- Arnas Mazėtis / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visoje Lietuvoje kelininkai per vasarą imasi didžiausių kelių remontų, dėl to atsiranda greičio apribojimai, keičiasi eismo juostos, o keliuose dirba ir darbininkai, ir sunkioji technika.
Bet tai nestabdo vairuotojų – dažnas nekreipia dėmesio į apribotą greitį ar atsiradusias kliūtis. Kuo tai gresia ir ko reikėtų papildomam saugumui?
Daugiau apie tai pasakojo Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys.
– Ar pastebite prasižengėlių?
– Kartais Lietuvoje vis dar nesilaikoma Kelių eismo taisyklių (KET). Ne išimtis ir atkarpos, kuriose vykdomi kelio darbai. Ribojamas greitis, pastatomi įspėjamieji ženklai tam, kad vairuotojai būtų dar labiau atidesni, laikytųsi KET ir žiūrėtų į spidometrą. Kelio ruožas, kuriame vykdomi darbai, yra didesnio pavojaus ir šioje vietoje atsakingumo vairuotojams tikrai stinga.
Turime atvejų, kai yra žuvę darbuotojai, vykdantys kelio darbus.
– Ironiškas klausimas, kam tie ženklai statomi, jeigu jų vis tiek niekas nepaiso. Vienas ryškesnių pavyzdžių yra kelyje Vilnius–Kaunas. Ten nemažai remontų, bet visi kaip važiavo dideliu greičiu, taip važiuoja.
– Tikrai ne visi. Absoliuti dauguma vairuotojų paiso ir tiki tais ženklais, kad greičio ribojimas arba įspėjamasis ženklas, pirmiausia, reikalingas tam, kad vairuotojas būtų saugus. Kita vertus, tikrai atsiranda tų, kurie nepaiso kelio ženklų, o jų paskirtis tokia, kad ir vairuotojas, ir darbuotojai, atliekantys kelio darbus, būtų saugūs. Šioje vietoje turbūt vairuotojams reikėtų įsisąmoninti, kad jeigu yra ženklai, ribojantys greitį, toje atkarpoje yra vykdomi darbai ir gali atsirasti darbuotojas ar kažkokia papildoma kliūtis, kai reikės staigiai stabdyti. Greitis ribojamas tam, kad tokį sprendimą būtų galima lengvai realizuoti.
– Kokios dažniausios nelaimės yra tokiuose ruožuose?
– Nepaisant lenkimo taisyklių, išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą. Atsitinka atvejų, kai atsitrenkiama į kelio darbų įrenginius. Turime atvejų, kai yra žuvę darbuotojai, vykdantys kelio darbus.
– Ar tai yra dažnas atvejis?
– Ne, tai nėra dažnas atvejis. Ir vienas toks atvejis skatintų būti dar labiau dėmesingesniems, kai vyksta kelio darbai, tam, kad tokios nelaimės neatsitiktų.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar pareigūnai tokiuose kelio ruožuose patruliuoja arba stato specialiąją įrangą, kad drausmintų pačius vairuotojus? Ar tai yra palikta pačių vairuotojų atsakomybei? Vasarą kelių remontų yra daug, pareigūnų prie kiekvieno nepastatysi.
– Taip, pareigūnų prie kiekvieno nepastatysi, bet jūs puikiai žinote, kad Lietuvos keliuose, miestų gatvėse pareigūnai patruliuoja. Ir to dalyko nedaro viešai, nepriklausomai, ar vykdomi darbai, ar ne. Be abejo, žiūrime, kur tikrai yra rizika atsitikti nelaimei ir patrulio darbas būtų maksimaliai efektyvus, paskatintų, įtikintų vairuotojus laikytis KET. Svarbiausias momentas yra, kad tie greičio ribojimo ženklai, pirmiausia, yra reikalingi patiems vairuotojams.
Šioje vietoje tikrai nemažai bendraujame su pačiais kelininkais, įmonėmis, kurios atlieka kelių darbus. Kalbame apie tai, kad galėtų atsirasti ir įspėjantys greičio rodytuvai, kai vairuotojas matytų, kokiu greičiu važiuoja ne tik spidometre, bet ir ženkle. Kad gebėtų priimti sprendimą pasirinkti dar mažesnį, saugų greitį.
KET galioja visuose Lietuvos keliuose, nepriklausomai jie remontuojami ar ne.
Kita vertus, labai svarbu, kad kelininkai, atlikę darbus, pašalintų ženklus arba uždengtų, jog neklaidintų pačių vairuotojų, o vairuotojas tikėtų tuo ženklu, esančiu prieš atliekamus darbus.
– Jeigu pastebėjau kelyje keistai besielgiantį vairuotoją, galbūt galiu pranešti policijos pareigūnams? Vairuotoją laikinai pasekti, kad jis kažkur nenuvažiuotų?
– Jeigu pastebėjote ir pranešėte policijai, tikrai blogiau nebus. Tikrai turime atvejų, kai ir ne pagal greičio matavimų įrangą nustatomas viršytas greitis. Pagal tam tikrus automobilių techninius parametrus. Šioje vietoje visuomenės dėmesingumas ir informacijos pateikimas policijai paskatins dar atsakingiau elgtis tuos, kurie ne visada laikosi kelių eismo taisyklių.
– Jeigu tokiame ruože aš viršijau greitį, įvyko nelaimė man ar kitam vairuotojui, ar gali būti skirta papildoma bauda, kad nesilaikiau KET? Kitas dalykas, draudimo atsakomybė.
– Manau, kad taip. KET galioja visuose Lietuvos keliuose, nepriklausomai jie remontuojami ar ne. Jeigu dėl jūsų pažeidimo įvyko eismo įvykis, šioje vietoje susilauksite atsakomybės iškvietę policiją.
Labai svarbus momentas yra tai, kad apribojamas judėjimas, kai vykdomi kelio darbai. Įvykus eismo įvykiui – trukdomas eismas. Tai vairuotojas turėtų imtis visų priemonių kaip atlaisvinti kelią, kad netrukdytų kitiems eismo dalyviams.
– Netrukus ateis ruduo ir žiema, tada irgi yra vykdomi kelio darbai, būna ribojimų, kokie čia pavojai atsiranda?
– Galbūt išskirtinių pavojų nėra, oro sąlygos – matomumas. Patys pirmieji kelio ženklai, kurie statomi prieš vietą, kurioje atliekami kelio darbai, vairuotojui turėtų signalizuoti, kad pasiruošk, priimk sprendimą, sulėtink greitį, važiuok atsargiai. Reikia raginti vairuotojus būti dar labiau atidesniems ir paisyti KET.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva palaiko Lenkijos idėją vykdyti Baltijos jūros policijos misiją: būtume pajėgūs2
Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas palaiko Lenkijos siūlymą steigti specialias pajėgas Baltijos jūros infrastruktūrai saugoti bei sako, jog Šiaurės, Baltijos šalių bei NATO karinis laivynas būtų pajėgus tokią misij...
-
NKSC plečia tarptautinį bendradarbiavimą kibernetinių grėsmių paieškos srityje
Nacionalinio kibernetinio saugumo centras (NKSC) stiprins bendradarbiavimą kibernetinių grėsmių analizės srityje, trečiadienį pranešė Krašto apsaugos ministerija. ...
-
Vilniaus rotušėje apdovanoti inovatyviausi šalies mokytojai
Sostinės rotušėje trečiadienio vakarą apdovanoti inovatyviausi šių metų Lietuvos mokytojai, pranešė Vyriausybės spaudos tarnyba. ...
-
Tiriant kabelių Baltijos jūroje pažeidimus sudaryta trijų valstybių pareigūnų tyrimo grupė
Atliekant ikiteisminį tyrimą dėl Baltijos jūros dugnu nutiestų interneto ryšio kabelių pažeidimų, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos prokuratūrų bei teisėsaugos institucijų vadovai nusprendė sudaryti Jungtinę tyrimo grupę. ...
-
Iš Lietuvos deportuojamos verslininkės: mus siunčia namo, bet mes neturime namų4
Prieš penkerius metus Šiauliuose verslą įkūrusios vietnamietės Migracijos departamento sprendimu deportuojamos iš Lietuvos, nes neįdarbino lietuvių. Pusseserės pasakoja, kad turėjo verslą ir Šiauliuose, ir Vilniuje, tačiau...
-
G. Nausėda paskyrė D. Vedricką antrajai VPT vadovo kadencijai
Prezidentas Gitanas Nausėda Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) direktoriaus Darių Vedricką paskyrė dar vienai penkerių metų kadencijai. ...
-
Kalėdiniai Kauno siurprizai: ir šventinis miestelis, ir susitikimai bei pramogos
Šventinė nuotaika Kaune jau skleidžiasi, Vienybės aikštėje papuošta kalėdinė miesto eglė kviečia susitikti, pabendrauti. Šalia įsikūrė ir smaližius viliojantys kupolai. Čia bus galima susitikti ir su Seneliu Kalėda. Se...
-
Sostinės vaikų darželiuose nuo 2025 metų rugsėjo branginamas maitinimas2
Sostinės vaikų darželiuose nuo kitų metų rugsėjo 1-osios branginamas maitinimas. ...
-
Į saugotinų sąrašą įtraukta beveik 26,5 tūkst. Vilniuje esančių medžių1
Į saugotinų sąrašą įtraukta beveik 26,5 tūkst. medžių, pranešė Vilniaus miesto savivaldybė. ...
-
Vilniaus taryba nutarė skverui suteikti Mažosios Lietuvos vardą, aikštei – J. K. Glaubico
Vilniaus miesto taryba trečiadienį nutarė bevardžiam skverui sostinėje suteikti Mažosios Lietuvos pavadinimą, o aikštei – architekto Jono Kristupo Glaubico vardą. ...