Vyriausybė ketina spartinti privataus kapitalo investicijas į viešąją infrastruktūrą. Verslas sako, kad nuo savo pinigų ir laiko skyrimo svarbiam valstybės objektui, nežinant, kada tiksliai tai atsipirks, dažnai atgraso skaidrumo stoka.
Pildosi sena kelininkų svajonė – trūkstamas biudžeto lėšų skyles keliams tiesti ar remontuoti užkamšyti privataus kapitalo investicijomis, praneša LRT televizijos naujienų tarnyba. Vyriausybė sutarė, kad šiemet pasirašytą pirmąją viešos ir privačios partnerystės sutartį – Palangos aplinkkeliui tiesti – iki metų pabaigos turėtų papildyti dar kelios. Pasak susisiekimo ministro, realiausia tarp jų – senokai finansavimo laukianti Vilniaus – Utenos kelio rekonstrukcija.
„Yra ir keletas mažiau išplėtotų projektų, kadangi juos rengiant yra ilgos procedūros, yra studijos, skaičiavimai, komisijos nutarimai, Finansų ministerijos išvados ir t.t. Tai užima nemažą laiko, bet mes galvojame, kad čia yra viena iš finansavimo formų, kuri yra vakaruose išbandyta, manome, kad ir Lietuvoje ji turi veikti“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Lietuvoje viešos ir privačios partnerystės principu dažniau dirba savivaldybės, šiuo metu taip vykdančios daugiau kaip tris dešimtis projektų. Centrinė valdžia, dar prieš kelerius metus deklaravusi norą imtis projektų kartu su privačiu kapitalu, jų įgyvendinti neskuba. Savo kapitalo į svarbius valstybei projektus nelabai skuba investuoti ir verslininkai.
„Toks projektas gali būt sėkmingas tik esant 2 sąlygoms: valstybėje yra užtikrintas skaidrumas ir pasitikėjimas. Tai yra du kriterijai, kurių šiandien mažiausiai mes turime ir todėl tie projektai yra labai kvestionuojami“, – teigia Pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis.
Nors privataus kapitalo finansuojami projektai, pasak R. Dargio, vykdomi racionaliau – pinigus investavęs verslininkas juos labiau skaičiuoja, dirba greičiau, pasiskolinti nemažą sumą stambiems valstybės projektams, kurie atsipirks gal tik po dešimties ar dvidešimties metų, irgi nėra lengva. Būtent tai, anot ministro, maždaug iki 15 procentų pabrangina partnerystę.
„Visada yra tam tikra pelno marža, ilgalaikės priežiūros periodas jis irgi turi būt naudingas. Bet svarbiausia, kad tie PPP projektai turi būti labai greitai įgyvendinami“, – teigia susisiekimo ministras.
Anot ministro, naudą abiems pusėms teikia ne ilgiau kaip per trejus metus įgyvendinti bendri projektai. Finansų ministerija siūlo Vyriausybei tokį įgyvendinimo principą šiemet patvirtinti naujam tardymo izoliatoriui Vilniuje statyti, o ateityje privatų kapitalą pritraukti ir dar keliems valstybės objektams.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Viename Lietuvos mieste pabrango parkavimas: panaikintas ir svarbus patogumas
Šiauliuose nuo sausio pabrango parkavimas miesto centre, o vairuotojai už automobilių stovėjimą nebegali atsiskaityti per mobiliojo ryšio operatorius. Kad nepatirtų nuostolių, tokį sprendimą priėmė pati UNIPARK bendrovė. Tik esą juos ...
-
Šokiruojanti tiesa: daugiau nei 100 verslo subjektų pažeidė reklamos įstatymą?
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), praėjusiais metais atlikusi apie 3 tūkst. skleidžiamos reklamos patikrinimų, daugiau nei 100 verslo subjektų pateikė rekomendacijas dėl skleidžiamos jų kosmetikos gaminių reklamos. ...
-
Seimo komitetas skubina perkelti šalies bitininkystei palankią ES Medaus direktyvą
Parlamentinis Kaimo reikalų komitetas ragina Žemės ūkio ministeriją nelaukti 2025-ųjų gruodžio 14-osios ir greičiau parengti pataisas dėl Europos Sąjungos (ES) vadinamosios Medaus direktyvos perkėlimo į Lietuvos teisę. Tokiu atveju keistųsi ir g...
-
Ruošiamasi atnaujinti Antaniškių parko estradą Radviliškyje
Radviliškio rajono valdžia planuoja per dvejus metus atnaujinti buvusią Antaniškių vasaros estradą – apie 5 mln. eurų kainuosiančius darbus tikimasi pradėti šiemet. ...
-
Internete kylančių iššūkių akivaizdoje ES stiprina skaitmeninį raštingumą2
Pernai galutinai pasibaigus teismams su nekilnojamojo turto bendrove „Darnu Group“ Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) ruošiasi atnaujinti prieš metus iš jos atgautą 7,26 hektaro ploto teritoriją Vilnia...
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?18
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur2
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos2
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...
-
Savickas dėl sankcijų Rusijai įgyvendinimo: buvusios Vyriausybės sprendimas nėra efektyvus1
Lietuva gali efektyviai kontroliuoti sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir užtikrinti, kad dvejopos paskirties prekės nepasiektų agresorės rinkos, sako ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, jam siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės ...