Dalis verslininkų „Juodąjį penktadienį“ vertina kritiškai

Pirma diena po tradicinės Jungtinių Valstijų Padėkos dienos šventės yra vadinama „Juoduoju penktadieniu“ – ne todėl, kad tai kažkokia labai bloga diena. Tai tiesiog didelių nuolaidų ir išpardavimų diena, per kurią išleidžiami milijardai dolerių. Pastaraisiais metais ši tradicija ateina ir į Europos prekybos tinklus.

„Juodasis penktadienis“ Jungtinėse Valstijose žymi kalėdinio sezono prekybos pradžią. Būtent ši diena tradicinėmis didelėmis nuolaidomis visada pritraukdavo milijonus pirkėjų. Šįmet, negalutiniais duomenimis, jų vien JAV parduotuvėse ir interneto prekybos portaluose apsilankė daugiau kaip 185 milijonai pirkėjų. Turint omenyje, kad mažmeninė prekyba sudaro apie 70 procentų vienintelės pasaulio supervalstybės apyvartos, šis fenomenas turi gana didelės reikšmės visai Amerikos ekonomikai.

Kita vertus, pastaraisiais metais nuolat didėjanti prekyba internetu kiek prislopino „Juodojo penktadienio“ šurmulį tikruose prekybos centruose – prognozuojama, kad prekyba internetu per šį nuolaidų savaitgalį turėtų dar padidėti.

Ši amerikietiška tradicija skinasi kelią ir Europos rinkas. Didžiausio dėmesio ji sulaukė Jungtinėje Karalystėje. Čia masiniai išpardavimai „Juodojo penktadienio“  proga rengiami antrus metus iš eilės.

Bet dalis Europos verslininkų nėra tikri dėl šios akcijos naudos – jų manymu, ji tik iškraipo kalėdinės prekybos sezoną, nes per daug paankstina išpardavimus, be to, net du trečdaliai gamintojų sako, kad tokie išpardavimai nei Amerikoje, nei Europoje išvis jokio pelno neduoda.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių