Brolio sėkmę pakartoti bus sunku

Praėjusį savaitgalį Didžioje Britanijoje prasidėjo "Porsche Carrera" čempionatas, kuriame jau nebe pirmus metus varžosi ir lietuvių komanda "Juta Racing". Šiemet prie "Porsche Carrera 911 GT3" vairo po pertraukos sėdo Jonas Gelžinis.

Reikšmingos akimirkos

Paskutinį kartą J.Gelžinis prie "Porsche" vairo šiose lenktynėse sėdėjo prieš dvejus metus. Tuomet jam teko vairuoti kitokios modifikacijos automobilį, o su šiuo, sveriančiu 1 200 kg ir išvystančiu 460 AG, sportininkui teko važiuoti pirmą kartą.

"Sugrįžimas nebuvo lengvas. Nemažai kas pasikeitė. Pirmiausia – pats automobilis. Nors iš pirmo žvilgsnio, jei palygintume abu automobilius, plika akimi skirtumų tikriausiai net nepastebėtume, tačiau skirtumų, darančių įtaką automobilio greičiui ir valdomumui nemažai", – vos grįžęs iš Didžiosios Britanijos dalijosi įspūdžiais lenktynininkas.

Konkurencija šiame sezone taip pat nemenka. Kauniečiui trasoje jau teko sutikti praėjusių metų čempioną britą Danielį Cammishą, patyrusį lenktynininką Stepheną Jelley, dalyvavusį "International GT Open", "Porsche Carrera Cup GB" ir kitose lenktynėse. Taip pat ir Tomą Sharpą, Tomą Oliphantą, Charlie Eastwoodą, Lewisą Plato, Dino Zamparelli.

"Skirtumai šiose lenktynėse itin maži. Viską gali lemti vos kelios dešimtosios ar šimtosios sekundės", – sako "Juta Racing" komandos vadovas Audrius Gelžinis. Tereikia prisiminti praėjusių metų J.Gelžinio brolio Igno Gelžinio kovą su Jordanu Witto. Finišo tiesiojoje I.Gelžinio pergalę lėmė vos 0,037 sek. Pasak A.Gelžinio, komandai, besivaržančiai su ekipomis iš kitų šalių, kurių biudžetai dešimteriopai didesni nei lietuvių, yra du keliai – važiuoti rikiuotės pabaigoje arba bandyti užtikrintai įsisprausti į lyderių gretas.

Palankesnės taisyklės

Dar viena priežastis, apsunkinusi "Juta Racing" startą čempionate – treniruočių su naujuoju automobiliu trūkumas. Kiekviena komanda prieš kvalifikacinius važiavimus turi dvi treniruočių sesijas po 45 min., per kurias gali atlikti automobilio reguliavimo bandymus.

"Vietiniai lenktynininkai, treniruotis turėjo daugiau galimybių, o mes tą darėme tik prieš lenktynes. Taigi visi automobilio reguliavimai buvo atliekami dar neužtikrintai", – sakė J.Gelžinis.

Vis dėlto toliau sezone visų sportininkų galiimybės turėtų susilyginti, nes pagal nuo šių metų įsigaliojusias taisykles komandos galės turėti vos keturias treniruotes.

"Taip visų galimybės darosi panašesnės, tačiau mūsų komandai, matyt, naivu tikėtis įsiveržti į lyderių gretas, vertinant, su kuo teks važiuoti vienoje grupėje. Bet bandysime viską atlikti kuo geriausiai", – nestokodamas optimizmo kalbėjo komandos vadovas A.Gelžinis.

Po dvejų metų į "Porsche Carrera Cup" sugrįžęs J.Gelžinis geriausiai pasirodė kvalifikaciniuose važiavimuose. Jo trasos įveikimo laikas buvo trečias tarp greičiausiųjų. "Mes galime naudoti tik du komplektus padangų. Per pirmuosius važiavimus buvau vos vienuoliktoje pozicijoje, tačiau po sustojimo serviso zonoje ir pasikeitus padangas pavyko gerai pagreitėti", – prisiminimus iš pirmųjų šio sezono varžybų pasakojo lenktynininkas.

Techniniai nesklandumai

Praėjęs savaitgalis Didižiojoje Britanijoje buvo gana vėsus, tad lenktynininkams teko ilgai šildyti padangas. Pasak J.Gelžinio, "Porsche" automobilio specifika tokia, kad šildant priekinius ratus svarbu neperkaitinti galinių. Tik suradus tinkamą balansą galima šoktelti į rikiuotės priekį. Taigi pirmajame važiavime "Brands Hatch" trasoje J.Gelžinis startavo iš trečios pozicijos, antrajame – iš devintos.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių