Vairuotojai kenčia dėl duobių keliuose: kalti orai ar prasti keliai?

  • Teksto dydis:

Staiga prasidėjęs atlydys atvėrė naujas duobes keliuose, o viena tokių duobių Vilniuje rimtai apgadino mažiausiai dvylika automobilių iš eilės. Draudikų tokios vairuotojų problemos nestebina, tačiau kaltinamas ne atšilimas, o bloga kelių priežiūra.

Vakare po darbų važiavę pas stomatologą, Saulius su žmona nesitikėjo, kad gydytojo kabinetą pasiekti sutrukdys kelyje atsivėrusi gili duobė.

„Trenksmas toks didelis ir prakirtome ratus. Prieš mane buvo sustojusios kokios penkios mašinos“, – pasakojo vilnietis Saulius.

Iš viso, Sauliaus skaičiavimu, į šioje kelio atkarpoje atsivėrusią duobę įvažiavo 12 automobilių, tarp jų ir Sauliaus vairuojamas BMW. Ir visi automobiliai sugedo, mat duobė pasirodė kur kas gilesnė ir pavojingesnė.

„Labai tikrai didelė duobė. Nubėgau nufilmuoti, nes tikrai labai gili. Net nežinau, kaip mašinos pakaba“, – kalbėjo Saulius.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše: 

 

 

Abiejų Tautų Respublikos plente nusidriekė automobilių eilė, susidarė spūstys, nes bent keturias valandas vairuotojai laukė policijos, o paskui ir tralo. O šiandien, dienos šviesoje vilnietis Saulius jau spėlioja, kokius gedimus jo vos prieš kelis metus pirktam BMW ras autoservise.

Kelių niekas nežiūri, kiek mokame ir kaltų niekas nieko. 

„Yra prakirstas apynaujis ratas, diskas nežinau, ar sveikas, nuiminėsim, vešime. Kelių niekas nežiūri, kiek mokame ir kaltų niekas nieko. Nerasime turbūt, sakė policija kreiptis į savivaldybę, bet“, – teigė Saulius.

Patys draudikai tikina, kad dažniausiai vairuotojų nuostoliai dėl duobių keliuose nebūna minimalūs.

„Gali tekti keisti ir kelias padangas, gali būti ir ratlankis pažeistas, gali tekti ir daryti ratų suvedimą... tos išlaidos gali būti didesnės“, – tvirtino Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis.

Tiesa, dabar duobė bent minimaliai užtaisyta, tačiau panašu, kad kapitalinio kelio remonto šiemet nebus.

„Rekonstrukcijos darbai yra planuojami, yra pasirašyta ir trišalė sutartis su Kelių direkcija ir Trakų savivaldybe. Planai tolimi, savivaldybė yra padariusi iš savo pusės tik planavimo dokumentus, viskas juda link projektavimo darbų“, – aiškino Vilniaus m. savivaldybės Infrastruktūros grupės vyresnysis patarėjas Arūnas Visockas.

Tačiau vilniečiams savivaldybė žada, kad nepraeis nė penkeri metai ir duobių sostinės keliuose išvis neliks. O tokie ruožai kaip šis, kuriuo važiuodamas Saulius prakiurdė padangą, esą tik pavasarėjančių orų išdaiga.

„Duobės šiuo laikotarpiu tikrai atsiranda dažnai tokiose jau pagyvenusiose gatvių dangose. Dėl to miestas kiekvienais metais stengiasi sutvarkyti kiek įmanoma daugiau, kad tokios vietos nesikartotų“, – nurodė A. Visockas.

Atlydį kaltina ir Kelių direkcija.

„Kai dieną būna šilta, naktį šalta, vanduo į asfalto dangą patenka, prasideda ardomieji procesai ir duobės atsiranda“, – teigė LAKD Infrastruktūros palaikymo ir vystymo grupės vadovas Martynas Gedaminskas.

Kiekvieną mėnesį draudikai suskaičiuoja per šimtą įvykių dėl duobių keliuose, o per metus jų įvyksta ir per 100 tūkstančių. Didžioji dalis incidentų įvyksta, kai prasideda atodrėkis, tačiau draudikai pavasariškų orų nekaltina.

Kai mes turime atsivėrusias duobes, tai susiję ne su oro sąlygų pasikeitimu, o su tuo, kad oro sąlygų pasikeitimas atskleidžia nekokybišką, nesutvarkytą arba blogai prižiūrėtą kelią

„Tai yra nekokybiško, arba suirusio kelio pasekmė. Kai mes turime atsivėrusias duobes, tai susiję ne su oro sąlygų pasikeitimu, o su tuo, kad oro sąlygų pasikeitimas atskleidžia nekokybišką, nesutvarkytą arba blogai prižiūrėtą kelią“, – įsitikinęs A. Romanovskis.

Kelių direkcija tikina, kad kasmet kelių tvarkymui finansavimas vis didesnis. Šiemet keliams žada skirti 35 milijonus eurų ir suremontuoti daugiau nei 200 kilometrų kelių.

„Šiais metais ir Vilnius-Kaunas automagistralėje planuojame suremontuoti apie 40 kilometrų dangos. Ir A2 magistralėje, ir kituose magistraliniuose keliuose darbai bus vykdomi“, – nurodė M. Gedaminskas.

Draudikai vairuotojams pataria įvažiavus į duobę ir sugadinus automobilį pirmiausia kreiptis į policiją. Taip esą lengviau bus reikalauti žalos atlyginimo. Tačiau pati policija komentuoti atsisako, mat gyventojams padėti įvažiavus į duobę, esą, negali.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ir

Ir portretas
Kokybė kelių tiesimo apgailėtina. Nėra klojami pagrindai, kokie priklauso, o kontrolė paperkama. Laimi pigiausios kompanijos, kurios nesilaiko technologijų. Ir viskas už mokesčių mokėtojų pinigus.

senis

senis portretas
keliams ardyti prisideda ir nepamatuotas druskos pylimas,o si tai jau grauzia viska ir kelius ,ir batus ir automobilius bei augalija .!!!!!!!!!!!!!!!!

ne keliai ir vairuotojai kalti

ne keliai ir vairuotojai kalti portretas
kalti tie kas kelininkus samdo priziuri ir kontroliuoja.... kalti apmokestininkai abonementizatoriai ir pinigu administratoriai... kuom kelininkas kaltas jei jis pinigu negauna tiek kiek reikia jusu kelia suremontuot ? kuom kelininkas kaltas jei ji aferisstikomis sutratimis suvarze elektrikai aferistai siuksliu mafija, zalieji.... kump kelininkas kaltas jei darbu atlikt negali greitai ir efektyviai be susireiksminusiu biurokratu ir sertifikatoriu leidimu.... ?... jei jus norit turet gerus kelius tai kamera radaras ir mentukas trikojis turi eit ieskot kas kaltas kad ner pinigu suremontuot kelia.... pazekit kiek pinigu sumokama uz keliu mokescius draudimus ir kuro akcizus... politiku algas sumazint reikia...skaiciu politikaujanciu... svogerija is debilistano kabinetu pravaikyt...
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių