Mados gigantė „Armani“ atsisako natūralaus kailio

  • Teksto dydis:

Gyvūnų teisių organizacijų aljansas „Be kailio“ („Fur Free Alliance“) šiandien išplatino pranešimą, kuriame išreiškia susižavėjimą ir palaikymą mados gigantu „Armani“ už sprendimą atsisakyti prekybos natūralaus kailio gaminiais. Šiuo žingsniu vienas prašmatniausių italų prekių ženklų atsakė į vis didėjantį poreikį etiškai ir aplinką tausojančiai madai.

Nuo 2016-ųjų rudens-žiemos kolekcijos „Armani“ atsisakys viso natūralaus kailio (taip pat ir triušių). Italų mados namai prisiėmė šį įsipareigojimą po to, kai ėmė bedradarbiauti su tarptautiniu aljansu „Be kailio“, kurį sudaro daugiau nei 40 gyvūnų apsaugos organizacijų, pasišventusių užbaigti kailių industrijos veiklą visame pasaulyje.

Giorgio Armani apie aplinkai ir gyvūnams draugiško sprendimo poveikį savo verslui atsiliepė teigiamai: „Man malonu pranešti, kad „Armani“ grupė tvirtai įsipareigoja nuo šiol atsisakyti gyvūnų kailio naudojimo mūsų kolekcijose. Technologijų pažanga suteikia mums tinkamų alternatyvų, tad žiaurios žvėrininkystės praktikos madai visiškai nebereikalingos. Šis svarbus žingsnis, kurį žengiame kartu su visa kompanija, yra ilgai vykusio pozityvaus kaitos proceso rezultatas. Siekiame parodyti, kokia svarbi mums yra aplinkos ir gyvūnų apsauga.“

Didžioji dalis kailio, naudojamo mados industrijoje, gaunama iš kailių fermų, kuriose laukiniai gyvūnai laikomi ankštuose narvuose ir nužudomi žiauriais metodais, kurie išsaugo kailį nesugadintą, pvz.: uždusinami dujomis arba nupurtomi elektra per analinę angą. Negana to, kailio gamyba kenkia aplinkai ir žmonių sveikatai dėl daugybės kailių apdirbimo procese naudojamų chemikalų.  

Nusprendęs nebepardavinėti tikro kailio, G. Armani prisijungia prie kitų garsių dizainerių – Huggo Boss, Tommy Hilfiger, Calvin Klein ir Stella McCartney – ir atkreipia dėmesį į klausimus, kurie rūpi naujos kartos vartotojams.

Lietuvos gyvūnų teisių organizacijos „Tušti narvai“ (kuri taip pat priklauso tarptautiniam aljansui) atstovai pasikeitusią italų kompanijos poziciją dėl kailio įvardija kaip svarbią pergalę: „Armani“ pavyzdys dar kartą įrodo, kad dizaineriai ir mados vartotojai gali išreikšti savo kūrybinę laisvę bei mėgautis prabanga neremdami žiauraus gyvūnų išnaudojimo. G. Armani ištisus dešimtmečius mados pasaulyje figūruoja naujų tendencijų priešakyje; naujausias jo pareiškimas patvirtina mūsų įsitikinimą, kad atjauta, sąmoningas vartojimas ir inovatyvumas yra mados ateitis.“

Pasikeitęs visuomenės požiūris į gyvūnų vertę ir ilgai trukęs priešinimasis kailių industrijai lėmė kailių fermų uždraudimą Jungtinėje Karalystėje, Nyderlanduose, Austrijoje ir Kroatijoje. Debatams dėl kailių fermų uždraudimo plečiantis į kitas šalis, vis daugiau vyriausybių įvertina gyvūnų gerovę kaip svarbią temą ir pripažįsta, kad kailių pramonė nėra perspektyvi.

Etiškas „Armani“ sprendimas apsaugos tūkstančius gyvūnų nuo kančių. Su šiuo pasirinkimu kompaniją sveikina ne tik „Fur Free Alliance“, bet ir milijonai jų pasekėjų visame pasaulyje.


Šiame straipsnyje: Giorgio ArmanimadakailisArmani

NAUJAUSI KOMENTARAI

Pirmajam:

Pirmajam: portretas
Visų pirma, Italijoje, ypatingai Milane, kailis gana ilgai buvo populiarus, taigi, net jei Italijoje kailinių, kaip Jūs sakot, nereikia, jis buvo ir vis dar yra dėvimas (juk neišmesi prabangių kailinių, jei jau kažkada buvai durnas ir įsigijai). Antra, Armani rūbus dėvi ne tik italai. Tai yra įtakingas, kosmopolitinis brandas. Taigi, praradimas kailininkams pakankamai didelis, nes Armani ganėtinai mėgo naudoti natūralius kailius, plius daro įtaką kitiems mados kūrėjams.

vege

vege portretas
Nors kailių lupikai meluoja, jog kailis vis dar madingas, tačiau jau ir taip ilgas sąrašas vardų ir brand'ų, kurie pasižadėjo niekada nebenaudoti natūralių kailių, ilgėja. Jungiasi, ne tik masinę produkciją gaminantys H&M, Zara, Lindex ir panašūs brand'ai, bet ir prabangūs prekių ženklai. Pirmiausiai – Stella McCartney, tada – Calvin Klein, Guess?, Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Ted Baker etc. Šiemet – Armani. Ar dar reikia komentarų? Gal išlįskim iš urvų ir nustokim karstytis gyvūnų kailiais?

Vita

Vita portretas
Dabar tiek technologiju, kad naturalus kailis jau yra atgyvena tiek siltumo, tiek grozio aspektais. Naturalus kalis man primena viduramzius..
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

  • Kavos aparatų įvairovė
    Kavos aparatų įvairovė

    Kavos aparatų įvairovė šiuo metu yra stulbinanti. Nuo itin modernių ir futuristinių, leidžiančių bet kokio skonio ir stiprumo kavą pasigaminti vos vienu prisilietimu iki elegantiškų, romantišką praeitį primenančių kavos apara...

  • „Lietuvos balse“ – dvikovų etapas: netikėti įvaizdžiai
    „Lietuvos balse“ – dvikovų etapas: netikėti įvaizdžiai

    Šį sekmadienį „Lietuvos balso“ projekte prasidės kovingasis dvikovų etapas. Projekto studijoje atsiras ir penktoji kultinė kėdė – ją užims iki šiol savo komandą atskirame kambaryje paslapčiomis rinkęs Free Finga. ...

    3
  • Jaunoji dizainerių karta ir jos siūlomos patirtys
    Jaunoji dizainerių karta ir jos siūlomos patirtys

    Pastaraisiais metais dešimtmečiais dizaino sąvoka labai išsiplėtė ir apima jau ne tik madą, plakatus ar mus supančius produktus. Jaunosios kartos dizaino kūrėjai dar studijų metais leidžiasi į įvairius temų, ne tik medžiagų ir form...

  • Mados dizainerė: tvarumas išliks, nes tiesiog neturėsime kito pasirinkimo
    Mados dizainerė: tvarumas išliks, nes tiesiog neturėsime kito pasirinkimo

    Nors gyvena ir dirba sostinėje, mados dizainerė Justina Semčenkaitė gatvės madą stebi visur, kur tik nuvyksta. Kadangi dažnai lankosi Kaune ir Klaipėdoje, pastebėjo, kad šių miestų statistinis mados vartotojas labai skiriasi. ...

    6
  • Makramė pynėja: kiekviename mazgelyje – geros emocijos
    Makramė pynėja: kiekviename mazgelyje – geros emocijos

    Su Agniete Vaitulioniene sutariame kalbėtis, kol dukrelė miega pietų. Nuo jos, sako, viskas ir prasidėjo. „Gimus Amelijai, norėjosi širdžiai mielos veiklos. Viena pažįstama parodė makramė technika pintus kalėdinius žaisliukus. Užsiman...

    3
  • Miegančiosios gražuolės sindromas: ką pagalvė žino apie tavo odą
    Miegančiosios gražuolės sindromas: ką pagalvė žino apie tavo odą

    Ar kada pagalvojote, kad ištikimiausia nakties draugė pagalvė – gali būti ne tik draugė, bet ir didžiausia odos priešė. O gal geriausia sąjungininkė? Kol ramiai miegame, mūsų oda išgyvena tikrą nuotykį, apie kurį dažnai...

  • Sapnų baidyklių kūrėja: magija slepiasi mažuose dalykuose
    Sapnų baidyklių kūrėja: magija slepiasi mažuose dalykuose

    Vėjyje besiplaikstančios močiučių servetėlės, pavirtusios ramaus miego sergėtojomis, levandų kvapo maišeliai norintiems giliai panirti į sapnų karalystę, sojų vaško žvakės – magiški nakties žibintai… Atrodo, vi...

    1
  • Parfumerė J. Cinaitienė: kvapas mus paveikia žaibišku greičiu
    Parfumerė J. Cinaitienė: kvapas mus paveikia žaibišku greičiu

    „Uoslė yra be galo svarbi, tačiau ją dažniausiai įvertiname tik netekę“, – šypsosi parfumerė Jolanta Cinaitienė. Natūralių kvepalų kūrėja atskleidžia, kaip mus veikia skirtingi kvapai ir kodėl tas pats aromatas vienam ga...

    3
  • Antro šanso metamorfozės: siūlų likučiai tampa mielais žaislais
    Antro šanso metamorfozės: siūlų likučiai tampa mielais žaislais

    Feisbuko paskyros „SiulasVirbalaiVaselis“ kūrėja Vilija Krasauskienė dienomis dirba rimtą darbą aplinkosaugos srityje, vakarais atsipalaiduoja megzdama žaislus iš siūlų likučių – tokių, anot jos, kur nei vienai kojinei, nei ...

    1
  • Ironiška mada – jaunųjų mados kūrėjų ginklas
    Ironiška mada – jaunųjų mados kūrėjų ginklas

    Jaunosios kartos lietuvių mados dizaineriai – Karina Panina, Lukas Svirplys ir Raimedas Latvys – laikomi ironiškos mados kūrėjais. Nors mados ironijos sąvoka nevisiškai nauja, lietuviškoje mados dizaino scenoje ji tapo laba...

    2
Daugiau straipsnių