustabdytų ar visai neišduotų leidimų, o tai ir gera, ir bloga žinia keleiviams.
Jeigu sumažės užsieniečių vairuotojų, tai gali koreguotis kainos į didėjimo pusę, bet atsiminkime, kad saugumas irgi didės.
„Jeigu sumažės užsieniečių vairuotojų, tai gali koreguotis kainos į didėjimo pusę, bet atsiminkime, kad saugumas irgi didės“, – šnekėjo Kurjerių ir vairuotojų asociacijos vadovas Dalius Rudokas.
Pavežėjai mato ir kitus siūlymus, kurie gali patuštinti jų pinigines. Atsiranda prievolė dėl techninės apžiūros, draudimo.
Dalis Seimo narių įsitikinę, kad pavežėjų rinkoje šešėlio nesumažės, nes problema sprendžiama ne iš tos pusės.
„Dabar yra taip, kad pavežėjai gauna pinigus ir dingsta nesumokėję mūsų šalies mokesčių. Jei sprendžiame problemą, tai iki galo“, – aiškino Seimo narys Valius Ąžuolas.
Galutinį sprendimą Seimas žada kitą savaitę.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Byla dėl Kinijos sankcijų Lietuvai bus tęsiama
Europos Komisiją (EK) tęs bylą Pasaulio prekybos organizacijoje (PPO) dėl galimų Kinijos prekybos ribojimų Lietuvai, penktadienį skelbia LRT. ...
-
ILTE: paskolų galės gauti ne tik gaminantys vartotojai
Saulės ir vėjo parkų, skirtų gaminantiems vartotojams, vystytojams bus išdalyta iki 100 mln. eurų paskolų už ne daugiau kaip 3 proc. metų palūkanas, pranešė nacionalinis plėtros bankas ILTE. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams gresia naujas mokestis
70 tūkst. elektros vartotojų gresia naujas mokestis. Uždelsus deklaruoti skaitiklių rodmenis ilgiau nei metus, šį darbą už gyventojus atliks ESO darbuotojai. O už rodmenų nurašymą dar teks susimokėti beveik 22 eurus. Iki šiol u...
-
Šimkus: prieš didinant mokesčius, peržvelkime lengvatas
Prieš svarstant, kuriuos mokesčius reiktų didinti, norint pasiekti reikalingą gynybos finansavimą, reiktų peržvelgti šiuo metu taikomas lengvatas, mano Lietuvos banko (LB) valdybos pirmininkas Gediminas Šimkus. Pasak jo, jei nebūt...
-
Vaičiūnas: turėtume diskutuoti apie bendrą elektrinę
Vasarį su Europos tinklais susijungusios Baltijos šalys galėtų pradėti diskusijas dėl bendros elektrinės statybų, sako Lietuvos energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas. ...
-
Pinigai gynybai: naudos gyventojų santaupas bankuose?
Lietuvai planuojant iki 2030 metų gerokai padidinti gynybos finansavimą, prezidento Gitano Nausėdos patarėjas sako, jog lėšų tam pirmiausia reikėtų skolintis, o ilgalaikėje perspektyvoje tikimasi jų surinkti iš augančios šalies ...
-
Kylančios pocedūrų kainos: grožis – prabanga ar būtinybė?
Grožis yra prabanga ar būtinybė? Tokį klausimą pradėjo kelti klientai po Naujųjų metų apsilankę pas grožio specialistus. Dėl pabrangusių žaliavų kilo kone visų paslaugų kainos. Tačiau efektas ne toks, kokio grožio specialistai tikėjosi: kli...
-
Misiūnas apie tai, kaip sutaupyti ir kur dingsta pinigai
Analitinis centras ir žiniasklaidos kanalas Politika.lt praneša, kad pradeda tyrimą, kurio tikslas nustatyti, ar valstybė iš vidinių išteklių gali sutelkti esmingas lėšas gynybos finansavimui. Įprastai kalbant apie gynybą mi...
-
Karbauskis: priėmus šį sprendimą – „šokom į dilgėles“
Lietuvai planuojant iki 2030 metų gerokai padidinti gynybos finansavimą, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) pirmininkas Ramūnas Karbauskis sako, jog lėšos turėtų būtų skiriamos atsižvelgus į realius poreikius. ...
-
Startuolių ambicingiems DI projektams – papildomas finansavimas
Ekonomikos ir inovacijų ministerija, spartindama dirbtinio intelekto (DI) plėtrą Lietuvoje, papildomai finansuos 12 startuolių projektų, kuriais bus kuriami dirbtinio intelekto, blokų grandinės technologijų, robotikos procesų automatizavimo produktai ...