Degalų kainas pamatė ir valdžia

Tik tuomet, kai Lietuva pagal degalų kainas pralenkė net 12 ES šalių, sukruto ir politikai. Degalinių valdytojai ir "Mažeikų nafta" atsidūrė po didinamuoju stiklu.

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas kreipėsi į Konkurencijos tarybą, kad ši ištirtų, ar nėra kartelinio susitarimo tarp dyzelinių degalų pardavėjų. Iki šiol konkurencijos specialistai tikino "stebintys degalų rinką", tačiau nieko įtartino nematę.

Populiariausio 95 markės benzino kaina didžiuosiuose degalinių tinkluose Lietuvoje vakar perkopė dyzelino kainą – to šalies mažmeninėje degalų rinkoje nebuvo jau maždaug porą metų.

"Statoil", "Lukoil" ir "Orlen" degalinėse litras 95 markės benzino už dyzeliną brangesnis buvo maždaug 2 centais. "Statoil" tinkle litras šio benzino kainavo 3,29 lito, o dyzelino – 3,27 lito. "Lukoil" bei "Orlen" degalinėse už benziną teko pakloti po 3,26 lito, o už dyzeliną – po 3,27 lito.

"Ateityje peržiūrėsime visų degalų kainas, bet kol kas aktualiausias yra dyzelinas, nes pramonė naudoja būtent šią degalų rūšį. Finansų ministerija mums pranešė, kad dyzelino padavimas labai sumažėjo. Žinote, kodėl? Nes vežėjai jo prisipila Lenkijoje – ten jis dabar apie 20 centų pigesnis, nors akcizas pas juos yra 22 proc., o pas mus – tik 19", – dienraščiui aiškino Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Kęstutis Glaveckas.

Degalinių operatoriai tokius kaltinimus vadina juokingais ir nepagrįstais. Jie tikina, kad degalų akcizai Lietuvoje yra didesni nei gretimose šalyse, o kainos kyla būtent dėl šiais metais padidintų mokesčių.

"Sausio 1 d., Lietuvoje įsigaliojus naujam akcizo mokesčiui ir padidėjus pridėtinės vertės mokesčiui, benzino litro kaina kilo apie 0,47 lito, dyzelino – apie 0,25 lito, dujų – apie 0,41 lito. Tai pagrindinė priežastis, dėl kurios šį mėnesį pasikeitė degalų kainos ir tuo pačiu padidėjo kainų skirtumas tarp artimiausių mūsų kaimynų – Lenkijos ir Latvijos", – portalui alfa.lt sakė "Lietuvos Statoil" Rinkodaros departamento direktorė Daiva Jokšienė.

Aiškindami, kodėl degalai ir toliau brangsta, degalų pardavėjai pirštu baksnoja į "Mažeikių naftą", kuri kelia didmenines produkcijos kainas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

raivo pommer

raivo pommer portretas
SPD-Chef Franz Müntefering sagte der «Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung»: «Das wären staatlich verwaltete und finanzierte Giftmüllkippen für alles, was Banker angerichtet haben und jetzt loswerden wollen.» Auch Hessens Ministerpräsident und CDU-Vize Roland Koch lehnte eine «Bad Bank» ab. Dagegen hatte sich Baden-Württembergs Ministerpräsident Günther Oettinger (CDU) dafür ausgesprochen. Auch der Bundesverband des deutschen Groß- und Außenhandels (BGA) verlangte die schnelle Einrichtung einer solchen Institution, um die negativen Folgen des Vertrauensverlustes der Banken untereinander zu beenden. «Wir brauchen dringend eine Lösung für die toxischen Papiere der Banken», sagte BGA-Präsident Anton Börner der «Welt am Sonntag». «Der Schrott muss raus aus den Bilanzen, damit wieder das Vertrauen ins System zurückkehrt.» Allein schon die Erwartung einer Kreditklemme zwinge die Unternehmen des Groß- und Außenhandels, weitaus vorsichtiger zu handeln.
VISI KOMENTARAI 1

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių