- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje ir toliau brangsta naudoti automobiliai. Lietuviams automobilis – statuso reikalas, todėl pirkėjams nė motais jų brangstančios kainos, praneša LNK.
„Pasirašytų sutarčių kiekis paaugo vos 1 proc. palyginus su pernai. Tuo tarpu apyvarta naujų ir naudotų automobilių išaugo net 18 proc. Nusipirkome tiek pat automobilių, bet sumokėjome 18 proc. daugiau“, – teigė „Autoplius.LT“ portalo specialistas Gintenis Dauparas.
Tyrimai parodė, kad per pastarąjį ketvirtį brango ir patys naujausi, vos metų sulaukę ir seni, daugiau kaip 20 m. skaičiuojantys automobiliai.
„Kainos augo maždaug nuo 8 proc. iki 17 proc. Daugiausiai augo automobilių iki vienerių metų amžiaus kaina, tai yra net 34 proc.“, – kalbėjo G. Dauparas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Registruojamų automobilių eilės prie „Regitros“ Vilniuje nemažos.
„Jei palyginti praeitus metus, kainos kosminės, išaugo virš 30 proc.“, – dalijosi vairuotojas.
„Naujesni automobiliai iki 5 m. senumo atpigo“, – teigė vyras.
Pagrindinė brangimo priežastis per paskutinius metus – dėl pandemijos ir karo Ukrainoje sumažėjusi gamyba, taip pat infliacija.
„Ypač senesni automobiliai dar labiau priklauso nuo infliacijos – nei detalių, nei remonto taip pigiai nebepadarysi“, – sakė naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
Automobiliai per du metus pabrango maždaug trečdaliu.
Jei palyginti praeitus metus, kainos kosminės, išaugo virš 30 proc.
„2021 m. buvo didelis kainų šuolis, šį pusmetį kainos stabilizavosi. Klientai, kurie pirko 2020 m., dabar gali parduoti automobilį už tą pačią kainą“, – sakė „LONGO.LT“ pardavimų vadovas Deividas Jočys.
Kiti prekybininkai nepastebi, kad automobiliai būtų pabrangę.
„Kainos stovi nuo praeitų metų ir nepinga. Yra automobilių trūkumas, nors pardavimų aikštelės padidėjusios“, – sakė „BRC“ lengvųjų automobilių skyriaus vadovas Zbignev Podskorbis.
Anot ekspertų, naudotų automobilių kainos daugiau kilti neturėtų.
„Paskutinį ketvirtį kainos nebekyla“, – kalbėjo „Mototojos“ automobilių pardavimo vadovas Gediminas Jekenta.
Tačiau pardavėjai svarsto, kad ne už kalnų ir nauja brangimo banga.
„Gamintojas ruošiasi 2025 m. Jau yra signalų, kad kai kurie automobiliai pabrangs, nes yra atitinkami nauji reikalavimai“, – sakė „Moller auto savanoriai“ pardavimų vadovas Giedrius Zakalskis.
Pardavėjai apibendrina, kad bent jau šiemet kainos išliks panašios.
„Kainos liks tokios pačios, bet pasirinkimo bus mažiau. Visi pirkėjai vasarą prisipirko automobilių ir tikisi rudens, kuris galbūt bus aktyvesnis“, – sakė V. Baršys.
„Autoplius“ duomenimis, automobilių parkas Lietuvoje per metus paseno 3 mėn. 2022 m. antrą ketvirtį šalyje registruotų automobilių vidurkis siekė 16 m. 5 mėn. Šį ketvirtį vidurkis siekia 16 m. 8 mėn.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva pateikė ieškinį ES Bendrajam teismui dėl neišmokėtų RRF lėšų
Antradienį Lietuva pateikė ieškinį Europos Sąjungos Bendrajam teismui (ESBT) dėl Europos Komisijos (EK) dalinės 8,7 mln. eurų sankcijos Lietuvos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (angl. Recovery and Resilience Facility, RRF) p...
-
Seime liko paskutinis žingsnis iki „teršėjas moka“ principo įtvirtinimo atliekų tvarkymo srityje
Antradienį Seimas po svarstymo pritarė siūlymui, kuris užtikrintų, kad atliekų tvarkymo srityje būtų taikomas principas „teršėjas moka“ – sąnaudos už surenkamas nebuitines atliekas būtų įtrauktos į vietinę rinkliavą. ...
-
Seimas linkęs į rinkliavą įtraukti statybinių atliekų, kai kurių padangų rinkimo sąnaudas
Statybinių, žaliųjų atliekų, kai kurių padangų surinkimo ir tvarkymo sąnaudas ketinama įtraukti į vietinę rinkliavą. ...
-
Buvę ministrai: pranešimas dėl išėjimo iš BRELL – naujas Baltijos šalių žingsnis į Vakarus3
Baltijos šalių elektros perdavimo sistemų operatoriams antradienį oficialiai informavus Rusiją ir Baltarusiją apie bendros su elektros sistemos sutarties (BRELL) nepratęsimą ir pasitraukimą iš jos 2025 metų vasarį, buvę Lietuvos energe...
-
Seimas apsisprendė dėl geresnių sąlygų jūrinio vėjo konkurso dalyviams1
Seimas supaprastino sąlygas antrojo vėjo parko Baltijos jūroje konkurso dalyviams – nuspręsta, kad aukcionas bus laikomas įvykusiu, net jeigu norą jame dalyvauti pareikštų tik viena įmonė. Taip pat nustatytas minimalus vystymo mokestis ir...
-
Lietuva pateikė ieškinį ES teismui dėl dalies neišmokėtų RRF lėšų
Lietuva pateikė ieškinį Europos Sąjungos Bendrajam Teismui (ESBT) dėl Europos Komisijos (EK) sprendimo gegužę neišmokėti 8,7 mln. eurų iš Lietuvai skirtos 26 mln. eurų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano (RRF) paramos...
-
I. Šimonytė tikisi, kad ES teismas išaiškins RRF lėšų dalybų principus2
Premjerė Ingrida Šimonytė tikisi, Europos Sąjungos Bendrasis Teismas (ESBT) išaiškins Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano (RRF) subsidijų dalybų šalims principus. ...
-
Premjerė: neįmanoma iš biudžeto keliams kitąmet skirti 1,3 mlrd. eurų6
Susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui pareiškus, kad valstybiniams keliams sutvarkyti 2025 metais reikėtų apie 1,3 mlrd. eurų, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad tokių lėšų iš valstybės biudžeto negalėtų skirti nei &s...
-
I. Šimonytė mažų pajamų gavėjams siūlo ne drausti turtą, o tikėtis paramos1
Stiprioms audroms Lietuvoje vis dažniau naikinant gyventojų turtą premjerė abejoja, ar mažas pajamas gaunantiems gyventojams apsimoka drausti nekilnojamąjį turtą (NT) nuo gamtos stichijų – šie žmonės mokėtų mažas įmokas, todėl gaut...
-
Baltijos šalių operatorės pranešė Rusijai ir Baltarusijai apie pasitraukimą iš BRELL
Baltijos šalių elektros perdavimo sistemų operatorės antradienį informavo Rusiją ir Baltarusiją apie nepratęsiamą bendros su šiomis šalimis sistemos sutartį (BRELL) ir pasitraukimą iš jos 2025 metų vasarį. ...