- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keleivių teisių gynėjai sako, kad sulaukia daugiau skundų dėl skrydžių su persėdimu. Vis daugiau keleivių Lietuvoje, įsigijusių kelis atskirus skrydžius kelionei su persėdimu, neatkreipia dėmesio į tai, kad tai – skirtingi, o ne jungiamieji skrydžiai. Todėl kartais, vėluojant pirmam skrydžiui, į antrą jau nebespėjama. Kas tokiu atveju prisiima kaltę ir kada galima siekti kompensacijos?
Apie tai LNK papasakojo Balys Rimkus, bendrovės „Oro skundas“ įkūrėjas.
– Kas kaltas, kai keleivis nespėja į kitą skrydį?
– Kai skrydžiai yra ne jungiamieji, o du atskiri, [...] nespėjus į skrydį, iš tikrųjų atsakomybė visgi tenka keleiviui, nes tik jungiamųjų skrydžiu atveju oro linijoms pagal ES reglamentą priklauso rūpintis nugabenti keleivį iki galutinio tikslo, o kai perkami du atskiri skrydžiai, jų įsipareigojimas yra tik tas vienas skrydis ir su kitu jie neturi jokio ryšio ir jokios atsakomybės.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar vasarą padaugėja skundų dėl to?
– Taip, skundų padaugėja. Vasarą ir šiaip skundų yra daugiau, daugiau ir skrydžių. Keleiviai, rinkdamiesi skrydžius, dažnai žiūri į žemesnę kainą ir tikrai skrydžių su savarankišku persėdimu kainos yra žymiai patrauklesnės, ypač perkant arčiau skrydžio datos. Tačiau vertėtų įvertinti rizikas, kurios kyla pasirinkus nejungiamuosius skrydžius. Juos atskirti galima pagal oro linijas, kurios yra siūlomos. Dažnai žemų kaštų oro linijos, tokios kaip „Wizzair“, „Ryanair“, net nesiūlo jungiamųjų skrydžių, o tokios oro linijos, kaip „airBaltic“, „Lufthansa“, „Turkish Airlines“, SAS, gali pasiūlyti ne tik savo, bet ir jų aljanse esančių oro linijų jungiamųjų skrydžių. Tada skrydis su, pavyzdžiui, „Airbaltic“ ir SAS bus jungiamasis. Esminis skirtumas yra rezervacijos numeris, kuris galioja abiems skrydžiams – jei jis vienodas, vadinasi, skrydis jungiamasis, jei numeriai skirtingi – žinokite, kad įsigijote du atskirus skrydžius ir rizikos yra didesnės.
– Tačiau, jei pirmasis skrydis vėlavo, buvo atšauktas, atsakomybė už tai tenka oro vežėjui. Nejaugi negalima pareikalauti jo atsakomybės?
– Jo atsakomybės galima pareikalauti, jeigu skrydis vėlavo daugiau negu tris valandas arba skrydis buvo atšauktas, tačiau kompensacijos priklauso tik tuomet, kai skrydis sutrinka dėl priežasčių, kurias oro linijos galėjo kontroliuoti. Vis matome dažnėjančias intensyvias oro sąlygas – stiprias liūtis, vėją, tokiais atvejais kompensacija keleiviams nepriklauso.
Kai skrydžiai yra ne jungiamieji, o du atskiri, [...] nespėjus į skrydį, iš tikrųjų atsakomybė visgi tenka keleiviui.
– Kaip tuomet planuoti skirtingus skrydžius, kokį persėdimo laiką numatyti, kad nepavėluotume į kitą skrydį?
– Mes rekomenduojame pasidaryti pauzę viename iš oro uostų ir galbūt skristi kitą ar dar kitą dieną, galbūt pasirinkti kokį nors miestą, kuriame nesate buvę, kurį būtų įdomu aplankyti. Toks variantas – saugiausias. Bendrai žiūrint, saugiausi skrydžiai yra tiesioginiai, vėliau – jungiamieji, o jau tuomet atskiri skrydžiai, tarp kurių didelis laiko tarpas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Įspėja: magistralėje ties Kruna – eismo ribojimai3
Automagistralėje Vilnius–Kaunas ruošiantis rekonstruoti tiltą per Kruną, šioje kelio vietoje nuo penktadienio ribojamas greitis, pradedama ruoštis laikino tilto statybai, praneša bendrovė „Via Lietuva“. ...
-
LEA: siekiant spartesnės plėtros, siūloma saulės elektrines įrengti ant daugiabučių namų stogų4
Lietuvoje kasmet vis daugiau elektros pagaminama iš atsinaujinančių energijos išteklių, o tai leidžia mažinti elektros importą bei didina šalies energetinį saugumą ir nepriklausomybę, praneša Lietuvos energetikos agen...
-
T. Povilauskas: šalyje plečiantis naudotų elektromobilių rinkai, krenta ir kaina3
Pastaruosius penkerius metus šalyje augant elektromobilių įperkamumui, tam didelę reikšmę turi antrinės naudotų netaršių transporto priemonių rinkos plėtra, sako SEB banko Lizingo departamento vadovas Simonas Norbutas. ...
-
Aplinkos ministerija siūlo nustatyti metines kormoranų sumedžiojimo kvotas3
Aplinkos ministerija siūlo nustatyti kormoranų sumedžiojimo kvotas, kurios būtų apskaičiuojamos įvertinus per septynerius metus sumedžiotų kormoranų metinį vidurkį kiekviename žuvininkystės ūkyje. ...
-
Istorinė diena: judriausioje šalies magistralėje oficialiai atidarytas naujas tiltas per Nerį3
Po beveik dvejus metus intensyviai vykusių A. Meškinio (Kleboniškio) tilto tvarkymo darbų, atidarytas vienas iš dviejų naujai pastatytų tiltų per Nerį Kaune. Antrojo vidurinio tilto statybos darbus planuojama užbaigti iki ši...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo 3,7 proc., restoranų apyvarta smuko 7,3 proc.2
Mažmeninės prekybos apyvarta per 8 šių metų mėnesius – sausį–rugpjūtį, palyginti su tuo pat laiku pernai – augo 3,7 proc. ir siekė 12,7 mlrd. eurų (PVM). ...
-
EIMIN: pirmąjį metų ketvirtį kelionių eksportas išaugo 35 proc.
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) fiksuoja vis gerėjančius turizmo sektoriaus rezultatus – pirmąjį metų ketvirtį augo ne tik turistų skaičius, bet 35 proc. ūgtelėjo ir kelionių eksportas. ...
-
Pasauliniame inovacijų indekse Lietuva smuktelėjo iš 34-os į 35-tą vietą
Pasauliniame inovacijų indekse šiemet Lietuva smuktelėjo iš 34-tos į 35-tą vieta, penktadienį pranešė Inovacijų agentūra. ...
-
Viešųjų pastatų renovacijai – 30 mln. eurų iš ES Modernizavimo fondo
Viešųjų pastatų renovacijai iš Europos Sąjungos (ES) Modernizavimo fondo numatyta 30 mln. eurų, penktadienį pranešė Energetikos ministerija. ...
-
VTEK nutarus netirti kelionės į Dubajų, M. Navickienė sako, kad tam pagrindo ir nebuvo6
Etikos sargams dėl informacijos stygiau nusprendus nepradėti tyrimo dėl buvusios ministrės kelionės į Dubajų, pati Monika Navickienė sako, jog tam pagrindo niekada ir nebuvo. ...