- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ir taip labai prastas tarpmiestinis susisiekimas autobusais Lietuvoje netrukus gali tapti ne tik brangesnis, bet ir dar mažiau prieinamas. Savivaldybių asociacija sako, kad žmonėms nuvažiuoti iš vieno miesto į kitą bus sudėtinga, nes iš pervežimo paslaugų išstumtos savivaldybių įmonės. Ir tai – nėra tolima ateitis: kai kurių reisų nebelis jau po mėnesio. Situaciją komentuoja Savivaldybių asociacijos prezidentas, Jonavos meras Mindaugas Sinkevičius.
– Kodėl taip atsitiks?
– Reikia įsivaizduoti Lietuvos žemėlapį. Po visą Lietuvą kursuoja autobusai. Pusę maršrutų šiuo metu vykdo savivaldybių įmonės. Nors savivaldybių – 60, tačiau 28 savivaldybių įmonės vykdo tolimojo susisiekimo tarpmiestinius maršrutus. Dabar Lietuvos transporto saugos administracija skelbia konkursus ir grupuoja visą žemėlapį, tolimojo susisiekimo struktūrą į atskiras grupes, t. y. visą pyragą padalija į 21 gabalą, kur kiekviename yra tam tikras skaičius maršrutų, ir sako: konkuruokite, kas pateiks geriausią pasiūlymą ir bus tos dalies maršrutų vykdytojas. Tačiau susidaro tokia situacija: pvz., Mažeikių autobusų parkas vykdė kelis tarpmiestinius susisiekimo maršrutus, tačiau dabar dominančiame pakete yra ir kitų maršrutų, kurių gyvenime nėra vykdęs ir neplanavo, gal neturi užtektinai autobusų tam, todėl negali dalyvauti.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kadangi gali tekti vežioti ir visai nepalankiais maršrutais?
– Teoriškai taip. Iš principo į paketą įkrauna tai, ko niekada nevykdei.
– Ar autobusų parkai nebedalyvaus konkursuose ir neliks dabar vykdomų reisų?
– Savivaldos įmonės vykdo pusę tolimojo susisiekimų reisų. Visa kita aptarnauja verslas. Jei eliminuoji savivaldą, ji negali dalyvauti, nes sudaryti nepalankūs paketai, neturi teisinės ir juridinės galimybės kooperuotis su kitais vežėjais, nes bus konkurencinės teisės pažeidimai ir pan. Savivalda eliminuojama, lyg ir atsiranda daugiau galimybių verslui, bet klausimas, ar verslas visur dalyvaus, ar konkursai įvyks, kam reikalinga skuba. Gali būti, kad balandžio 1 d. bus visiškai nebejuokinga, nes keleiviai nebegalės važiuoti norimu maršrutu.
Keliame raudonas vėliava. Konkursai eliminuoja savivaldos vežėjus.
– Ar savivaldybėse skaičiavote, kiek gali dingti maršrutų? Kiek pabrangs likę?
– Klausimas – galvosūkis. Nežinome, kaip bus. Keliame raudonas vėliava. Konkursai eliminuoja savivaldos vežėjus. Eliminavimo priežasčių yra ne tik pakete, bet ir sugrupuojami maršrutai, kurių seniau savivaldos nevykdydavo. Yra autobusų reikalavimai, gamybos metai, kad autobusai būtų nauji. Negali visi savivaldos vežėjai tuo pasigirti. Kodeksas Seime, Seimo sesija prasideda kovo 10 d., iki balandžio 1 d., manau, kodeksą realu priimti. Kodeksas visoms šalims tinka ir neišdraskys esamos sistemos, leis nominaliai išlaikyti panašią, užtikrinti paslaugas. Atrodo, kad skubama, todėl manau, kad po balandžio 1 d. bus daug nerimo ir nepasitenkinimo.
– Ar tarpmiestinis susisiekimas gali būti pelningas?
– Yra maršrutų, kurie tikrai nenuostolingi, tačiau yra ir tokių, kur nėra pelno, savotiška socialinė paslauga. Negali palikti žmonių. Jei žiūrėsime tik iš pelno perspektyvos, o ne socialinių paslaugų, daug kur galima nevažiuoti ir nedaryti. Tačiau valstybės politika tokia negali būti
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Viename Lietuvos mieste pabrango parkavimas: panaikintas ir svarbus patogumas1
Šiauliuose nuo sausio pabrango parkavimas miesto centre, o vairuotojai už automobilių stovėjimą nebegali atsiskaityti per mobiliojo ryšio operatorius. Kad nepatirtų nuostolių, tokį sprendimą priėmė pati UNIPARK bendrovė. Tik esą juos ...
-
Šokiruojanti tiesa: daugiau nei 100 verslo subjektų pažeidė reklamos įstatymą?
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), praėjusiais metais atlikusi apie 3 tūkst. skleidžiamos reklamos patikrinimų, daugiau nei 100 verslo subjektų pateikė rekomendacijas dėl skleidžiamos jų kosmetikos gaminių reklamos. ...
-
Seimo komitetas skubina perkelti šalies bitininkystei palankią ES Medaus direktyvą
Parlamentinis Kaimo reikalų komitetas ragina Žemės ūkio ministeriją nelaukti 2025-ųjų gruodžio 14-osios ir greičiau parengti pataisas dėl Europos Sąjungos (ES) vadinamosios Medaus direktyvos perkėlimo į Lietuvos teisę. Tokiu atveju keistųsi ir g...
-
Ruošiamasi atnaujinti Antaniškių parko estradą Radviliškyje
Radviliškio rajono valdžia planuoja per dvejus metus atnaujinti buvusią Antaniškių vasaros estradą – apie 5 mln. eurų kainuosiančius darbus tikimasi pradėti šiemet. ...
-
Internete kylančių iššūkių akivaizdoje ES stiprina skaitmeninį raštingumą2
Pernai galutinai pasibaigus teismams su nekilnojamojo turto bendrove „Darnu Group“ Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) ruošiasi atnaujinti prieš metus iš jos atgautą 7,26 hektaro ploto teritoriją Vilnia...
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?18
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur2
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos2
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...
-
Savickas dėl sankcijų Rusijai įgyvendinimo: buvusios Vyriausybės sprendimas nėra efektyvus1
Lietuva gali efektyviai kontroliuoti sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir užtikrinti, kad dvejopos paskirties prekės nepasiektų agresorės rinkos, sako ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, jam siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės ...