Greitieji Vilniaus maršrutai: ar tikrai jie bus greiti?

Sostinės „Susisiekimo paslaugų“ internetiniame puslapyje jau galima pasitikrinti, kokiu laiku ir kaip važinės viešieji autobusai ir troleibusai nuo liepos 1 d. Atsikratant privačių maršrutinių mikroautobusų įvedami nauji greitieji autobusai, kuriais, Vilniaus miesto savivaldybė tikina, bus užtikrintas greitas ir patogus susisiekimas sostinėje.

Šalia Žaliųjų ežerų įsikūrusiuose Balsiuose gyvenanti Asta kasryt į darbą išeina apie 6.30. Gedimino pr. esančiame biure moteris turi būti iki 7.30.

Kasryt darbo dienomis 6.35 Asta sėda į mikroautobusą, kuris ją paima nuo pat namų, Kryžiokų g. Jau po pusvalandžio (7.05-7.10) ji išlipa prie Lukiškių aikštės ir per penkias minutes pasiekia darbo vietą, aiškina portalas delfi.lt.

Vakare kelionė namo su 76 mikroautobusu užtrunka apie valandą. Moteris sėda į mikroautobusą 17.00 ir jau po valandos būna pasiekusi Vilniaus užmiestį ir savo namus.

Tačiau sostinės centre dirbanti moteris nustėro, kai sostinės viešojo transporto puslapyje sužinojo, kaip jai teks keliauti į darbą nuo liepos 1 d., kai žadama pakeisti viešojo transporto sistemą Vilniuje.

Vietoj pusantros valandos kelyje – trys valandos

Pasinaudojus „Susisiekimo paslaugų“ suteikta galimybe susidaryti sau asmeninį maršrutą, Asta sužinojo, kad vietoj patogios pusvalandžio kelionės mikroautobusu į darbą jai teks pėdinti iki artimiausios stotelės ir ryte kelyje praleisti beveik pusantros valandos.

„Nuo mano namų iki Balsių stotelės eiti yra apie du kilometrai. Tačiau bėda ta, kad tenka eiti neasfaltuotu keliu, kuriuo važiuoja automobiliai, kirsti miškelį, kur renkasi asocialūs asmenys. Vakarais tas kelias neapšviestas. O kas ten darosi, kai prastos oro sąlygos, - pasipiktinusi kalbėjo Balsių gyventoja. - Vasarą gal ir nieko, bet kas bus žiemą – tamsu, prisnigta. Pati vairuoju mašiną, tai galiu pasakyti, kad ten labai sunku pastebėti pėsčiuosius“.

Panašus kelias pėsčiomis laukia Astos, jei ji sugalvotų pasinaudoti prie Balsių mokyklos esančia stotele, tačiau jai vis vien tektų važiuoti autobusu iki Balsių stotelės, kas prailgina kelionės laiką.

Taigi „Susisiekimo paslaugos“ nuo liepos 1 d. siūlo gyventojai 5.57 ryto (pusvalandžiu anksčiau nei dabar) sėsti į 36 autobusą. Juo važiuoti iki Jeruzalės. Tuomet Jeruzalėje 6.18 jai reikia persėsti į greitąjį autobusą 2GRA. Šiuo siūloma keliauti iki Konstitucijos prospekto, o paskui 6.46 perlipti į 4 numeriu pažymėtą troleibusą, kuriuo kelionė užbaigiama prie Lukiškių aikštės 6.56.

Taigi vietoj pusvalandžio kelio privačiu maršrutiniu mikroautobusu, kuris paimą ją beveik nuo namų slenksčio, moteris turės 15 minučių eiti nesaugiu keliu iki stotelės, du kartus pakeisti viešojo transporto priemones ir praleisti valandą autobusuose ir troleibuse.

Nenudžiugino Astos ir kiti internetiniame puslapyje pasiūlyti variantai. Būtent mažiausiai du persėdimai kelyje į darbą – geriausi pasiūlymai jai.

Tačiau galima surasti ir pasiūlytų maršrutų, kur teks ir tris kartus pakeisti viešojo transporto priemonę.

Nesupranta atnaujintų maršrutų pagrįstumo

Daug klausimų Astai iškilo ir dėl iki šiol į gyvenvietes šalia Žaliųjų ežerų važinėjančių autobusų maršrutų pakeitimai.

Šiuo metu iš miesto Astos namų link važiuoja 36 (Pagubė-Žalgirio g.), 76 (Bireliai-Ateities g.), 35 (Ožkiniai-Žalgirio g.). Tačiau moteriai atrodo visiškai nelogiški maršrutų pakeitimai nuo liepos 1 d.

Kaip nusprendė „Susisiekimo paslaugos“, 35 numerio autobusas vasarą pradės važinėti Fabijoniškės-Ožkiniai, 36 – Fabijoniškės-Naujaneriai, 76 – Ožkiniai-Bireliai maršrutais.

„Kam iš mūsų gyventojų reikia važinėti į Fabijoniškes? Visi įpratę perlipti Žalgirio gatvėje“, - retoriškai klausė Balsių gyventoja.

Nesupranta pašnekovė ir 76 numerio autobuso maršruto pakeitimo, kuris dabar vežios tik tarp Ožkinių ir Birelių. Asta įtaria, kad autobusas skirtas Balsių mokyklos mokiniams, tačiau, jos nuomone, tada ir reikėtų šį autobusą pavadinti „mokykliniu“.

Taip pat moteris išanalizavo ir kitų rajonų transporto pakeitimus. „Pavyzdžiui, Tarandė turi 52 numerio tiesioginį autobusą į centrą. Kodėl jie turi vieną, o mes negalime? Turime su trim ar keturiais važiuoti. Manau, kad privatūs mikroautobusai galėtų nors iki Santariškių ir greitojo autobuso privežti“, - svarstė Balsių gyventoja.

Balsių bendruomenė: padarysime viską, ką galime

Balsių bendruomenės tarybos pirmininkas Rimantas Micka teigė, kad šiuo metu bendruomenė kaip tik vykdo gyventojų apklausą dėl jiems reikalingų viešojo transporto maršrutų.

„Pagal gyventojų apklausos duomenis ir nustatysime, kokiu maršrutų mums reikia“, - sakė jis. Vėliau žadama su rezultatais kreiptis į miesto savivaldybę.

R. Micka pripažino, kad maršrutus keisti reikėjo, tačiau pagal gyventojų poreikius, o ne kaip yra dabar: „Šitie maršrutai nebuvo keisti nuo devintojo dešimtmečio. Gyvenvietė labai pasikeitė. Pokyčiai reikalingi. Dabar autobusai pravažiuoja tik pro gyvenvietės pakraštį“.

Bendruomenės narys tikino, kad dėl nepatogaus viešojo transporto gyventojai yra priversti į darbus ir centrą važinėti nuosavais automobiliais. Gyventojams būtų daug patogiau, jei autobusai pravažiuotų per pačią gyvenvietę, o ne tik užkabintų jos pakraštį.

„Todėl ir šiuo metu mums gelbsti privatūs mikroautobusai. Jie gali pravažiuoti gatvelėmis, kur žmonės iš tiesų gyvena“, - sakė jis.

R. Micka taip pat atskleidė, kas priverstų gyventojus sėsti į viešojo transporto autobusus.

„Klausėme gyventojų, kas turėtų įvykti, kad jie persėstų į viešąjį transportą. Pirmas dalykas jiems yra patogumas. Antras – laikas. Ir tik trečioje vietoje – pinigai. Taigi patogumas ir laikas kompensuoja pinigus“.

Balsių bendruomenės atstovas pripažino, kad jų iniciatyva priklausys nuo savivaldybės geranoriškumo.

„Pavyzdžiui, Anglijoje pačios bendruomenės nusprendžia, kur jiems reikalingi reisai. Čia vietos valdžia nusprendžia, kas bus ekonomiška gyventojams ir pakeičia maršrutus“, - pastebėjo pašnekovas.

Savivaldybė: maršrutai dar bus peržiūrėti

Tuo metu Vilniaus miesto savivaldybės atstovai tikina, kad šiuo metu internete skelbiami maršrutai ir tvarkaraščiai nėra galutiniai. Savivaldybė išklausys gyventojų pageidavimus ir koreguos juos.

Visgi savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo projekto vadovas Kastytis Lubys teigė, kad pakeitimai sudaryti jau išklausius gyventojus.

„Prieš rengiant „Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialiojo planą“, buvo įvertintos Vilniaus miesto susisiekimo sistemos bei viešojo transporto darbas, išanalizuota gyventojų sklaida. Sudarant naujus maršrutus, atsižvelgta į projekto viešinimo metu Vilniaus miesto gyventojų, užsienio specialistų ir šalies mokslininkų pateiktus siūlymus bei pastabas“, - sakė jis.

K. Lubys pabrėžė, kad internete pateikti grafikai tėra projektas, dėl kurio laukiama miesto gyventojų pastabų.

„Tik atsižvelgus ir apsvarsčius visus pateiktus siūlymus, idėjas, pastabas, bus priimtas galutinis sprendimas dėl maršrutų trasų ir stotelių išdėstymo“, - pažadėjo jis.

Pasiteiravus, kodėl iki šiol iki Žalgirio g. iš Balsių važiuojantys autobusai nuo liepos turėtų važinėti iki Fabijoniškių, savivaldybės atstovas tikino, kad tai padės sutaupyti laiko.

„Įvedus greituosius maršrutus, iš Balsių prieigų keleiviai galės važiuoti iki Fabijoniškių, kur kas 5-6 min. važinės greitieji maršrutai. Persėdę į greitąjį maršrutą, jie sutaupys laiko. Tuo pačiu bus išvengta didžiosios dalies viešojo transporto maršrutų dubliavimosi Kalvarijų g.“, - atsakė pašnekovas.

Dabartiniai mikroautobusai – nesaugūs

K. Lubys taip pat priminė, kad kol kas nėra miesto tarybos galutinio sprendimo dėl privačių mikroautobusų naikinimo: „Privatūs mikroautobusai nėra naikinami. Nors mėnesio pradžioje taryba nepritarė sprendimui integruoti privačius vežėjus į bendrą miesto transporto sistemą, artimiausiu metu planuojamas balsavimas, kurio metu, tikimės, Tarybos nariai pritars integracijai“.

Tačiau kartu savivaldybės atstovas pastebėjo, kad šiuo metu viešojo transporto paslaugas teikiantys privatūs mikroautobusai turi ir daug minusų: nėra pritaikyti neįgaliesiems, dažnai keleiviai vežami nesaugiai, transporto priemonės yra perpildytos, mikroautobusai stoja viešajam transportui neleistinose vietose.

„Integravus privačius vežėjus į bendrą sistemą, į gatves išriedėtų mažos talpos modernūs, saugūs, neįgaliesiems pritaikyti autobusai, kurie atliktų šiandieninių mikroautobusų funkciją“, - savo viziją išsakė pašnekovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Almas Rupšlaukis

Almas Rupšlaukis portretas
Kaip manote, kam naudingas privačių autobusėlių maršrutų naikinimas? Piliečiai, būkime racionalūs: 1) Miesto merą A. Zuoką ir jo partiečius per sekančius savivaldos rinkimus rinkėjai "išspirs" iš vietos valdžios. Būtų neblogai įsteigus keletą nuosavų pervežimo autobusėliais įmonių, kurios ir užimtų dabar stumiamų vežėjų vietą rinkoje. 2) Vilniaus savivaldybė, užuot gražinusi skolas Vilniaus miesto viešojo transporto įmonėmis, švaisto mokesčių mokėtojų pinigėlius velniais žino kam. O viešasis transportas tikriausiai subankrutavus artimiausiu metu, nes jį smaugia skolos. 3) Išeitis - iki 3,0-3,5 lt pabranginti bilietai, kurių niekas nepirks, nes privatūs mikroautobusai veža už 3,0-4,0 lt. Aptarnavimo kultūra, patogumas ir autobusų bei troleibusų greitis - geriau apie tai nekalbėti. 4) Rezultatas - miestiečiai jau pradeda persėsti į nuosavus automobilius, mieste padidėja "kamščiai", degalų suvartojimas ir ... aikštelių užimtumas. Savivaldybė vėl išlošia, o kartu su ja - ir kontrabandinių degalų tiekėjai... 5) Sunaikinama virš 400 gerai apmokamų darbo vietų (mikroautobusaų vairutojai, konduktoriai, vadybininkai). Sumažėja mokesčių į biudžetą, padidėja išlaidos bedarbio pašalpoms, iš Vilniaus išbaidomi investuotojai. Brangū tautiečiai, kur Jūs matėte geresnį "verslo planą" nei sukurptasis A. Zuoko partijos valdomos Vilniaus m. savivaldybės? Vilniaus mero ir jo bendrapartiečių nuomone, turėtume būti visiški kvailiai (asilai ir kitokie... ), jei šiam "bizniui" nepritartume. Gerai, jog dar mūsų "runkeliais" karts nuo karto neišvadina... Nepamiškite, jog stambiausias Lietuvos bankas jau pasiūlė šalies vyriausybei apsvarstyti, kaip pagelbėti Vilniaus m. savivaldybei išvengti bankroto. IR "ARKLIUI AIŠKU", JOG MIESTO VIEŠOJO TRANSPORTO SISTEMOS KEITIMAS PRASIDEDA PASIRINKUS BAZINĘ TRANSPORTO RŪŠĮ. Vilniuje, kaip ir kituose didesniuose Europos miestuose, tai galėtų būti greitasis tramvajus. O tuomet, atsižvelgus ir į vietinių bendruomenių poreikius, galima viešojo transporto sistemą reformuoti. Šiuos dalykus išmano bet kuris II-o kurso transporto vadybos specialybės studentas. Tačiau už Vilniaus miesto viešojo transporto sistemą juk ne studentai atsakingi... (ir iš kur valdžia tokius bukagalvius traukia?) :)

zokas

zokas portretas
darykit ką norit, kad tik autobusų ne mažiau 100 pirkti reiktų...200- dar geriau...

Daiva

Daiva portretas
Gal vertėtų pasidomėti ar daug neįgaliųjų važinėja mikroautobusais? Manau, kad jais važiuoja dirbantys įgalūs piliečiai, todėl nereikėtų perlenkti lazdos į tą pusę, kur ji nelinksta. Mėgsta kabinetų žiurkės numatyti kur ir kada turi miestietis važiuot, kaip bilietus pirkt ir iš visko išeina didžiulis šnipštas. Dirbt reikia, o ne nurodinėti. Tegu tie valdininkai patys pavažinėja visais įmanomais maršrutais, pažiūri, patiria, įvertina, tada nereikės ir gyventojams triukšmauti ir valdininkai akiratį praplės. Monitoriai troleibusuose absoliutus šlamštas, sistema sudėtinga ir niekam tikusi. Dirbkite, gerbiamieji
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių