Lenkijos vyriausybė tęs naujo pagrindinio šalies oro uosto projekto įgyvendinimą

  • Teksto dydis:

Lenkijos vyriausybės vadovas Donaldas Tuskas pareiškė, kad šalies centrinio transporto mazgo, įskaitant pagrindinio oro uosto, projekto įgyvendinimas, po kelerius metus trukusio delsimo, bus tęsiamas.

Visiškai naujas oro uostas tarp sostinės Varšuvos ir Lodzės, kuris bus sujungtas su kitais didžiausiais šalies miestais automagistralėmis ir greitaisiais geležinkeliais, „taps moderniausiu Europoje“, pabrėžė D. Tuskas.

Pasak Lenkijos premjero, oro uostas turėtų kainuoti apie 10 mlrd. eurų, o visam didžiulio transporto mazgo projektui ir jį lydinčiai infrastruktūrai prireiks maždaug 30,5 mlrd. eurų.

Projektas bus finansuojamas iš valstybės iždo obligacijų emisijų, paskolų, Europos Sąjungų fondų, taip pat privačių investuotojų lėšomis.

Iš pradžių tikėtasi naująjį oro uostą atidaryti 2027 metais, tačiau dėl įvairių priežasčių, įskaitant įstatymų leidėjų kritikos, kurie nepritarė jo „milžiniškumui“, projektas bus uždelstas.

D. Tuskas sakė, kad oro uostas už 42 kilometrų nuo Varšuvos bus statomas pagal naują apkarpytą planą, nes praėjusiais metais buvo rimtai suabejota projekto ekonominiu pagrįstumu, todėl naujoji vyriausybė nusprendė, kad jį turi „skaidriai“ išanalizuoti ekspertai.

Naujasis pagrindinis Lenkijos oro uostas turėtų pradėti veikti 2032 metais ir bus pajėgus per metus aptarnauti 34 mln. keleivių. Jį su didžiausiais šalies miestais sujungsiantį greitųjų geležinkelių tinklą tikimasi nutiesti iki 2035 metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių