- Ekstremalas.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Tai, ką pastaruoju metu matau šalies keliuose, priverčia nusišypsoti. Ši isteriška šypsena - tik saviapgaulė organizmui, kad nepradėčiau nervindamasis žudyti savo pilkųjų ląstelių“, - sako žinomas lenktynininkas Benediktas Vanagas.
„Jos man dar reikalingos bei, sako, neatsistato. Suprantu, kad šiomis mintimis nepakeisiu pasaulio. Bet jei bent vienas vairuotojas susimąstys apie tai, ką jis daro kelyje, jausiuos pasiekęs didžiulę pergalę“, - tęsia jis ir dalijai mintimis apie vairavimo kultūrą.
„Antraeilininkas" - kas jis? Vairuojantis pilietis, kuris tik dėl jam vienam žinomų priežasčių neketina užleisti antrosios juostos, nors pirmoji juosta yra laisva.
Važiuodamas gatvėje mėgstu stebėti aplinką. Čia identifikavau keletą antraeilininkų tipažų:
Suprakaitavusi, sėdynės atlošo prie vairo prispausta bei į jį nagais įsikabinusi vairuotoja, kuriai stresas vien tik pagalvoti, kad teks sėsti prie automobilio vairo;
Karštai telefonu diskutuojantis pilietis, kuriam jau pokalbio pradžioje dingo, bet kokie su realybe susiję pojūčiai;
Kietuolis „kelių gaidelis" kuriam ne lygis važiuoti pirmąja juosta. Jis šventai įsitikinęs, kad visatoje specialiai jam galioja kiti dėsniai. Praleidžia tik tuos, kurie vairuoja žymiai brangesnius automobilius nei jo;
Teisuolis, kuris šventai įsitikinęs, kad važiuojant maksimaliu leistinu greičiu gali rinktis, bet kurią juostą;
Pensininkas, kuris jau seniausiai dėl garbaus amžiaus nebegali adekvačiai reaguoti į aplinką. Jam iš principo turėtume dėkoti, kad bent jau nepainioja kelio pusės, kuria judėti.
Taip, jau matau daugybę pasipiktinusiųjų, nesutinkančių su šiuo požiūriu, nekantraujančių pareikšti savo nuomonę komentaruose. Tikrai žinau jūsų atsakymą. Žinoma, keliai pirmojoje juostoje gerokai prastesni. Bet jūs važiuojate antrąja juosta net tuomet, kai pirmoji akivaizdžiai geresnės būklės. Savanaudišką važiavimą pateisindami savo teisėmis ir savitu kelių eismo taisyklių interpretavimu, pamirštate, kad egzistuoja ir nerašytos - mandagumo ir paslaugumo kelyje taisyklės.
Savo pasirinkimą būti „vienam kelyje" galite vadinti demokratija. Tik neretai užmirštate, kad demokratija, skirta tik išskirtinai sau, pavirsta į anarchiją.
Eismas kelyje vyksta pagal aiškiai išdėstytas taisykles. KET 125 punktas teigia: „Vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto". Ignoruodami jį, ne tik patys pažeidžiate taisykles, tačiau ir priverčiate jas pažeidinėti kitus vairuotojus, apvažiuojant jus iš dešinės pusės.
Sveikinčiau policijos iniciatyvą, kuo dažniau organizuoti akcijas, kurių metu būtų „medžiojamas" savanaudiškas važiavimas, nusižengiant tokiems iš pažiūros nereikšmingiems taisyklių punktams. Būtent iš tų nereikšmingų smulkmenų susideda bendra vairavimo kultūra, kuria kartais stebimės svečiuodamiesi Vakarų valstybėse.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...