- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos keliais, remiantis Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, važinėja tris kartus daugiau automobilių nei Latvijos ar Estijos.
Mūsų šalyje šių metų pradžioje buvo 1,87 milijono, Latvijoje – 0,66 mln., o Estijoje – 0,656 mln. užregistruotų transporto priemonių.
Viktoras Daukšas, transporto skelbimų portalo Autoplius.lt plėtros vadovas, teigia, kad taip smarkiai automobilių kiekiu Lietuva pirmauja tik formaliai.
„Teisingiau būtų remtis „Transekstos“ duomenimis, pagal kuriuos su techninės apžiūros talonais Lietuvoje yra 1,2 mln. automobilių. Taigi Lietuvos automobilių parkas yra maždaug dvigubai didesnis už Estijos ar Latvijos. Pagal automobilį, tenkantį vienam šalies gyventojui, pirmauja estai – 0,51, mūsų santykis – 0,4, latvių – 0,33 automobilio“, – kaimyninių šalių automobilių parką lygina V. Daukšas.
Lietuva žymiai pirmauja ir pagal importuotus naudotus automobilius – per pirmąjį šių metų ketvirtį į mūsų šalį jų įvežta 3,5 karto daugiau nei į Latviją ir beveik penkis kartus daugiau nei į Estiją.
Lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt, „Regitros“ ir automobilių rinkos tyrimų įmonės „Autotyrimai“ duomenimis, šiemet į Lietuvą buvo įvežta 32,5 tūkst., į Latviją – 9,1 tūkst., į Estiją – 6,5 tūkst. automobilių.
Pas mus atkeliauja senesni automobiliai
Lietuvoje važinėja seniausi automobiliai Baltijos šalyse. Mūsų šalies automobilių parko amžiaus vidurkis – 15 metų ir kiek atsilieka nuo estų – 13,3 metų bei latvių – 13,5 metų. V. Daukšas pastebi, kad per pastaruosius trejus metus visose Baltijos šalyse automobilių parkas senėjo.
„Deja, bet mes negalime pasigirti itin naujais automobiliais. Į Lietuvą dažniausiai įvežami 11–15 metų, o į Estiją ir Latviją jaunesni – 6–10 metų automobiliai. Į Estiją įvežama tris kartus daugiau 1–5 metų automobilių nei pas mus“, – atkreipia dėmesį V. Daukšas.
Per pirmąjį ketvirtį į Lietuvą įvežta mažiau naujesnių automobilių nei pernai. Lietuviai importavo 452 vienetais mažiau 1–5 metų automobilių ir 344 mažiau 6–10 metų transporto priemonių. Skirtinga situacija Latvijoje, kurios keliuose net 43,1 proc., t. y. 1,1 tūkst. padaugėjo prieš 6–10 metų pagamintų automobilių.
Sandorių skaičius panašus kaip pernai
Pirmasis šių metų ketvirtis nebuvo itin aktyvus Lietuvos automobilių rinkoje. Užfiksuoti 85,8 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandorių, t. y. 0,3 proc., arba 240 mažiau nei pernai.
V. Daukšas pastebi, kad pirmąjį ketvirtį po trejų metų augimo, naudotų automobilių rinka stabtelėjo. Šiemet sandorių įvyko 82,7 tūkst., o pernai – vos 165 daugiau.
„Prastesniems pirmojo ketvirčio automobilių rinkos rodikliams įtakos turėjo ir pavėlavęs pavasaris. Įprastai nutirpus sniegui vairuotojai lekia į plovyklas ir pradeda prekybą automobiliais”, – sako lengvųjų automobilių rinkos ekspertas.
Naudoti atpigo, nauji pabrango
Autoplius.lt vertinimu, vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos sausio-kovo mėnesiais buvo atitinkamai 10,3 ir 70,4 tūkst. litų. Pirmąjį ketvirtį vidutinė naudotų automobilių kaina smuktelėjo 3,1 proc., arba 329 litais, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Naujų automobilių vidutinė kaina toliau nuosekliai auga ir pirmąjį ketvirtį pasiekė 70,4 tūkst. litų. Tai yra tūkstančiu litų daugiau nei pernai metų pradžioje.
Pagal kitas automobilių amžiaus grupes kainos tiek kilo, tiek krito. Populiariausių 11–15 metų automobilių vidutinė kaina sumažėjo 170 litų (iki 7,9 tūkst. litų), o 6–10 metų automobiliai brango 2,3 proc. (iki 17,7 tūkst. litų).
Lietuvoje karaliauja dyzelinas, kitur – benzinas
Atsižvelgiant į kuro tipą, Lietuva – vienintelė iš trijų Baltijos šalių, kurioje dyzelinių automobilių (48,7 proc.) daugiau nei varomų benzinu (39,9 proc.). Didžiausia benzininių automobilių dalis yra Estijoje – net 66,3 proc. Latvijoje benzininių automobilių taip pat daugiau (51,1 proc.) nei dyzelinių.
„Estijoje dyzelinių automobilių dalis auga jau trejus metus iš eilės. Tokia tendencija pastebima ir Latvijoje. Kita situacija Lietuvoje, kur įvežamų dyzelinių automobilių procentinė dalis per metus sumažėjo nuo 77,7 proc. iki 73,6 proc. Nepaisant to, dyzelinu varomi automobiliai išlieka žymiai populiaresni už benzininius”, – sako V. Daukšas.
Autoplius.lt duomenimis, populiariausia Baltijos šalių automobilių marke išlieka „Volkswagen“. Lietuvoje ir Latvijoje minėtų automobilių per metus padaugėjo atitinkamai 10,5 tūkst., Estijoje – 5 tūkst., o Latvijoje – 4,4 tūkst.
Tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje populiariausių trejetuke toliau rikiuojasi „Audi“ ir „Opel“, o estų – „Ford“ ir „Audi“ automobiliai. Pažymėtina, kad vienintelėje Latvijoje į populiariausių penketuką patenka BMW, Estijoje – „Toyota“, o Lietuvoje – „Renault“ automobiliai.
Nauji automobiliai: žymiai atsiliekame nuo estų
Parduotų naujų automobilių skaičiumi Lietuva atsilieka nuo Estijos, bet lenkia Latviją. Per tris mėnesius mūsų šalyje įsigyta 3,15 tūkst. naujų automobilių, tai 75 vienetais mažiau nei prieš metus. Estai naujų automobilių įsigijo 5,4 tūkst., o tai yra beveik pusė visose trijose Baltijos šalyse įsigytų automobilių. Latvijoje buvo nupirkta 2,8 tūkst. automobilių, beveik 200 mažiau nei prieš metus.
„Iš Baltijos šalių vienintelėje Estijoje naujų automobilių pardavimai augo. Ten, skirtingai nei Latvijoje ar Lietuvoje, itin daug naujų automobilių nuperka privatūs asmenys. Mūsų šalies pirkėjus estai lenkia tris kartus. Bene didžiausią įtaką tam turi aukštas estų pragyvenimo lygis “, – teigia Autoplius.lt plėtros vadovas.
Per pirmąjį ketvirtį Lietuvoje daugiausiai nupirkta „Volkswagen“ markės automobilių, Estijoje populiaresni buvo „Toyota“ automobiliai. Pagal modelius Lietuvoje pirmauja „Nissan Qashqai“, aplenkęs „Fiat 500“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...