- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
-
2023-ųjų Dakaras: V. Žala pristatė naująjį automobilį
Vienas iš keturių 2023 metų Dakare startuosiančių T1+ klasės „Prodrive Hunter“ automobilių bus papuoštas „Teltonika Racing“ komandos spalvomis. Šį gamyklinės specifikacijos sportinį visureigį vairuos lietuvis Vaidotas Žala.
„Pirmą kartą per visą savo 12 metų karjerą automobilių sporte startuosime automobiliu, kuris bus identiškas gamyklinės komandos pilotų vairuojamai technikai. Tai kardinaliai keičia konkurencines sąlygas. Nesakau, kad mes iš karto pradėsime visus lenkti, bet pagaliau turime idealias sąlygas siekti geresnio rezultato“, – galimybes vertina lenktynininkas.
V. Žala pažymi, kad „Prodrive“ gebėjimas greitai prisitaikyti prie reikšmingų Dakaro techninio reglamento pakeitimų turi panašumų su „Teltonikos“ galimybėmis sparčiai reaguoti į pokyčius pasaulinėje verslo aplinkoje. Prieš 2022 metų startą gamintojai turėjo per pusmetį paruošti naujus T1+ klasės automobilius, o „Prodrive“ tai padarė itin sėkmingai ir Dakare finišavo 2 vietoje.
Jungtinėje Karalystėje įsikūrusios „Prodrive“ kompanijos patirtis automobilių sporte siekia 30 metų. Apsilankęs pagrindiniame įmonės komplekse V. Žala nustebo, kad veiklos apimtimis ši komanda veikia itin aukštame lygyje. Dauguma su automobilių sportu susijusių gamybinių ir projektavimo užduočių atliekamos kompanijos viduje – nuo kėbulų montavimo iki variklių testavimo.
„Tai sudaro geresnes galimybes techniką sparčiai tobulinti ir užtikrinti patikimumą. Dakare tai taip pat buvo labai pastebima, kadangi jau antraisiais metais „Prodrive“ ekipažas bendroje automobilių įskaitoje užėmė antrąją vietą“, – komentuoja lenktynininkas.
Automobilių galimybės kardinaliai skiriasi
„Teltonika Racing“ komanda sprendimą ieškoti naujo T1+ klasės automobilio priėmė dar kovo mėnesį. Nors buvo vertinami visi siūlomi variantai, V. Žalai didžiausią įspūdį paliko trumpi 10 km testai su „Prodrive Hunter“ Dubajuje.
„Tai visiškai kitoks automobilis. Jo galimybės iš esmės skiriasi nuo T1 modelio, kuriuo startavome šiais metais. Pagrindinis skirtumas yra didesni 37 colių ratai ir 25 proc. ilgesnė pakabos eiga. Abu šie techniniai parametrai leidžia gerokai greičiau važiuoti bekele, kadangi sklandžiau sugeriami stiprūs smūgiai“, – dėsto sportininkas.
Ant 17 colių skersmens ratlankių montuojamos didžiulės 37 colių padangos taip pat užtikrina geresnį pravažumą ir sumažina prakirtimų riziką. Saudo Arabijoje akmeningas trasos atkarpas dažnai keičia smėlio ir kopų ruožai, todėl didesnių padangų naudojimas turi privalumų – ekipažui nereikia koreguoti padangų slėgio trasoje, galima agresyviau važiuoti per akmenis.
V. Žalai gerą įspūdį paliko ir „Prodrive Hunter“ visureigyje montuojamas 3,5 litro V6 tipo benzininis variklis su dviem turbokompresoriais. Turbininius benzinu varomus motorus Dakare leidžiama naudoti nuo 2022 metų. Tuo netruko pasinaudoti dauguma komandų, kadangi ženkliai patobulėję benzininiai varikliai su turbinomis pagal sukimo momentą mažai nusileidžia dyzeliniams ir tuo pat metu išvysto didesnę galią.
Alternatyvūs degalai – iki 80 proc. mažesnė tarša
Į „Prodrive Hunter“ baką Dakaro ralio maratone bus pilami specialūs degalai. Jungtinėje Karalystėje įsikūrusi kompanija „Coryton“ juos gamina iš medienos ir žemdirbystės sektorių atliekų, kurios sudaro 80 proc. reikalingų žaliavų. Specialistų vertinimu, tokie degalai leidžia iki 80 proc. sumažinti anglies dvideginio emisijas.
„Ilgą laiką automobilių sporte tvarumo tema buvo ignoruojama, tačiau dabar renkantis techniką tai yra labai svarbus aspektas. Dakaro organizatoriai priėmė tvirtą strategiją, pagal kurią bus palaipsniui pereinama prie alternatyvios energijos. Nuo 2026 metų visi prioritetiniai pilotai turės vairuoti itin žemos emisijos automobilius“, – apie progresą kalba V. Žala.
Lenktynininko vertinimu, toks sprendimas buvo labai teisingas, kadangi tai leido pradėti keisti visuomenės požiūrį į automobilių sportą. Alternatyvios energijos naudojimo skatinimas taip pat padeda pritraukti ir automobilių gamintojus, kuriems Dakaras yra puiki vieta išbandyti naujas technologijas.
Nuomotą automobilį aptarnaus „Prodrive“ technikai, prie kurių prisijungs ne vienerius metus Dakaro ralio maratone V. Žalą lydėjęs Romas Žalnierukynas. Šturmano klausimas kol kas lieka neišspręstas, kadangi iki šiol lenktynininkui Dakare talkinęs portugalas Paulo Fiuza turi galiojančią sutartį su kito gamintojo komanda. Kas „Teltonika Racing“ ekipaže užims šturmano vietą, paaiškės rudenį.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iki paskutinės šaudyklos neklydęs Strolia: gaila, kad nutrūko Rūpoldingo tradicija
Iki dar vienos Rūpoldingo pasakos trūko dviejų taiklių šūvių. Šiame Vokietijos mieste trečiadienį prasidėjo penktasis 2024-2025 metų sezono pasaulio biatlono taurės etapas, kurio 20 km asmeninėse lenktynėse ilgą laiką tarp lyderi...
-
Liko vos trečdalis maršruto: per vandenyną irkluojantis Mockus metė rimtą iššūkį Gineso rekordui2
Nuo to laiko, kai pasiekė kelionės pusiaukelę, per Ramųjį vandenyną link Australijos krantų valtimi plaukiantis Aurimas Mockus savo kosminio greičio nestabdė. Ir šiuo metu jis ne tik yra kirtęs pusiaują – iki finišo Brisbano mies...
-
Geležinis sugrįžimas: Gelažninkas finišavo greičiausiųjų dešimtuke
Dešimtasis Dakaro greičio ruožas žymi du dalykus. Pirmasis – lieka vos trys Dakaro dienos, tačiau per jas atsipalaiduoti neteks. Antrasis – Dakaras keliauja į Tuščiąją ketvirtį. Čia sportininkų laukia vien kopos ir smėlis....
-
Baciuška: kažkaip nesivažiavo per tas kopas
Dešimtajame Dakaro ralio greičio ruože Rokas Baciuška finišavo 22-as. ...
-
JAV Atstovų Rūmai priėmė įstatymo projektą dėl translyčių sporte: moterų varžybose jiems ne vieta2
Respublikonų vadovaujami JAV Atstovų Rūmai antradienį priėmė įstatymo projektą, kuriuo griežtai apribojamos translyčių sportininkų galimybės dalyvauti mergaičių ir moterų sporto varžybose. ...
-
Pergalę įvertino savikritiškai1
„Savijauta – dvejopa: esu laiminga, kad laimėjau, kita vertus, padariau daug klaidų, tad pykstu ant savęs“, – sakė pirmą pergalę kovos menų elito organizacijoje UFC (Ultimate Fighting Championship) iškovojusi Ernesta Karec...
-
Sporto meistrų patarimai - ne tik apie savigyną
Virš 30 karatė kiokušin juodųjų diržų, gausų būrį Europos čempionatų nugalėtojų ir prizininkų išugdęs Kauno „Stoiko“ klubas medžioja naujas pergales ant tatamio. Tačiau ne mažiau nei profesionalių sportinink...
-
Dėl gedimo sulėtėjęs Gelažninkas: rezultatą – gali, bet medalio taip lengvai iš manęs neatims
Devintoji diena Dakare lietuvių sportininkams neapsiėjo be problemų. Šiandien technika pavedė greičiausiai tarp Lietuvos motociklininkų važiavusį Arūną Gelažninką – spaudimo neatlaikė priekinė šakė. ...
-
Žala: už šios dienos rezultatą turiu dėkoti savo šturmanui
Jau trečią dieną iš eilės iš sunkvežimių įskaitos lyderių trejeto neiškrentantis „Skuba Team“ ekipažas šiandien ir vėl gali džiaugtis solidžiu rezultatu. Devintame greičio ruože Vaidoto Žalos, Paulo Fiuza ...
-
Baciuška apie iššūkius ruože: turėjome vieną gerą šuoliuką – pakėlė „jopapėlė jopapa“ kaip
Dakaro ralio devintasis greičio etapas lenktynininkui Rokui Baciuškai šiandien buvo labai geras ir greitas, jis su savo komanda finišavo 5-oje pozicijoje. ...