- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kasmet paspaudus pirmam šalčiui ir keliui pasidengus ledu, situacija Lietuvoje kartojasi – policija nespėja važiuoti į eismo įvykių vietas, miestuose susidaro ilgiausios spūstys, o vairuotojai bei kiti eismo dalyviai patiria didelių nuostolių.
Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Aplinkos sveikatos skyriaus visuomenės sveikatos specialistai, esant sudėtingomis eismo sąlygoms, ragina automobilių vairuotojus elgtis atsargiau bei atsižvelgti į praktinio vairavimo specialistų patarimus.
Pasiruošimas žiemos eismo sąlygoms yra nesudėtingas, bet būtinas
Labai svarbu pasirinkti tinkamas žiemines padangas. Jei daugiausia važinėjate po miestą, rinkitės žiemines nedygliuotas padangas. Jei Jūsų maršrutai dažniausiai driekiasi užmiestyje – įsigykite dygliuotų padangų komplektą. Patikėkite savo automobilį įgudusiems meistrams.
Pakeiskite žiemos sezonui pritaikytus tepalus, aušinimo sistemos bei stiklų plovimo skystį, patikrinkite langų apipūtimo sistemą. Taip pat patikrinkite ir jei reikia pakeiskite akumuliatorių bei žvakes. Pažiūrėkite, ar nenusidėvėjusios stabdžių trinkelės, ar gerai veikia ir ar sureguliuoti visi žibintai. Kad durelės neprišaltų prie gumų, patepkite durų gumas ir sieneles nuo šalčio apsaugančiomis priemonėmis.
Patikrinkite langų valytuvų kokybę. Jeigu valytuvai palieka žymių ant stiklo, pakeiskite juos naujais. Žiemą užšalusio priekinio stiklo netrinkite valytuvas. Įjunkite vidaus šildymą ir leiskite langams atitirpti. Sniegą nuvalykite nuo visų langų, o ne tik nuo priekinio ir galinio. Nepamirškite nuvalyti žibintų ir veidrodėlių.
Patartina įsigyti sniegui valyti tinkamą kastuvą. Įsigykite gremžtuką langams. Net jeigu važiuojate netoli, stenkitės matyti visą kelią – ne tik vieną eismo juostą priekyje.
Bet svarbiausia – prisiminkite, kad vairavimo sąlygos žiemą sudėtingesnės nei vasarą.
Vairavimas žiemą
Pajudant iš vietos slidžiame kelyje, svarbiausia – neleisti mašinos ratams per daug slysti. Vadinasi, reikia, kad variklio sūkių būtų mažiau, o sankabą reikia atleisti labai švelniai. Vos pastebėjus automobilį slystant, tučtuojau švelniai atleidžiamas akceleratoriaus pedalas, o sankabos pedalo padėtis nekeičiama. Jau pradėjus važiuoti ir perjungiant pavaras – iš antrosios į trečiąją ir iš trečiosios į ketvirtąją – galima akceleratoriaus pedalą spausti iki galo, o pavaras perjungti žaibiškai.
Perjungiant pavaras reikia būti itin budriems ir pasirengti galimam, netgi labai tikėtinam šoniniam slydžiui. Jei taip atsitiko, būtina tučtuojau atsargiai suktelėti vairą slydžio kryptimi.
Jei kelio danga labai slidi, visa tai atlikti patartina dar švelniau ir atsargiau. Būtina gerai įsidėmėti, ko tokiu atveju daryti nevalia: labai slidžios dangos kelyje negalima staigiai atleisti sankabos, nepaspaudus greičio pedalo. Taip pasielgę, galime bematant nulėkti nuo kelio.
Pavarų perjungimas ir stabdymas
Rekomenduojama net ir patyrusiems vairuotojams atidžiai perjunginėti pavaras. Perjungti pavaras reikia visiškai atleidus akceleratoriaus ir numynus sankabos pedalą.
Jokiu būdu negalima automobilio stabdyti posūkyje, kai ratai jau pasisukę, ar tuo metu mėginti perjungti pavarą. Išvažiuojant iš posūkio greitį reikia didinti po truputį, kad ratai nepraslystų. Spustelėjus priekiniais ratais varomo automobilio akceleratoriaus pedalą smarkiau, kai ratai pasisukę, mašinos priekis gali būti nevaldomas.
Labiau įgudę vairuotojai priekiniais ratais varomą slystantį automobilį gali suvaldyti vairą pasukę į priešingą nei slystama pusę ir šiek tiek paspaudę akceleratoriaus pedalą.
Jei automobilio varomieji ratai galiniai, pradėjus slysti posūkyje reikia atleisti akceleratoriaus pedalą, o vairą sukti į slydimo pusę. Kitaip važiuojama, kai automobilis yra varomas keturiais ratais. Posūkyje ima slysti visas automobilis. Ištaisyti klaidą galima sumažinus greitį, o labai gerai žinant automobilio vairavimo subtilumus – ir akceleratoriumi bei vairu.
Stabdyti reikia atsargiai – švelniai spustelėti stabdžio pedalą. Pajutus, kad mašina pradėjo slysti, jį būtina atleisti ir vėl stabdyti. Stabdymas, atliekamas keliais pedalo paspaudimais, yra efektyviausias važiuojant slidžiu keliu.
Keletas pastabų ir patarimų
- Atlydžio metu patikimesni šviesūs apledėjusio kelio ruožai.
- Pašalus saugesni tie ruožai, ant kurių sniego nėra.
- Ypač pavojinga ant tiltų, sankryžų, staigių pakilimų, t. y. tose vietose, kur susidaro plikledžio.
- Prie sankryžų ir pėsčiųjų perėjų būtinai prisiminkite, jog netikėtai iššokęs pėstysis yra didelis pavojaus šaltinis.
- Didelių nemalonumų gali sukelti autobusų ir troleibusų stotelės. Dėl dažno stabdymo jos pavirsta tikra čiuožykla. Privažiuodami prie stotelių iš anksto mažinkite greitį – nepasikliaukite vien stabdžiu.
- Ne itin pasitikėkite smėliu, išbarstytu ant ledo ir sniego. Smėlis efektyvus tik tuo atveju, kai jis įšąla į sniegą arba ledą. Priešingu atveju jis padaro daugiau žalos, nes suklaidina vairuotoją.
- Netikėtumai gali laukti ir tuneliuose. Didelių šalčių metu sniegas, kurio automobiliai prineša į tunelį, dažnai virsta ledo plutele. Todėl artėjant prie tunelio verta laipsniškai sumažinti greitį.
- Suspaustas sniegas kaupiasi po sparnais ir stipriai sumažina ratų manevringumą. Patartina po kelionės šį sniegą pašalinti.
- Važiuojant žiemą būtina griežtai laikytis saugaus atstumo. Jis turi būti du tris kartus didesnis negu vasaros metu. Tai labai svarbu, kadangi žiemą gali nepadėti net žaibiška reakcija.
- Pabandykite laikytis tokios taisyklės: prieš važiavimą patikrinkite valytuvų, apšvietimo, garsinio signalo, ir stabdžių veikimą.
- Pajudėjus iš vietos kelis kartus iš eilės spustelkite stabdžio pedalą. Tai naudinga, kadangi stabdžių skystis per naktį gali sutirštėti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...