Kaip nesusigadinti atostogų ir ką daryti patyrus nesklandumų?

Jei viešbutis yra Turkijoje, nieks nevažiuos ir nežiūrės, kaip ten yra. Tuo turi būti suinteresuotas pats vartotojas. Jei norima, kad būtų atlyginta žala, reikia pasistengti, o nufotografuoti nėra sudėtinga.

– Kaip nufotografuoti, jei neatitinka kambario dydis?

S. Kuzienė: Esame turėję skundą dėl kambario dydžio. Tuomet kreipėmės į kelionių organizatorių ir prašėme pateikti viešbučio planą, kuriame matytųsi, kokio dydžio yra kambariai, ar tas nusiskundimas pagrįstas.

Bėda ta, kad žmonės neatsižvelgia į kataloguose pateiktą informaciją. Kambario plotą viešbučiai skaičiuoja pridėdami ir balkono, sanitarinio mazgo plotą. Tai sudėjus, plotas būna didesnis nei tik kambario. Kiek esu mačiusi, kataloguose visada parašyta, kas įeina į kambario plotą.

– Jei nustatomas pažeidimas, kas žmogui kompensuoja nuostolius?

S. Kuzienė: Tai turėtų kompensuoti kelionių organizatorius. Jei pažeidimas nustatytas, tai privaloma. Dėl klaidinančios reklamos mes visada kreipiamės į Konkurencijos tarybą, kuri teisės aktais įgaliota pasisakyti ir įvertinti, ar reklama klaidinanti, ar ne.

Ne kartą yra buvę, kad taryba nustatė, jog reklama klaidinanti. Tokiu atveju taryba priima sprendimą tenkindama vartotojo reikalavimą, o kelionių organizatorius privalo atlyginti nustatytą kompensaciją.

Kai kada siūlau pretenzijas pateikti vietoje, yra tikimybė, kad tai bus išspręsta. Pavyzdžiui, jei viešbučio kambarys neišvalytas, prirūkytas ir pan., reikėtų informuoti tiek viešbučio administraciją, tiek organizatoriaus atstovą. Kartais kaip kompensacija pasiūloma ekskursija. Taigi nereikia laukti kelionės pabaigos, bet pateikti pretenzijas jos metu.

– Rekomenduojate viską užfiksuoti. O kaip užfiksuoti, kad kambarys prirūkytas?

S. Kuzienė: Šiuo atveju reikia rašytinės pretenzijos, kuria organizatoriui būtų pranešta, kad kambarys prirūkytas, šalia yra triukšmo šaltinis, sugedęs kondicionierius ir t. t. Garso įrašai taip pat negali visko užfiksuoti, todėl būtina rašyti pretenziją, kviestis atstovą ir tokiu būdu spręsti problemą.

– Kalbant apie maitinimą kelionės metu, kas nurodo, kad tai įskaičiuota? Ką reikia apie tai žinoti?

S. Kuzienė: Viešbučiai dažniausiai užsisakomi savarankiškai internetu. Paprastai vartotojui atsiunčiama užsakymo informacija, kurioje yra aprašymas, ar įeina maitinimas, koks jis. Tokia informacija pateikiama ir perkant organizuotą turistinę kelionę.

Turizmo paslaugų teikimo sutartyje turi būti aprašytas pasirinktas maitinimo tipas. Dažniausiai naudojamas raidžių trumpinys, o paaiškinimai pateikiami kataloge, kuris duodamas kartu su sutartimi. Prieš pasirašant sutartį reikia atkreipti dėmesį, kokie priedai pateikiami, o jei jų nėra, reikėtų pareikalauti.

Kataloguose ir atmintinėse yra daug informacijos, kuri paaiškina, koks bus kambario, maitinimo tipas. Visi trumpiniai yra paaiškinti ir lengva suprasti, ką tu įsigyji.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių