A. Juknevičius: žadėjo kopas, bet bildėsime per akmenis

  • Teksto dydis:

"Aukštos ir sudėtingos kopos – Dakaro ralio vizitinė kortelė. Tačiau tai buvo tik senais gerais laikais, o pastaruosius dvejus metus teko smėliu apipustytos akmenuotos uolos. Regis, vėl laukia tas pats", – sakė Antanas Juknevičius.

Lūkesčiai neišsipildė

Tryliktam per savo karjerą Dakaro raliui besirengiančio A.Juknevičiaus nesužavėjo lenktynių organizatorių pristatytas 2022-ųjų maršrutas.

"Gegužę jie skambiai pareiškė: siekiant sukurti Dakaro dalyvių vertą iššūkį, maršrutas pasuks į "Empty Quarter" – didžiausią Arabijos dykumos smėlyną, kuriame karaliauja pačios tikriausios ir didžiausios kopos, – kalbėjo "Kreda" komandos lyderis A.Juknevičius. – Tačiau galiausiai žadėtų kopų nebeliko, vėl bildėsime per akmenis, nes ralis į "Empty Quarter" dykumą nepasuks. Aukštas ir sudėtingas kopas Dakaro dalyviai paskutinį kartą matė tik Afrikoje."

Didelė rizika, kad, elektromobiliams pristigus resursų smėlynuose, ralis bus baigtas. Reputacijos žalą patirtų ne tik "Audi".

"Toyota Gazoo Racing Baltics" lenktynininkas Benediktas Vanagas reziumavo: "Greičio ruožus sudarys daugiau nei 4 tūkst. km. Organizatoriai bandė išvengti visiems įgrisusių akmenų, vis dėlto jų bus, ir nemažai. Žadamos trys dienos vien tik smėlyje ir kopose, bet akivaizdu, kad pabijota dalyvius nugrūsti į "Empty Quarter" gilumą. Spėčiau, kad dėl saugumo. Sakyčiau, 2022-ųjų Dakaro ralyje bus daug greičio."

Kelionė: V.Žala pats nuvairavo "Teltonika" komandos techninės pagalbos sunkvežimį į Marselio uostą. / "Teltonika Racing" nuotr.

Interesų įkaitai?

"Susidaro įspūdis, kad gegužę dalytų pažadų apie tris greičio ruožus "Empty Quarter" dykumoje nė nebuvo. Sprendimo atšaukti planus priežastys taip pat nepaaiškintos. Mano supratimu, įtakos galėjo turėti keli dalykai, – svarstė A.Juknevičius. – Pirmiausia, lapkritį vykusios "Abu Dhabi Desert Challenge" varžybos. "Empty Quarter" dykuma – puiki vieta išbandyti techniką prieš Dakaro ralį, ypač naujuosius T1+ klasės prototipus. Deja, ne viena komanda susidūrė su techninėmis problemomis, nes negalėjo savo jėgomis išsikapstyti iš kopų.

Kita galima priežastis – 2022-ųjų Dakaro ralyje debiutuosiantis elektrinis "Audi" bagis. Šis prototipas priklauso naujai T1 E (alternatyvia energija varomų automobilių) klasei. Važiuojant aukštomis ir sudėtingomis kopomis elektra varomam automobiliui reikia labai daug energijos. Tai neparanku, nes didelė rizika, kad, pristigus resursų smėlynuose, lenktynės bus baigtos. Reputacijos žalą patirtų ne tik "Audi", bet ir visas "Dakar Future" projektas.

Galima įtarti ir tai, kad siekiant sėkmingo "Audi" debiuto buvo ne tik pakoreguotas maršrutas, bet ir jo trasų ilgis. Liko vos trys greičio ruožai, kurių ilgis siekia daugiau nei 400 km, nors praeityje dalyviams tekdavo įveikti ir 600 km greičio ruožus.

Naujausiuose T1+ ir T1 E prototipuose sėdės lenktynininkai, sukaupę reikalingų įgūdžių važiuoti per aukštas ir sudėtingas kopas, tačiau apie jų automobilių technines galimybes greičiausiai negalima būtų pasakyti to paties. Todėl peršasi išvada: organizatoriai nusprendė atšaukti suplanuoti ruožus "Empty Quarter" ir pakeisti juos trumpesnėmis smėlingomis trasomis, kuriomis naujieji prototipai galės lėkti su vėjeliu be jokių problemų."

Tarp dalyvių – 60 moterų

44 kartą rengiamas Dakaro ralis Saudo Arabijoje startuos 2022 m. sausio 1-ąją, pabaigtuvės planuojamos sausio 14-ąją.

Maršruto ilgis – 8 375 km, iš jų 4 258 km – greičio ruožai. Smėlingos atkarpos sudarys 70 proc. visos trasos.

Ekipažas: R.Baciuška (kairėje) su O.Mena lenktynėms ruošia "Can-Am Maverick" bagį. / southracing-canam.com nuotr.

Lenktynėms ruošiasi (lapkričio 28-osios duomenimis) 149 motociklininkai, 21 keturračių motociklų vairuotojas ir 97 visureigių, 105 bagių, 148 klasikinių transporto priemonių (visureigių, sunkvežimių) ir 58 sunkvežimių ekipažai.

Jėgas išmėgins 63 tautų atstovai, tarp daugiau nei 1 tūkst. dalyvių bus 60 moterų.

Lietuvą reprezentuos A.Juknevičius su šturmanu latviu Didziu Zariniu (komanda "Kreda"), Vaidotas Žala su šturmanu portugalu Paulo Fiuza ("Teltonika Racing"), B.Vanagas su šturmanu portugalu Filipe Palmeiro ("Toyota Gazoo Racing Baltics"), Gintas Petrus su šturmanu Šarūnu Palioku ("Petrus Combucha Team"), Valdas Valiukevičius su šturmanu Pauliumi Kavaliausku ("Heston Airlines"), dviviečių bagių ekipažai – Rokas Baciuška ir ispanas Oriolis Mena ("Southracing") bei Tomas Jančys ir Irmantas Bražiūnas ("MediafonTeam"), motociklininkas Arūnas Gelažninkas, keturračiu motociklu važiuosiantis Laisvydas Kancius ("Story Racing"), o sunkvežimiu – Vaidotas Paškevičius, Tomas Gužauskas ir Slavomiras Volkovas ("ConnectPay").



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių