Aukštos automobilių kainos pirkėjų negąsdina: ne už kalnų ir nauja brangimo banga

  • Teksto dydis:

Lietuvoje ir toliau brangsta naudoti automobiliai. Lietuviams automobilis – statuso reikalas, todėl pirkėjams nė motais jų brangstančios kainos, praneša LNK.

„Pasirašytų sutarčių kiekis paaugo vos 1 proc. palyginus su pernai. Tuo tarpu apyvarta naujų ir naudotų automobilių išaugo net 18 proc. Nusipirkome tiek pat automobilių, bet sumokėjome 18 proc. daugiau“, – teigė „Autoplius.LT“ portalo specialistas Gintenis Dauparas.

Tyrimai parodė, kad per pastarąjį ketvirtį brango ir patys naujausi, vos metų sulaukę ir seni, daugiau kaip 20 m. skaičiuojantys automobiliai.

„Kainos augo maždaug nuo 8 proc. iki 17 proc. Daugiausiai augo automobilių iki vienerių metų amžiaus kaina, tai yra net 34 proc.“, – kalbėjo G. Dauparas.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

Registruojamų automobilių eilės prie „Regitros“ Vilniuje nemažos.

„Jei palyginti praeitus metus, kainos kosminės, išaugo virš 30 proc.“, – dalijosi vairuotojas.

„Naujesni automobiliai iki 5 m. senumo atpigo“, – teigė vyras.

Pagrindinė brangimo priežastis per paskutinius metus – dėl pandemijos ir karo Ukrainoje sumažėjusi gamyba, taip pat infliacija.

„Ypač senesni automobiliai dar labiau priklauso nuo infliacijos – nei detalių, nei remonto taip pigiai nebepadarysi“, – sakė naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.

Automobiliai per du metus pabrango maždaug trečdaliu.

Jei palyginti praeitus metus, kainos kosminės, išaugo virš 30 proc.

„2021 m. buvo didelis kainų šuolis, šį pusmetį kainos stabilizavosi. Klientai, kurie pirko 2020 m., dabar gali parduoti automobilį už tą pačią kainą“, – sakė „LONGO.LT“ pardavimų vadovas Deividas Jočys.

Kiti prekybininkai nepastebi, kad automobiliai būtų pabrangę.

„Kainos stovi nuo praeitų metų ir nepinga. Yra automobilių trūkumas, nors pardavimų aikštelės padidėjusios“, – sakė „BRC“ lengvųjų automobilių skyriaus vadovas Zbignev Podskorbis.

Anot ekspertų, naudotų automobilių kainos daugiau kilti neturėtų.

„Paskutinį ketvirtį kainos nebekyla“, – kalbėjo „Mototojos“ automobilių pardavimo vadovas Gediminas Jekenta.

Tačiau pardavėjai svarsto, kad ne už kalnų ir nauja brangimo banga.

„Gamintojas ruošiasi 2025 m. Jau yra signalų, kad kai kurie automobiliai pabrangs, nes yra atitinkami nauji reikalavimai“, – sakė „Moller auto savanoriai“ pardavimų vadovas Giedrius Zakalskis.

Pardavėjai apibendrina, kad bent jau šiemet kainos išliks panašios.

„Kainos liks tokios pačios, bet pasirinkimo bus mažiau. Visi pirkėjai vasarą prisipirko automobilių ir tikisi rudens, kuris galbūt bus aktyvesnis“, – sakė V. Baršys.

„Autoplius“ duomenimis, automobilių parkas Lietuvoje per metus paseno 3 mėn. 2022 m. antrą ketvirtį šalyje registruotų automobilių vidurkis siekė 16 m. 5 mėn. Šį ketvirtį vidurkis siekia 16 m. 8 mėn.



NAUJAUSI KOMENTARAI

pilietus

pilietus portretas
automobilis - statusas... cia idijotas tik taip masto... paskolu prisieme suplysusiom masinom is jav... ir kur cia statusas, kai gyvenime taves apart Lt niekas nezino...gal ir IPHONAS tai statusas? loxu tauta

Andrius

Andrius  portretas
Kaina ne brangsta, o kyla, didėja...

Petras

Petras portretas
Vieną kartą pirkau padevėtą auto iš perekūpo kuris pardavė nekokybišką mašiną. Po to ilgai per teismą bylinėjantis susigrąžinau savo pinigus. Daugiau niekados nepirksiu iš perekūpų jokios mašinos. Geriau lizingu nupirkti naują iš salono.
VISI KOMENTARAI 15

Galerijos

Daugiau straipsnių